درمان گیاهی عفونت ادراری

نکات مهم در درمان گیاهی عفونت ادراری

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/10/21
درمان گیاهی عفونت ادراری
مشاهده لیست عناوین :
  • درمان‌های گیاهی عفونت ادراری
  • گل گز روغنی
  • درمان عفونت های زنانه با گیاه رزماری

عفونت ادراری یک بیماری بسیار رایج در دستگاه ادراری است که از نوع عفونت باکتریایی است که دستگاه ادراری شما را تحت تأثیر قرار داده و موجب سوزش و ناراحتی در ناحیه‌ی تناسلی شما می‌شود. بی‌توجهی به این نوع عفونت، بر نواحی دیگر نیز اثر کرده و منجر به بیماری‌های جدی‌تری می‌شود لذا درمان گیاهی برای عفونت ادراری گزینه مناسبی می باشد.
به گفته‌ی پزشکان، زنان به خاطر شکل دستگاه تناسلی خود، بیشتر از مردان دچار عفونت ادراری می‌شوند و پنجاه درصد خانم ها در طول زندگی خود حداقل یکبار عفونت مجاری ادراری را تجربه می کنند.  این مشکل دردناک و آزاردهنده است که علاوه بر ایجاد تحریک‌پذیری باعث بی‌خوابی شده و فرد را وادار می‌کند تا برخی از فعالیت‌های روزمره‌اش را تعطیل کند.

مردان نیز به دلیل رابطه با زنان آلوده به این بیماری دچار می‌شوند. این بیماری بین سن ۲۰ تا ۵۰ سالگی بین زنان شایع است. زنان باردار نیز ممکن است از این بیماری در آسیب باشند.

در این مقاله با روش های درمان گیاهی عفونت ادراری اشنا می شوید

درمان‌های گیاهی عفونت ادراری

عفونت ادراری زمانی بروز می‌کند که گروهی از میکروارگانیسم‌های مضر مجاری ادراری کلیه‌ها و مثانه را فرا می گیرند. در اکثر موارد عفونت ادراری به دلیل باکتری‌ها بروز می‌کند بنابراین باید به فکر نابودی این باکتری‌ها بود. یک اصل اساسی در درمان عفونت ادراری وجود دارد که عبارت است از نوشیدن آب فراوان. برای این کار باید روزانه بین 2 تا 3 لیتر آب بنوشیم تا مجاری اداری تمیز شده و عفونت از بین برود. علاوه بر این دم‌نوش‌های گیاهی و گیاهانی نیز وجود دارند که به نابودی هر چه سریع‌تر باکتری‌ها و رفع این عفونت کمک زیادی می‌کنند:

زغال‌اخته
یکی از درمان‌های اصلی عفونت ادراری زغال‌اخته می باشد که حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی قوی و دارای منبع ویتامین C است. زغال‌اخته همچنین خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کنندگی دارد. بنابراین به طور مستقیم روی میکروب‌ها تأثیر گذار است و ویتامین C موجود در زغال‌اخته نیز باعث تقویت قدرت دستگاه ایمنی بدن می‌شود و از این طریق نیز با عفونت ادراری مقابله می‌کند.

دم‌کرده گیاه دم‌اسبی
دم‌کرده گیاه دم‌اسبی یک نوشیدنی فوق‌العاده با خواص ادرارآوری زیاد میباشد که به افزایش تولید و دفع ادرار کمک می‌کند و باعث تمیز شدن مجاری ادراری و کاهش باکتری‌ها می‌شود. ترکیبات ضدالتهابی گیاه دم‌اسبی به تسکین درد و کاهش احساس سنگینی کمک کرده و باعث بهبودی سریع فرد می‌شود.
طریق مصرف: یک قاشق معادل 10 گرم گیاه دم‌اسبی را به یک لیوان معادل 100 میلی‌لیتر آب جوش اضافه کنید و بگذارید به مدت چند دقیقه با حرارت ملایم جوشیده شود و شعله را خاموش نمایید. زمانی که دم‌نوش خنک و به دمای قابل نوشیدن رسید آن را جرعه‌جرعه میل کنید. می‌توانید روزانه دو تا سه لیوان از این دم‌نوش میل نمایید.

دم‌کرده زنجبیل
زنجبیل ضدالتهاب، مسکن و آنتی‌بیوتیک طبیعی است که در درمان عفونت دستگاه ادراری مؤثر می باشد. مصرف دم‌کرده این ریشه پرخاصیت به تسکین درد در ناحیه پایین شکم کمک و دفع مایعات را افزایش داده و درنتیجه دستگاه ادراری تمیز می‌گردد.
طریقه مصرف: یک لیوان حاوی 200 میلی‌لیتر آب را بجوشانید و یک قاشق معادل 10 گرم زنجبیل رنده شده را به آن اضافه نمایید. زیر شعله را خاموش نمایید تا به مدت چند دقیقه دم بکشد. در نهایت دم‌نوش را صاف و میل کنید. می‌توانید روزانه تا 3 لیوان از این دم‌نوش را میل کنید. برای شیرین کردن آن نیز می‌توانید از عسل استفاده کنید. اشخای که فشار خون بالا دارند در مصرف زنجبیل احتیاط کنند.

کانفرون 

کانفرون ترکیبی از سه گیاه رزماری ، ریشه انجدان و گیاه سنتاریوم می باشد. این سه گیاه موجود در کانفرون سبب از بین رفتن باکتری های دیواره مثانه و مجاری اداری می گردند سبب می شوند تا به راحتی با ادرار دفع شوند. کانفرون التهاب مجاری ادراری را از بین برده و در نیتجه سوزش ادرار و اسپاسم مثانه را از بین می برد لذا دردهای کرمپی زیر شکم در عفونت های ادراری را درمان می کند. کانفرون حجم ادرار را زیاد می کند لذا میکرب ها به راحتی شسته شده و از بدن خارج می گردند.

جهت درمان عفونتهای ادراری با کانفرون در بالغین این دارو باید سه بار در روز و هر بار دو قرص مصرف نمایید. طول دوره درمان در عفونت های ادراری حاد، یک هفته می باشد.

گل گز روغنی

این یک داروی گیاهی خوب برای درمان عفونت مثانه می باشد. یک قاشق چای خوری آب گل گز روغنی را در یک دوم لیوان آب نارگیل مخلوط کنید و حداقل دو بار در روز بنوشید.

درمان عفونت های زنانه با گیاه رزماری

رزماری گیاهی ضد التهاب و ضد باکتری می باشد، به همین دلیل در درمان انواع عفونت ها کاربرد درمانی دارد. راحت ترین روش استفاده از خواص رزماری استفاده از جوشانده یا عصاره‌ی روغنی آن میباشد. برگ های این گیاه معطر را دم کرده و روزانه دو تا سه فنجان از این جوشانده میل کنید. همچنین می توانید برگ های رزماری را به مدت ۱۵ دقیقه در آب بخیسانید و سپس واژن را با این داروی گیاهی بشویید تا ضد عفونی شود.

اسانس آویشن

اسانس آویش دارای قدرت آنتی باکتریال می باشد که می‌تواند به پیشگیری از عود عفونت ادراری کمک کند. 2 قطره اسانس آویشن را روی یک حبه قند یا یک قاشق عسل بچکانید، دو بار در روز می‌توانید این مقدار مصرف نمایید، ولی بدون نظر پزشک تان از این مقدار فراتر نروید.
به عنوان مکمل، می‌توانید از اسانس چوب گل رز و ملالوکا برای ماساژ زیر شکم نیز استفاده کنید.

گیاهان دم کردنی

برای پیشگیری از عفونت های ادراری، می‌توانید از دم کردنی های گیاهی استفاده کنید. این ترکیب را تهیه کنید: بذر چمن، بوسرُل (نوعی درخت که در آلپ می‌روید)، علف جارو و برگ های مورد را مخلوط کرده و بجوشانید (حدود 15 گرم از این گیاهان در یک لیتر آب). هر روز هر مقدار که تمایل دارید را بنوشید.

در هر صورت، اگر زیاد دچار عفونت های ادراری می‌شوید، به مقدار زیاد و به طور مرتب مایعات بنوشید. با این کار، هم ادرارتان رقیق تر و هم خروجش سریع تر خواهد شد، به این ترتیب احتمال بروز عفونت های باکتریایی کمتر خواهد شد.


آویشن-باغی
آویشن باغی
28,00028,000تومان
اضافه
پودر-زنجبیل
پودر زنجبیل
42,00042,000تومان
اضافه
پودر-آویشن
پودر آویشن
45,00045,000تومان
اضافه
زنجبیل-قلم
زنجبیل قلم
40,00040,000تومان
اضافه
روغن-رزماری-60-سی-سی
روغن رزماری - 60 سی سی
60,00060,000تومان
اضافه
برگ-رزماری
برگ رزماری
34,00034,000تومان
اضافه
آویشن-شیرازی-دمنوشی
آویشن شیرازی دمنوشی
80,00080,000تومان
اضافه
آویشن-باغی
آویشن باغی
28,00028,000تومان
اضافه
پودر-زنجبیل
پودر زنجبیل
42,00042,000تومان
اضافه
درمان گیاهی عفونت ادراری
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
درمان گیاهی عفونت ادراری
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
درمان گیاهی عفونت ادراری
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
درمان گیاهی عفونت ادراری
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
درمان گیاهی عفونت ادراری
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن