خواص روغن سیاه دانه کرچک برای مو

سیاه دانه کرچک

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/2/17
خواص روغن سیاه دانه کرچک برای مو

مصرف روغن‌های گیاهان دارویی تاثیر بسیار زیادی روی سلامت موها و پوست خواهد داشت. دو نمونه از بهترین روغن‌های گیاهی که می‌توانید برای بهره مندی از خواص بی نظیر آن‌ها مورد استفاده قرار دهید، روغن سیاه دانه و روغن کرچک است. سیاه دانه کرچک روغنی است که از ترکیب این دو روغن بدست آمده و می‌تواند برای مصرف موضعی در مو و پوست مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما هم از ریزش موهای خودتان خسته شده‌اید و به دنبال راهی برای رفع مشکل خودتان می‌گردید، حتما از روغن سیاه دانه و کرچک استفاده کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد خواص روغن سیاه دانه و کرچک و تاثیر مثبت آن‌ها روی سلامت عمومی مو صحبت کنیم.

روغن سیاه دانه کرچک برای مو- دیجی عطار

سیاه دانه کرچک چیست؟

روغن کرچک و سیاه دانه دو نمونه از بهترین روغن‌های گیاهی است که می‌توانند برای مصرف موضعی مورد استفاده قرار گیرند. هر دوی این روغن‌ها به دلیل تاثیر مثبتی که روی سلامت عمومی بدن دارند، می‌توانند از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری کنند و البته باعث تامین مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف شوند. روغن سیاه دانه جزء روغن‌هایی است که از قدیم برای بهره مندی از خواص سیاه دانه مورد استفاده قرار می‌گرفت. این روغن می‌تواند به دلیل داشتن ویتامین‌های آ، آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی نقش موثری را در رشد موها و گردش خون ایفا کند.

روغن دانه کرچک نیز از جمله روغن‌هایی است که در سال‌های اخیر بسیار در میان مردم محبوب شده است. این روغن دارای ترکیبات مغذی است و می‌تواند باعث بهبود سلامت مو و افزایش خونرسانی شود. روغن سیاه دانه کرچک، در واقع یک روغن ترکیبی است که می‌تواند به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد و فواید بسیار زیادی را برای بدن داشته باشد. این روغن نه تنها رشد موها را بهبود می‌بخشد، بلکه می‌تواند از ریزش مو نیز جلوگیری کند.

چرا سیاه دانه و کرچک را ترکیب می‌کنند؟

روغن سیاه دانه سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. وجود مواد مغذی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی در این روغن باعث می‌شود تا تاثیر بسیار مثبتی روی سلامت عمومی بدن داشته باشد. این روغن از قدیم برای رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و تقویت موها مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه نیز استفاده از آن بسیار متداول شده است.

به غیر از روغن سیاه دانه، روغن دیگری مانند روغن کرچک نیز وجود دارند که می‌توانند برای رشد موها مفید باشند. روغن کرچک یکی از انواع این روغن‌ها است که از قدیم برای رشد مجدد موها و جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌شد. زمانی که صحبت از خواص انواع روغن‌های گیاهی برای مو می‌شود، روغن‌های گیاهی برنده هستند که به صورت ترکیبی تولید شده‌اند. سیاه دانه و کرچک دو ترکیب فوق العاده پرفایده هستند که می‌توانند برای رشد موها مورد استفاده قرار گیرند. به همین خاطر هر دوی آن‌ها را با هم ترکیب می‌کنند تا بتوان از اثربخشی هر دو برای سلامت موها بهره مند شد.

خواص روغن سیاه دانه کرچک برای ریزش مو- دیجی عطار

خواص روغن سیاه دانه کرچک برای مو

گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی روی جلوگیری از ریزش مو داشته باشد. ریزش مو از جمله مشکلاتی است که در اثر کاهش مواد مغذی رسانده شده به فولیکول‌های مو رخ می‌دهد و می‌تواند مضرات زیادی را برای موها به همراه داشته باشد. از جمله خواص روغن سیاه دانه کرچک، جلوگیری از ریزش مو و بهبود سلامت موها است. اگرچه ترکیب این دو روغن می‌تواند به رفع مشکلات پوستی نیز کمک کند، اما چون عمده تاثیر آن‌ها روی مو است در ادامه به خواص آن‌ها اشاره می‌کنیم.

• بهبود سلامت پوست سر

روغن سیاه دانه کرچک یکی از بهترین روغن‌های گیاهی است که می‌تواند برای حفظ سلامت موها مورد استفاده قرار گیرد. این روغن پوست سر را آبرسانی کرده و باعث افزایش گردش خون در ناحیه کف سر می‌گردد. به همین خاطر تغذیه فولیکول‌ها و کوتیکول‌های مو بهبود پیدا می‌کند و این موضوع می‌تواند تاثیر مثبتی روی سلامت پوست و مو داشته باشد. غدد سبابی پوست سر نیز می‌توانند چربی و رطوبت موها را تامین کنند. اما ممکن است به هر دلیلی به درستی کار نکنند.

سیاه دانه کرچک از جمله ترکیباتی است که می‌تواند باعث تغذیه فولیکول‌ها و کوتیکول‌های مو شود و عملکرد غدد را بهبود ببخشد. از این رو پوست سر رطوبت رسانی و آبرسانی می‌شود و با خاصیت آنتی باکتریالی خود و چرخه رشد باکتری‌های طبیعی پوست سر را بهبود می‌بخشد.

کنترل چربی کف سر

سبوم یکی از بهترین روغن‌های طبیعی است که می‌تواند برای حفظ سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار گیرد. هر یک از افراد به واسطه شرایط جسمی که دارند، شرایط پوستی متفاوتی را نیز تجربه می‌کنند. به همین خاطر پوست سر همه افراد به یک اندازه سبوم ترشح نمی‌کند. به همین خاطر برخی از افراد موهای بسیار خشک و برخی دیگر موهای چرب دارند.

روغن سیاه دانه کرچک دارای اسیدهای آمینه‌هایی است که می‌توانند به کنترل چربی و رطوبت کف سر کمک بسیار زیادی کنند. این روغن عملکرد غدد سبابی را بهبود می‌بخشند. به همین خاطر میزان چربی طبیعی پوست سر کنترل شده و دیگر نیازی نیست که نگران چرب یا خشک بودن موهای خودتان باشید.

افزایش رشد مجدد موها

ریزش مو می‌تواند باعث کم حجم شدن موها شود. اگر ریزش موهای شما افزایش پیدا کرده است، احتمالا موهای کم پشتی دارید. روغن سیاه دانه کرچک می‌تواند شما را از این مشکل نجات دهد. نیگلون و تیموکینون از جمله ترکیبات موجود در این روغن ترکیبی هستند که می‌تواند برای درمان آلوپسی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از روغن طبیعی سیاه دانه می‌تواند تاثیر مثبتی روی افزایش رشد مجدد موها داشته باشد. این روغن فولیکول‌های ضعیف را تقویت می‌کند و این موضوع می‌تواند باعث رشد مجدد موها و رفع ریزش مو گردد.

مهار ریزش مو

در کنار خرید داروهای گیاهی برای درمان ریزش مو، می‌توانید از روغن سیاه دانه کرچک نیز استفاده کنید. این روغن ترکیبی می‌تواند با افزایش خونرسانی در ناحیه کف سر، از ریزش موها جلوگیری کند و باعث افزایش حجم و تعداد تارهای مو شوند. این روغن ترکیبی دارای 100 نوع ماده مغذی مختلف است که هر کدام منبع غنی برای تغذیه فولیکول‌ها و کوتیکول‌های مو هستند. به همین خاطر، این روغن می‌تواند نیازهای موی شما را تامین کند و باعث بهبود چرخه رشد موی شما نیز شود.

کاهش احتمال سفیدی مو

ترکیب سیاه دانه و کرچک باعث می‌شود تا بتوانید از سفید شدن موهای خودتان جلوگیری کنید. این روغن دارای اسیدهای مغذی زیادی است که می‌توانند پلاک‌های تار مو را تقویت کنند و از تخلیه و جدا شدن رنگدانه‌های ملانین جلوگیری نمایند.

برای اینکه رنگ تیره موهای خودتان را حفظ کنید، کافیست که روزانه مقداری از این روغن را مورد استفاده قرار دهید. استفاده مداوم از این روغن، باعث تقویت پلاک تارهای مو شده و از تخلیه و جدا شدن رنگدانه‌های ملانین جلوگیری می‌کند. از این رو بدون اینکه نیاز به صرف هزینه برای رنگ کردن موهای خودتان داشته باشید، می‌توانید از این روغن استفاده کنید.

بهبود گردش خون در کف سر

سیاه دانه کرچک یک روغن طبیعی و ترکیبی فوق العاده مغذی است. این روغن می‌تواند تاثیر مثبتی روی سلامت پوست سر شما داشته باشد و در عین حال باعث بهبود گردش خون در کف سر شود. مصرف سیاه دانه و کرچک به صورت همزمان، گردش خون را در کف سر چندین برابر می‌کند. به طوری که احساس گرما را در کف سر خودتان تجربه می‌کنید.

با این اتفاق، کم کم موهای شما رشد بیشتری خواهند داشت. چرا که مواد مغذی بسیار زیادی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و... می‌توانند رشد موها را افزایش دهند و با افزایش گردش خون، این مواد مغذی بیشتر ناحیه کف سر شما را تغذیه خواهند کرد. با وجود این اتفاق، می‌توانید موهایی شاداب و جذاب داشته باشید و حالت پذیری موهای شما نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

ترکیب روغن سیاه دانه و کرچک- دیجی عطار

نحوه ترکیب روغن سیاه دانه و کرچک

برای داشتن یک روغن ترکیبی فوق العاده، باید در ابتدا این روغن‌ها را از یک مجموعه معتبر فروش روغن‌های گیاهی تهیه کنید. برای ترکیب روغن سیاه دانه و کرچک، باید در ابتدا این دو روغن را بخرید و با اطمینان خاطر از اصل و اورجینال بودن آن‌ها، از این روغن‌ها استفاده نمایید. روغن سیاه دانه و روغن کرچک هر دو برای رشد مو در سایت دیجی عطار موجود هستند.

این دو روغن باید به نسبت مساوی با یکدیگر ترکیب شوند. به طور مثال، شما می‌توانید یک قاشق غذاخوری از روغن سیاه دانه را با یک قاشق غذاخوری روغن کرچک ترکیب کنید و برای استفاده در ابرو و موها تهیه نمایید. اگر می‌خواهید هر بار برای مصرف این روغن ترکیبی آن‌ها را ترکیب نکنید، کافیست که در ابتدا یک ظرف تمیز را بردارید. سپس نصف آن را با روغن سیاه دانه و نصف دیگر را با روغن کرچک مخلوط کنید.

روغن سیاه دانه و کرچک برای مژه و ابرو

تا به اینجای مقاله در مورد خواص روغن ترکیبی سیاه دانه و کرچک برای مو صحبت کردیم. اما برخی از افراد با مشکل ریزش ابرو و مو نیز مواجه شده‌اند. در چنین شرایطی می‌توان از روغن‌های تقویتی سر نیز برای مژه و ابرو استفاده کرد. روغن سیاه دانه و کرچک یک روغن ترکیبی عالی برای مژه و ابرو است. این روغن می‌تواند به رشد مژه و ابروهای شما کمک کند.

برای استفاده از این روغن روی ابرو نیاز به فرچه ابرو یا یک گوش پاک کن دارید تا روغن را روی ابروهای خودتان بزنید. همچنین در صورت نیاز به تقویت مژه‌های خودتان، یک فرچه مژه را به روغن آغشته کنید و به آرامی از بالای مژه‌ها تا پایین را به روغن آغشته کنید. اضافه کردن مقدار زیادی روغن به مژه و ابرو باعث وارد شدن روغن به چشم شده و سوزش و ناراحتی را به همراه خواهد داشت.

انواع روغن سیاه دانه و کرچک- دیجی عطار

خرید انواع روغن سیاه دانه و کرچک

در صورت نیاز به تقویت مو، مژه و ابرو باید به یک فروشگاه معتبر برای خرید این دو روغن مراجعه کنید. سپس با نسبت مساوی از این دو روغن استفاده کنید. دو روغن سیاه دانه و کرچک می‌توانند رشد موهای شما را تقویت کنند و باعث کاهش ریزش مو، سفیدی مو و... شوند. عطاری آنلاین دیجی عطار، مرکز فروش انواع گیاهان دارویی و روغن‌های گیاهی است که محصولات خود را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند. برای خرید دمنوش‌های گیاهی نیز می‌توانید از طریق این سایت کمک بگیرید و بهترین محصولات را به صورت آنلاین خریداری کرده و درب منزل دریافت کنید.

سیاهدانه-عمده
سیاهدانه - عمده
104,500ناموجود
اضافه
سیاهدانه
سیاهدانه
47,00047,000تومان
اضافه
روغن-سیاهدانه-باریج-موضعی
روغن سیاهدانه باریج (موضعی)
24,000ناموجود
اضافه
دانه-کرچک
دانه کرچک - بیدانجیل
28,00028,000تومان
اضافه
عسل-سیاهدانه
عسل سیاهدانه
270,000270,000تومان
اضافه
روغن-سیاهدانه-60-سی-سی
روغن سیاهدانه - 60 سی سی
80,00080,000تومان
اضافه
روغن-کرچک-خوراکی-ویهان
روغن کرچک خوراکی ویهان
15,00015,000تومان
اضافه
سیاهدانه-عمده
سیاهدانه - عمده
104,500ناموجود
اضافه
سیاهدانه
سیاهدانه
47,00047,000تومان
اضافه
سوالات یا پیشنهادات
خواص روغن سیاه دانه کرچک برای مو
خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )
خواص روغن سیاه دانه کرچک برای مو
خواص و مضرات عسل طبیعی برای پوست صورت
خواص روغن سیاه دانه کرچک برای مو
درمان اختلالات هورمونی زنان با گیاهان دارویی
خواص روغن سیاه دانه کرچک برای مو
گیاه دارویی برای جلوگیری از سفیدی مو
خواص روغن سیاه دانه کرچک برای مو
گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو