گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو

گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1402/9/12
گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو

اگر به دنبال بهترین گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو هستید حتما این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله بسیاری از مستندات علمی و عملی را به کار گرفته ایم تا بهترین تجارب مفید را به شما منتقل کنیم.

ریزش مو و کم پشتی مو

امروزه ریزش و کم پشتی موها یکی از معمول ترین مشکلات رایج میان خانم ها و آقایان است. بسیاری از متخصصین کمبودهای تغذیه ای را یکی از رایج ترین علت های کم پشتی مو عنوان می کنند. کمبود پروتئین و ویتامین های گروه ب در این میان نقش برجسته تری در پرپشتی موها ایفا می کنند.

لیست مهمترین گیاهان برای رشد مو

از همین ابتدای مقاله بحث های اضافی را فاکتور گرفته و به معرفی مهمترین گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو می پردازیم. در طب سنتی بسیاری از گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو معرفی شده اند که با مصرف آن ها بهترین نتایج درمانی را خواهید گرفت.

گیاه جینکو

آیا می دانید گرش خون در کف سر هر چه بیشتر باشد موهای شما رشد بیشتری خواهند داشت؟ آیا گیاه دارویی می شناسید که باعث افزایش گردن خون سر شما شود؟ آفرین گیاه جینکو بیلوبا به این خاصیت مهم مشهور است و بسیاری از افراد به علت همین خصیصه استفاده از آن را در برنامه روزانه زندگی شان قرار داده اند.

بهترین شیوه مصرف گیاه جینکو

گیاه دارویی جینکو به دو شکل موضعی و تهیه دمنوش قابل استفاده است. از آن که جذب این گیاه داروئی از طریق سیستم گوارش بهتر گزارش شده است، برای نتیجه گیری بهتر و بیشتر می‌ توانید ار دمنوش گیاه جینکو استفاده نمایید. بعضی بیماری های مو به سلامت و رشد فولیکول های مو آسیب می زنند، بهترین نتیجه های درمانی را از مصرف گیاه جینکو برای حل مشکلات فولیکول مو خواهید گرفت.

گیاه دارویی نخل اره ای

مشکلات هورمونی یکی از مهمترین عال ریزش و یا رشد ضعیف مو هستند. بسیاری از گیاهان دارویی مانند نخل اره ای با تنظیم هورمونی جلوی این مشکلات را خواهند گرفت. ‌بعد از چند دوره مصرف بهترین اثرات درمانی را خواهید گرفت.‌ تهیه ترکیبی این گیاه داروئی به همراه گیاه گزنه اثرات عالی در درمان مشکلات ریزش و کندی رشد مو دارد.

شنبلیله

گیاه داروئی شنبلیله به علت خواص فیتواستروژنی خود انتخابی عالی برای درمان ریزش و تقویت پرپشت موها است. این ترکیب گیاهی به قدری قوی است که مشابه بسیاری از داروهای شیمیایی در تقویت رشد موها و پرپشتی آن ها موثر است. بهترین نتایج درمان رشد مو را با کمترین عوارض ممکن از گیاه شنبلیله خواهید گرفت.

بذر کتان و پرپشتی مو- فروشگاه اینترنتی دیجی عطاری

بذر کتان

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در بذر کتان منبع گیاهی عالی برای تقویت ریشه و ساقه موها است‌. ‌با خیساندن این بذور در آب و جوشاندن آن و تهیه مایع ژله مانند بهترین نتایح درمانی را خواهید گرفت. بسیاری از افراد با مشکلات ریزش مو بذر کتان را جزو بهترین گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو می دانند.‌

گیاه همیشه بهار انتخابی عالی برای پرپشتی مو

اگر به دنبال بهترین گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو هستید گیاه همیشه بهار را انتخاب نمایید. این گیاه با کلکسیونی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها انتخابی عالی خواهد بود.‌ رشد کلاژن به نوبه خود محرک خوبی برای افزایش گردش خون و تقویت رشد مو است. از دیگر خواص گیاه همیشه بهار رفع التهاب های پوست سر است. با روغن این گیاه داروئی به راحتی پوست سر خود را تغذیه خواهید کرد و موهای پرپشت تری خواهید داشت.

رزماری

اگر به دنبال انتخاب بهترین روغن گیاهی برای درمان مشکلات مو هستید روغن رز ماری خالص بهترین گزینه پیشنهادی خواهد بود‌. ‌در بعضی منابع از ترکیب رزماری با روغن زیتون به عنوان گزینه ای عالی برای تقویت رشد مو اشاره شده است.

با استفاده روغن رزماری در کنار افزایش رشد مو ها جلوی سفیدی زود رس موی شما نیز گرفته می شود. با مصرف این روغن گیاهی مشکلات پوسته پوسته شدن کف سر شما نیز برطرف خواهد شد زیرا این روغن بهترین مرطوب کننده طبیعی و گیاهی است. همین پوسته پوسته شدن جلوی رشد فولیکول های مو را می گیرد، پس برای درمان آن سریع اقدام نمایید.

مریم گلی

در بسیاری از مقالات معتبر جدید اثرات عالی برای افزایش حجم موها با مصرف مریم گلی اشاره شده است. شما نیز قطعا با مصرف صحیح بهترین نتایج را برای رشد موهایتان از این گیاه دارویی خواهید گرفت.

جینسینگ

استفاده از گیاه داروئی جینسینگ در بسیاری از مطالعات طب سنتی قدیمی توصیه شده است.‌ این گیاه داروئی با ترمیم تارهای مو اثرات عالی در درمان مشکلات فولیکول مو دارد. هر چه کیفیت روغن مصرفی بالاتر باشد خواص درمانی بهتری خواهد داشت. بهترین کیفیت روغن جینسینگ را از عطاری دیجی عطار تهیه نمایید.

ماساژ سر با روغن کرچک

اگر به دنبال بهترین ترکیب گیاهی سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب هستید روغن کرچک بهترین انتخاب است. با ماساژ پوست سر با این روغن و یا ترکیب آن با روغن نازگیل تمامی مشکلات موی شما درمان خواهد شد و موهای شما پرپشت تر و درخشان تر خواهد شد.

چای سبز

چای سبز سرشار از خواص درمانی متنوع برای درمان مشکلات رشدی مو است. به طور کلی هر ترکیبی که سرشار از آنتی اکسیدانت، کافئین و پلی فنول ها باشد اثرات عالی در رشد موهای شما خواهد داشت.

بهترین ترکیب گیاهی برای درمان شوره سر مصرف چند دوره چای سبز است. ویتامین C موجود در این گیاه بهترین درمان و مقابله با اثرات آفتاب سوختگی های پوستی است. اسید های آمینه موجود در چای سبز ساقه مو و رشد فولیکول ها را تحریک می کند و انتخابی عالی برای درمان موخوره است. این ترکیب گیاهی رطوبت، شادابی و درخشندگی را به موهای شما هدیه می کند.

بابونه

مطمئن باشید با استفاده از دمنوش بابونه و مصرف موضعی آن ریشه، ساقه و پوست سر شما تقویت خواهد شد.‌ این ترکیب گیاهی بهترین خواص ترمیم کنندگی نیز دارد و بهترین انتخاب در میان گیاهان دارویی برای پر پشت شدن موها است. شاید برای شما نیز جالب باشد با استفاده موضعی از دم کرده بابونه هایلایت های خوشرنگی در بین موهای شما دیده خواهد شد.

اسطوخودوس

بسیاری از عوامل بیماری زا از جمله باکتری ها و قارچ ها مانع رشد عالی مو هستند. با استفاده از گیاه دارویی اسطوخودوس و خاصیت ضد باکتری آن تمامی این عوامل مزاحم حذف شده و موهایی پر پشت خواهید داشت. هر دو نوع استفاده موضعی و دمنوش این گیاه داروئی اثرات عالی در تقویت رشد موهای شما خواهد داشت.

بابا آدم

بسیاری از متخصصین طب سنتی اعتقاد دارند عصاره گیاه بابا آدم با تحریک رشد ریشه مو و استحکام ساقه باعث پرپشتی موها خواهند شد.‌ به همین خاطر عصاره این گیاه داروئی را به افرادی که به دنبال بهترین انتخاب گیاهی برای پرپشتی مو هستند پیشنهاد می دهند. برای نتیجه گیری عالی بهتر است در هفته چند بار از این ترکیب استفاده نمایید.

روغن نعناع فلفی و پرپشتی مو- عطاری دیجی عطار

نعناع فلفلی

به نظر شما اولین اقدام مهم برای پرپشتی و تقویت رشد مو چیست؟ آیا می شود پوست سر شما بیمار و ضعیف باشد و از رشد موی عالی شما حمایت کند؟ خیر همچین چیزی محال است، بنابراین برای تقویت رشد مو باید پوست سر را تقویت نمایید. روغن و دمنوش نعناع فلفلی سالیان سال است که در صدر گیاهان مفید برای تقویت پوست سر و رشد مو استفاده می شوند.

جعفری

کراتین و کلاژن دو ترکیب کلیدی در رشد مو هستند با استفاده از گیاه جعفری به صورت موضعی این دو ترکیب را تقویت خواهید کرد.

نور آفتاب با اثر روی ملانین و کاهش آن به ساختار موها آسیب می زند. با مصرف جوشانده جعفری به صورت موضعی ملانین موهای شما افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد و جلوی آسیب های بیشتر به موها گرفته خواهد شد. در روش دیگر مصرف می توانید پودر جعفری را آسیاب کرده و با آب خمیری تهیه کنید و مانند ماسک روی موهای خود قرار بدهید.

حنا

گیاه دارویی حنا به قدری برای همه ما آشنا است که کمتر نیاز به معرفی دارد. به همین خاطر تنها به چند اثر درمانی این گیاه اکتفا می کنیم. مشکل چربی پوست سر دارید و همین چربی ها منافذ پوست را گرفته و جلوی رشد موهای شما را گرفته اند؟

با استفاده از حنا این مشکل شما به راحتی و با کمترین هزینه ها حل خواهد شد. حنا همچنین PH پوست را در حد طبیعی خود حفظ می کند و از طریق باعث رشد و پرپشتی موهای شما خواهد شد. راستی از خواص ضد باکتری حنا بیشترین نتایج مفید را برای تقویت موهای خود خواهید گرفت.

گیاه دم اسب

آیا علاقه مندید که ترکیب گیاهی را به شما معرفی نماییم که در بسیاری از محصولات زیبایی و مراقبتی مو استفاده می شود؟ بسیاری از مردم از خواص و فواید عالی این مو در پر پشتی مو و استحکام ساقه مو غافل هستند. مطمئن باشید با استفاده از گیاه دم اسب موهای پرپشت و زنده تری خواهید داشت.

سیلیس موجود در گیاه دم اسب به حفظ شادابی و طراوات موها کمک زیادی می کند. مصرف این گیاه داروئی به شکل دمنوش و مکمل ها توصیه شده است.

گزنه

کمتر گیاه داروئی به مانند گزنه این همه خواص عالی برای تقویت رشد موها دارد. با آسیاب کردن گیاه گزنه و تهیه خمیر آن با روغن زیتون بهترین مرهم را برای پر پشتی موها تهیه کرده اید. این مرهم علاوه بر افزایش گردش خون با تقویت ساقه مو جلوی آسیب ها و شکنندگی های موها را خواهد گرفت. این ترکیب گیاهی بهترین انتخاب برای پیشگیری و درمان ریزش مو است.

آویشن

آویشن در تمامی خواص خود عالی عمل می‌ کند و بهترین نتایج درمانی را از مصرف آن خواهید گرفت. آویشن در زمینه درمان مشکلات مو سراغ مهمترین مطلب یعنی رشد فولیکول های مو رفته و پرپشتی را به شما هدیه خواهد داد. برای مصرف می توانید هم از روغن و دمنوش آن استفاده نمایید. پس از تهیه دمنوش آویشن و خنک شدن می توانید از آن به صورت موضعی روی موهای خود استفاده نمایید.

آلوئه ورا

با استفاده مداوم از ژل آلوئه ورا PH پوست سر شما در محدوده نرمالی کنترل می شود و درنتیجه همین عامل مهم در تقویت رشد موهای شما موثر است. به جای استفاده از انواع آبرسان های شیمیایی مصرف ژل آلوئه ورا را در برنامه روزانه مراقبت از مو قرار بدهید. این ژل به علت خواص و ترکیبات عالی خود در بسیاری از محصولات مراقبتی مو نیز استفاده شده است.

نکته پایانی

در این مقاله به طور جامع و کامل به مهمترین گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو اشاره کردیم. با تهیه بهترین کیفیت این گیاهان دارویی و مصرف صحیح حتما نتایج عالی را خواهید گرفت.

گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو
خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )
گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو
خواص و مضرات عسل طبیعی برای پوست صورت
گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو
درمان اختلالات هورمونی زنان با گیاهان دارویی
گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو
گیاه دارویی برای جلوگیری از سفیدی مو
گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو
گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو