طرز استفاده شیر خشت برای یبوست

طرز استفاده شیر خشت برای یبوست

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/1/27
طرز استفاده شیر خشت برای یبوست

طرز استفاده شیر خشت برای یبوست چگونه است؟ درمورد خواص شیر خشت چه میدانید؟ با ما همراه باشید تا با شیر خشت، خواص و نحوه استفاده آن آشنا شوید.

شیر خشت چیست؟

معمولا افراد شیر خشت را به عنوان صمغ (ترشحات هیدروکلوئیدی گیاهان) می‌شناسند در حالی‌که شیر خشت نوعی مان (ترشحات قندی گیاه که به دلیل فعالیت حشرات روی آن به وجود می‌آید) می‌باشد. شیر خشت به شکل قطعات کروی به رنگ سفید مایل به زرد و سفید مایل به قرمز بوده و از طعمی شیرین و خنک برخوردار است. به بیانی دقیق‌تر، فعالیت حشرات بر روی گیاهان شیر خشت و سیاه چوب که از خانواده گلسرخیان می‌باشند، مان شیر خشت را به وجود می‌آورد. گیاهان تولید کننده شیر خشت در نواحی مرکزی و شمال شرقی کشور به صورت پراکنده وجود دارند. وجود 50 تا 80 درصد مانیتول در ترکیبات این خوراکی باعث شده تا شیر خشت به عنوان یک ماده ملین، تب‌بر و خنک کننده مورد استفاده قرار گیرد. امروزه این خوراکی برای درمان موارد مختلفی به کار برده می‌شود که یکی از آنها مشکل یبوست است. با توجه به اینکه طرز استفاده شیر خشت برای یبوست موضوعی پرطرفدار می‌باشد، در ادامه این مقاله نحوه مصرف صحیح آن را برای شما بیان خواهیم کرد.

درمان مشکلات گوارشی با شیر خشت- دیجی عطار

در مورد خواص شیر خشت چه میدانید؟

یکی از مهمترین خواص شیر خشت، تسریع درمان زردی و یبوست نوزادان می‌باشد. علاوه بر این مصرف شیر خشت دمای بدن را کاهش داده، تب را از بین برده و موجب خنک شدن بدن می‌شود. از دیگر خواص شیر خشت می‌توان به درمان سرفه، تقویت معده و کبد، رفع عطش، درمان یبوست، رفع خشونت سینه و تاثیر ضماد آن برای روشن شدن پوست اشاره کرد. طبق تحقیقات انجام شده، مصرف این خوراکی باعث می‌شود بدن انسان تا حد زیادی در مقابل تشعشعات اتمی مقاوم باقی بماند. به طور کلی این خوراکی خواصی مانند ترنجبین داشته و از طبع معتدلی برخوردار است. استفاده از شیر خشت می‌تواند برفک دهان، تبخال لب و تبخال اطراف دهان را از بین ببرد. همچنین این خوراکی برای حصبه، برونشیت، سرخک، از بین بردن لکه‌های کشاله ران، درمان عفونت رحم، زخم خارجی اندام تناسلی، سردرد، درمان نرمی استخوان و گرمازدگی بسیار موثر می‌باشد.

لازم است بدانید مصرف شیر خشت (زیر نظر پزشک متخصص) در دوران بارداری، می‌تواند یبوست بارداری را درمان و از ابتلا به بواسیر جلوگیری کند. همانطور که میدانید یبوست یکی از بیماری‌های مهم بوده و درمان نکردن آن، موجب بروز بیماری‌های سخت‌تر و خطرناک‌تر خواهد شد. از این رو لازم است با طرز استفاده شیر خشت برای یبوست آشنا باشید تا با مصرف به اندازه و صحیح آن، از ابتلا به بیماری‌های دیگر جلوگیری نمایید.

طرز استفاده شیر خشت برای رفع یبوست- عطاری آنلاین دیجی عطار

طرز استفاده شیر خشت برای یبوست چگونه است؟

برای نتیجه دهی بهتر و جلوگیری از بروز عوارض شیر خشت، لازم است با طرز استفاده شیر خشت برای یبوست آشنا باشید.

• 2 گرم شیر خشت را در مقداری عرق رازیانه حل کرده و مصرف کنید.

• مقدار کمی از شیر خشت را در آب داغ حل کرده و استفاده کنید.

• مقداری خاکشیر، ترنجبین و شیر خشت را با هم مخلوط کرده و استفاده نمایید.

• برای درمان یبوست نوزاد، یک چهارم قاشق چای خوری شیر خشت را با آب مخلوط و صاف کرده، سپس به نوزاد بدهید.

نکته قابل توجه این است که برای رفع زردی نوزاد، حتما زیر نظر پزشک از شیر خشت استفاده کرده تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری نمایید. همچنین هنگام استفاده برای نوزاد، از اصلی بودن و استاندارد بودن فراورده‌های شیر خشت اطمینان حاصل کنید. برای این منظور توصیه می‌کنیم شیر خشت را از عطاری آنلاین دیجی عطار که سابقه زیادی در فروش محصولات گیاهی و دارویی دارد، تهیه نمایید.

عوارض استفاده از شیر خشت چیست؟

مصرف بیش از اندازه شیر خشت باعث ایجاد صدا در معده و به وجود آمدن مشکلات جنسی در آقایان (زود انزالی) شود. همچنین برای مصرف نوزادان، لازم است حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.

مصرف شیر خشت برای رفع زردی و یبوست نوزاد- دیجی عطار

خرید شیر خشت از عطاری دیجی عطار

فروشگاه آنلاین دیجی عطار سابقه زیادی در فروش انواع داروهای گیاهی، دمنوش‌ها، گیاهان دارویی، روغن‌ها و مواردی از این قبیل دارد. شما می‌توانید انواع محصولات گیاهی از جمله شیر خشت را، با کیفیت بالا و قیمتی مناسب از عطاری دیجی عطار تهیه نمایید. در نظر داشته باشید که این فروشگاه تمامی سفارشات شما را در کوتاهترین زمان آماده و به دست شما می‌رساند. در صورتی که برای مصرف شیر خشت یا خرید محصولات دیجی عطار نیاز به راهنمایی دارید، با شماره‌ی 02146040451 تماس حاصل کرده و از راهنمایی کارشناسان مجموعه بهره‌مند شوید.

پیشنهاد جذاب برای شما

شما می‌توانید علاوه بر شیر خشت، عرق رازیانه، ترنجبین و خاکشیر را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از دیجی عطار تهیه کرده و برای تاثیرگذاری بیشتر شیر خشت از آنها استفاده نمایید.

شیر-خشت
شیر خشت
21,62021,620تومان
اضافه
شیر-خشت-عمده
شیر خشت - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
محلول-لاکسادام-باریج
محلول لاکسادام باریج
0ناموجود
اضافه
کپسول-نرم-کاستورکس-باریج
کپسول نرم کاستورکس باریج
26,500ناموجود
اضافه
معجون-گلقند-باریج
معجون گلقند باریج
20,000ناموجود
اضافه
شربت-لاکساپلاس-باریج
شربت لاکساپلاس باریج
23,500ناموجود
اضافه
لاکسی-هرب
لاکسی هرب
22,500ناموجود
اضافه
محلول-لاکسادام-باریج
محلول لاکسادام باریج
0ناموجود
اضافه
کپسول-نرم-کاستورکس-باریج
کپسول نرم کاستورکس باریج
26,500ناموجود
اضافه
طرز استفاده شیر خشت برای یبوست
زنجبیل برای زخم معده مضر است یا مفید است؟
طرز استفاده شیر خشت برای یبوست
معرفی چند شربت گیاهی ضد سرفه و خلط آور
طرز استفاده شیر خشت برای یبوست
آویشن و عسل: تمام خواص، موارد، طریقه ساخت و مصرف
طرز استفاده شیر خشت برای یبوست
بهترین داروهای گیاهی برای درمان معده درد شدید
طرز استفاده شیر خشت برای یبوست
طریقه مصرف به دانه برای سرماخوردگی