خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه

خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/4/20
خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه

از گذشته تا کنون همواره از خاکشیر به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده و مفید، جهت درمان‌های مختلف استفاده می‌گردید. برای استفاد از خاکشیر می‌توان آن را با آب گرم و آب سرد تهیه نمود. اما استفاده از هر روش با توجه به کاربرد آن صورت می‌گیرد. بسیاری از افراد خواص خاکشیر را فقط رفع تشنگی می‌دانند. اما تمام خواص خاکشیر در رفع تشنگی خلاصه نمی‌شود. اما سؤال اینجاست که خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه؟ خاکشیر به عنوان یک گیاه‌ ی دارویی در طب سنتی ایران، چین و هند استفاده می‌شود. مناطقی چون آذربایجان، خراسان و اطراف تهران محل رویش این گیاه دارویی است. به طور معمول مرداد و شهریور ماه‌های برداشت این گیاه دارویی است.

انواع خاکشیر

این گیاه دارویی در دو نوع است:

  • یک نوع تلخ که دانه‌های آن ریز و رنگ آن قرمز است
  • نوع دیگر شیرین که دانه‌های آن برجسته‌تر و قرمز تیره مایل به قهوه‌ای است.

طبع خاکشیر در طب سنتی

خاک شیر دارای طبع سرد و‌تر است. بنابراین افرادی که مبتلا به روماتیسم هستند و طبع سردی دارند از خوردن آن خودداری نمایند. زیرا سردی این گیاه در بدن این افراد باعث تشدید درد می‌شود.

فواید خاکشیر با آب گرم ناشتا

فواید مختلف خاکشیر باعث استفاده از آن در سنین مختلف شده است. در واقع از نوزادی تا سالمندی می‌توان از این گیاه استفاده کرد. در صورتین که جهت درمان بیماری قصد مصرف این گیاه را دارید حتما قبل از هر چیزی با پزشک خود مشورت کنید. چنانچه که به دنیال جواب سؤال خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه می‌توانید به خواص زیر توجه کنید:

  •  پاکسازی و سم‌زدایی کبد
  •  تقویت معده ضعیف
  •  دفع چربی از بدن و کاهش وزن
  • پاکسازی صفرا و درمان کبد چرب
  •  سلامت و زیبایی پوست و مو
  •  درمان جوش و آکنه و همچنین پاکسازی پوست
  •  درمان مشکلات گوارشی و یبوست
  •  درمان گرفتگی صدا
  • درمان لک‌های پوستی
  • تسهیل فرآیند زایمان طبیعی
  • مصرف خاکشیر برای سلامتی بدن

کاربرد خاکشیر - عطاری آنلاین دیجی عطار

دارو‌های گیاهی از گذشته نقش مهمی در حفظ سلامتی انسان داشته‌اند و طب سنتی هیچ‌گاه از این دارو‌های گیاهی غافل نشده است. خاکشیر از آن دسته از گیاهانی است که محبوبیت زیادی در بین مردم دارد. معمولاً در هر خانه‌ای خاکشیر برای روز‌های گرم تابستان وجود دارد، اما خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه، به طور کلی خواص شربت خاکشیر برای رفع تشنگی فقط یکی از خاصیت‌های شناخته‌شده آن است. در ادامه به خواص دیگری از این گیاه دارویی اشاره می نماییم.

خواص خاکشیر با آب گرم برای کبد

خاکشیر یک نوشیدنی سم زدا گیاهی شناخته می‌شود که مصرف آن باعث پاکسازی کبد خواهد شد. مصرف منظم خاکشیر و آب گرم خطر ابتلا به کبد چرب در بدن شما راکاهش می‌دهد. نوشیدن شربت خاکشیر باعث تکرر ادرار می‌شود و سموم بدن از این طریق از بدن دفع می‌شوند.

خواص خاکشیر با آب گرم برای معده و روده

خاکشیر سیستم گوارش را تقویت می‌کند. شاید بتوان در جواب اینکه خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه گفت، بهتربن درمان برای اسهال و یبوست است. همانطور که مصرف خاکشیر در آب گرم برای یبوست خوب است، در صورت مصرف با آب سرد به درمان اسهال کمک می‌کند. خاکشیر با افزایش حرکات روده باعث درمان یبوست می‌شود و با پاکسازی میکروب‌های روده، اسهال را نیز درمان می‌کند. شربت خاکشیر که با آب گرم تهیه شده، می‌تواند یک درمان مؤثر برای یبوست باشد. دو قاشق غذاخوری خاکشیر را با آب گرم مخلوط کرده روزی دولیوان از این شربت نوشیدنی استفاده کنید.

خواص خاکشیر وآب گرم برای پاکسازی پوست

خواص درمانی خاکشیر به خصوص سم زدایی بدن، آن را به گیاهی مفید برای پاکسازی پوست تبدیل کرده است. به همان اندازه که ترکیبات سمی از بدن خارج می‌شوند، پوست شفا‌ف‌تری خواهید داشت. علاوه بر این خاکشیر برای رفع جوش صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. خاکشیر خواص ضدالتهابی و باکتریایی دارد که برای رفع جوش و آکنه بسیار مفید است. ترکیب خاکشیر با عرق کاسنی باعث شفافیت پوست می‌شود. خاکشیر در نرمی و لطافت پوست نقش دارد و التهاب پوست را کاهش می‌بخشد. ضمن اینکه در درمان کهیر و اگزما نیز نقش دارد. علاوه بر این خاکشیر جهت رفع شوره‌ی سر کاربرد دارد.

دانه-خاکشیر-اعلا-عمده
دانه خاکشیر اعلا - عمده
462,000ناموجود
اضافه
دانه-خاکشیر
دانه خاکشیر
70,00070,000تومان
اضافه
دانه-خاکشیر-عمده
دانه خاکشیر - عمده
308,000ناموجود
اضافه
برگ-خاکشیر-عمده
برگ خاکشیر - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
دانه-خاکشیر-اعلا-عمده
دانه خاکشیر اعلا - عمده
462,000ناموجود
اضافه
دانه-خاکشیر
دانه خاکشیر
70,00070,000تومان
اضافه

خواص خاکشیر برای زنان

مصرف خاکشیر برای درمان عفونت در زنان انتخاب مناسبی است. ضمن اینکه خانم‌های باردار برای درمان یبوست می‌توانند خاکشیر میل کنند که البته در مصرف آن زیاده‌روی نکنند. علاوه بر این، نوشیدن خاکشیر برای سلامت مادر در دوران شیر دهی مزایای زیادی خواهد داشت و شیر مادر را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن نوشیدن خاکشیر باعث تقویت قوای جنسی آقایان می‌شود.

خواص خاکشیر و آب گرم برای لاغری

علاوه بر موارد گفته شده که خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه می‌توان از تأثیر زیاد آن بر لاغری صحبت کرد. خاکشیر برای لاغری و همچنین چاقی مؤثر است. اگر صبح ناشتا یک لیوان خاکشیر با آب گرم آماده کنید و یک قاشق عسل درون آن بریزید، نوشیدن آن باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود. در صورتی که خاکشیر با شیر ترکیب شود باعث چاقی و اضافه وزن خواهد شد. افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، برای این منظور، می‌توانید هر روز صبح، یک قاشق غذاخوری از دانه‌های خاکشیر را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و مصرف کنید. این دانه‌ها موجب بهبود عملکرد روده می‌شوند، بنابراین باعث افزایش دفع چربی از بدن خواهد شد.

خواص خاکشیر با آب گرم

نوشیدن شربت خاکشیر برای زمان هایی که احساس می کنید دچار یبوست شده اید بهترین و کم عوارض ترین انتخاب است. البته در صورتی که شربت را با آب گرم درست کنید! اگر خاکشیر را زیاد بجوشانید یا با آب سرد مصرف ترکیب کنید، خاصیت خاکشیر برای درمان یبوست از بین می‌رود. برعکس، ممکن است نوشیدن این شربت یبوست شما را تشدید کند. خاکشیر ناشتا با آب گرم یک ترکیب پرخاصیت است که به بهبود مشکلات سلامتی کمک می‌کند. از تقویت تار‌های صوتی و درمان گرفتگی صدا تا اثرات ضدباکتریایی و ضدویروسی که در پیشگیری و مقابله با سرماخوردگی و عفونت‌ها کاربرد دارد،. همچنین، خواص آن در کاهش تب و ضعف جسمانی چشمگیر است. به طور کل، استفاده از خاکشیر ناشتا با آب گرم یک گام مؤثر جهت تقویت سلامت و رفع مشکلات پوستی و گوارشی است.

مزایای استفاده از خاکشیر - عطاری آنلاین دیجی عطار

خواص خاکشیر با آب سرد

تهیه خاک شیر با آب سرد علاه بر تاثیری که در رفع عطش دارد ، بهترین درمان برای اسهال است. اگر می‌خواهید خاکشیر را برای درمان اسهال استفاده کنید، حتماً خاکشیر را با آب سرد درست کنید. گاها افراد با ترکیب خاکشیر با آب گرم به دنبال درمان اسهال هستند. برخلاف اینکه نوشیدن خاکشیر با آب گرم می تواند باعث اسهال شود و آن را شدت دهد. بنابر این حواستان به تفاوت خواص خاکشیر با آب سرد و آب گرم باشد.

طریقه مصرف خاکشیر

معمولاً این گیاه دارویی به‌صورت شربت سرد یا گرم و یا حتی جوشانده‌شده مصرف می‌شود. گاها دانه خاکشیر بود داده را با عسل میل می کنند. اما برای استفاده از این گیاه به‌عنوان ضماد، دانه‌های آن را کوبیده با آب مخلوط کرده تا خمیری شکل شود و روی قسمت سوختگی می‌گذارند.

خاکشیر و آبلیمو و عسل

ترکیبات مختلفی در کنار خاکشیر آن را گواراتر می‌کند. خاکشیر و آبلیمو و عسل هر کدام خواص و فواید مخصوص خود را دارند که در ترکیب با هم نیز می‌توانند ترکیبی مفید برای بهبود سلامتی باشند. از جمله خواص این ترکیب عبارتند از:

  •  کاهش التهابات در بدن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  •  کمک به کاهش وزن و لاغری
  • بهبود عملکرد گوارش و هضم غذا
  •  کاهش فشار خون
  •  حفظ سلامت پوست و مو
  •  کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا

بهترین حالت استفاده از خاکشیر با آبگرم ترکیب آن با آبلیمو و دو قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب گرم است. می توانید این ترکیب فوق العاده را هر روز قبل از صبحانه مصرف کنید. علاوه بر آن تر کیب خاکشیر و تخم شربتی به دلیل خواص ویژه ای که دارد بسیار توصیه می شود.

خواص  خاکشیر در طب سنتی - دیجی عطار

عوارض خاکشیر برای زنان باردار

مصرف خاکشیر در حد متعادل برای اکثر مردم بی‌خطر است، اما ممکن است در بعضی از افراد موجب سردرد شود. این افراد باید خاکشیر را با مصلح آن که کتیرا است ترکیب و استفاده کنند. اگرچه در مورد ممنوعیت خوردن خاکشیر در بارداری اطلاعات زیادی وجود ندارد، اما ممکن است مصرف زیاد آن به سقط جنین منجر شود. بنابر این، بهتر است زنان باردار با مشورت پزشک خود خاکشیر میل نمایند.

مضرات خاکشیر

در کنار پاسخ به اینکه خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه لازم است از عوارض آن نیز مطلع باشید.به طور کلی طبع سردی که این گیاه دارد، باعث شده تا برای افرادی که به روماتیسم و آرتوروز دچار هستند خودداری شود و تا حد امکان مصرفش آن را محدود کنند، زیرا خاکشیر می‌تواند باعث افزایش درد در این افراد شود.

  •  همانطور که می‌دانید خاکشیر در درمان یبوست مؤثر است، اما مصرف زیاد آن نیز باعث افزایش یبوست می‌شود. در صورت مصرف بیش از حد خاکشیر، امکان ابتلا به مگاکولون افزایش خواهد یافت. روده در این بیماری منبسط شده و فرد در دفع مدفوع و گاز‌های روده دچار مشکلاتی می شود.
  •  در دوران شیردهی از مصرف بیش از حد خاکشیر خودداری کنید.
  •  خاصیت ملینی خاکشیر می‌تواند در صورت مصرف دراز مدت باعث تنبلی روده شود. در نتیجه عمل دفع روده‌ها بدون وجود یک ملین میسر نخواهد بود.
  •  خاکشیر ورم و زخم معده را افزایش می‌دهد.
  •  دانه‌های خاکشیر بسیار ریز هستند و خاک و سنگ‌ریزه زیادی با آن مخلوط می‌شود. به همین دلیل در صورت شستشوی نادرست و مصرف زیاد آن، به مرور زمان به سنگ کلیه دچار خواهید شد.

پیشنهاد ویژه

از نظر طب سنتی طبع خاکشیر گرم و‌تر است که همین ویژگی باعث شده تا از آن به عنوان یک دارویی مقوی معده یاد شود. این خواص باعث شده تا ضمن تقویت معده برای درمان مشکلات گوارشی، رفع تب، تسهیل زایمان و… مورد استفاده قرار گیرد. اما سؤال اینجاست خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه. با توجه به قیمت مناسب و خواص بالای این گیاه دارویی محبوب به‌عنوان طب مکمل از آن بسیار استفاده می‌شود.
عطاری آنلاین دیجی عطار به عنوان یک مجموعه معتبر خاکشیر را به صورت مختلف در بسته بندی مناسب ارائه می کند. شما عزیزان می توانید انواع روغن گیاهی، دمنوش ها، داروهای گیاهی و... را از این مجموعه تهیه نمایید. برای سفارش و خرید می توانید با شماره 02137515 تماس برقرار نمایید .

سوالات یا پیشنهادات
خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
خاکشیر با آب گرم برای چی خوبه
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن