دانه کرچک از کجا بخرم؟ (فروشگاه‌های آنلاین و حضوری)

دانه کرچک از کجا بخرم

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/2/18
دانه کرچک از کجا بخرم؟ (فروشگاه‌های آنلاین و حضوری)

"دانه کرچک از کجا بخرم"، یک سوال مهم و پر تکرار برای تمام افرادی است که از دنیای بی انتهای طب سنتی بهره می‌برند و با نام کرچک آشنا هستند. دانه‌های کرچک، از انواع گیاهان دارویی هستند که در صنایع مختلف از جمله علم طب، جایگاهی ویژه یافته‌اند و کاربردهای گسترده‌ای پیده کرده‌اند. اینکه بدانیم دانه کرچک از کجا بخرم، به ما کمک می‌کند تا محصولی باکیفیت و ارگانیک، با کمترین قیمت ممکن را تهیه کنیم و از خواص بی نظیر آن بهره ببریم.

هنگامی که به دنبال خرید دانه کرچک هستید، انتخاب مکان مناسب برای خرید این محصول بسیار مهم است. امروزه با توجه به افزایش تقاضا برای دانه کرچک و فواید بی شمار آن، می‌توانید این محصول را به راحتی هم در فروشگاه‌های آنلاین و هم فروشگاه‌های حضوری یافت کنید. اما انتخاب بهترین منبع خرید قطعل کاری دشوار خواهد بود. در این مقاله ضمن بررسی خواص و کاربردهای بی ‌نظیر دانه کرچک، به معرفی بهترین فروشگاه‌های آنلاین و حضوری برای خرید این محصول خواهیم پرداخت تا بفهمیم دانه کرچک از کجا بخرم؟

گیاه کرچک و فرآورده‌های آن

گیاه کرچک با نام علمی Ricinus communis، گیاهی علفی و یک ساله است که در مناطق و کشورهای گرمسیری و نیمه ‌گرمسیری به وفور می‌روید. این گیاه به دلیل داشتن دانه‌های روغنی که منبع اصلی روغن کرچک خوراکی هستند، از نظر اقتصادی و دارویی اهمیت بالایی دارد. دانه‌های کرچک حاوی ترکیبات مختلفی هستند که هر کدام از این ترکیبات خواص و کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند و درمان مشکلات خاصی هستند. به همین دلیل از گیاه کرچک فرآورده‌های مختلفی استخراج می‌شود و هر یک به نحوه خاصی استفاده می‌شوند. مهم‌ترین فرآورده‌ها عبارتند از:

دانه کرچک

دانه کرچک یک منبع غنی از پروتئین، چربی، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به صورت تازه یا خشک شده در دسترس است. این دانه می‌تواند به ارتقای تغذیه و سلامت عمومی بدن کمک کند و با تهیه انواع غذاها و مخصوصاً اضافه کردن آن به سالاد‌ها، غذاهای گیاهی و خوراک‌های دیگر، می‌توان از خواص غذایی و تغذیه‌ای آن بهره ‌برداری کرد. از دانه کرچک برای درمان یبوست و همچنین به صورت موضعی برای درمان اگزما، پسوریازیس و داشتن پوستی سالم و شاداب استفاده می‌شود. اینکه بدانیم دانه کرچک از کجا بخرم و آن را از یک عطاری آنلاین معتبر تهیه کنیم، تاثیر زیادی در روند درمان خواهد داشت.

خرید دانه کرچک و فرآورده‌های آن- عطاری دیجی عطار

روغن کرچک

روغن کرچک از دانه‌های گیاه کرچک به‌دست می‌آید و یکی از انواع روغن‌ها گیاهی است که به عنوان یک منبع غنی از اسیدهای چرب اصلی مانند اسیدهای امگا 3 و امگا 6 شناخته می‌شود. روغن کرچک به عنوان یک ملین قوی شناخته شده و برای رفع یبوست به کار می‌رود. این روغن معمولاً به عنوان یک محصول پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک مرطوب ‌کننده طبیعی پوست و مو است و به رفع خشکی، آکنه، ریزش مو و همچنین تقویت مو و پوست و ناخن کمک می‌کند. قیمت روغن کرچک نسبت به کارایی‌های آن بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل به وفور به کار می‌رود.

صابون و شامپو کرچک

این محصولات حاوی عصاره یا اسانس گیاه کرچک هستند که به عنوان یک ماده طبیعی برای تمیزی و مراقبت از پوست و موها استفاده می‌شوند. عصاره کرچک دارای خواص ضد عفونی ‌کننده و التیام بخشی است که می‌تواند به بهبود وضعیت پوست و موها کمک کند. شامپوهای حاوی کرچک باعث تقویت موها و جلوگیری از ریزش مومی‌شوند و یک مرطوب‌ کننده عمیق برای موها و جلوگیری از خشکی و شکنندگی آنها هستند. این شامپوها ضد شوره هستند و برای درمان شوره سر و جلوگیری از ایجاد آن و در نتیجه داشتن موهایی سالم و شاداب، کاربرد دارند.

پودر کرچک

پودر کرچک معمولاً به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می‌شود و از دانه‌های خشک شده‌ی گیاه کرچک به‌ دست می‌آید. این پودر حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی ‌اکسیدان‌های مفید برای سلامتی است. با تهیه پودر کرچک و اضافه کردن آن به سفره غذا، می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامتی عمومی بدن کمک کرد. این پودر به از بین بردن سلول‌های مرده پوست و روشن شدن آن کمک کرده و پوستی صاف و درخشان برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین پودر کرچک باعث درمان جوش‌ها و آکنه‌ها، و داشتن پوستی بدون لک و جوش می‌شود. درمان قارچ‌های پوستی و حفظ سلامت پوست از دیگر کاربردهای این پودر است. به همین دلیل برخی از افراد به جای تهیه دانه کرچک خرید پودر آن را در اولویت قرار می‌دهند. البته برای داشتن این پودر، همچنین می‌توان دانه کرچک خرید، آنها را با نور مستقیم خورشید خشک کرده و آسیاب کرد.

ریمل کرچک

ریمل‌هایی که حاوی کرچک هستند، به مژه‌ها نرمی و لطافت می‌بخشند و از شکنندگی و آسیب دیدن مژه‌ها جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، این ریمل‌ها می‌توانند به مژه‌ها حجم و طول بیشتری بدهند و آنها را به صورت طبیعی، بلند و زیبا کنند. با استفاده از ریمل کرچک، مژه‌هایی ضخیم‌تر، بلندتر و پرپشت‌تر خواهید داشت و مژه‌های شما خوش‌حالت‌تر خواهند شد. پس برای تقویت مژه‌ها، جای خرید دانه کرچک می‌توان از ریمل آن استفاده کرد.

قیمت روغن کرچک اصل برای ابرو- دیجی عطار

کرم کرچک

کرم‌های حاوی عصاره یا روغن کرچک برای ابرو و یا مراقبت از پوست خشک، ترک خورده و حساس مناسب هستند. این کرم‌ها به پوست شما نرمی می‌بخشند و با تسکین مشکلات پوستی می‌توانند در بهبود ظاهر و سلامت پوست کمک کنند. همچنین، با تغذیه و مرطوب کردن عمقی پوست، به احیای سلول‌های پوستی کمک می‌کنند. کرم‌های حاوی کرچک یک مرطوب ‌کننده اساسی برای پوست هستند و وظیفه آنها محافظت از پوست در برابر خشکی است. درمان اگزما، پسوریازیس، از بین بردن چین و چروک‌های پوست و کمک به جوانسازی پوست، از دیگر کاربردهای کرم کرچک است.

نوشیدنی‌ کرچک

نوشیدنی‌های حاوی کرچک معمولاً دارای عصاره طبیعی گیاه کرچک هستند که خواص سلامتی بسیاری دارد. این نوشیدنی می‌تواند یک شربت دارویی باشد، و یا هر نوع نوشیدنی دیگری باشد که به آن عصاره یا پودر کرچک اضافه شده است. پس از افزودن کرچک به نوشیدنی‌ها، این نوشیدنی‌ها حاوی ماده ملین می‌شوند که در درمان یبوست و داشتن دستگاه گوارشی سالم، به طور موثر به طور موثر عمل می‌کند. همچنین نوشیدنی کرچک می‌تواند باعث سم زدایی بدن، دفع سموم از آن و در نتیجه داشتن بدنی سالم و پاکیزه شود. تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها، از دیگر فواید نوشیدنی کرچک است.

برگ کرچک

برگ کرچک از دیگر صورت‌های استفاده از این گیاه است که خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند برای تسکین درد و التهاب مفاصل مانند آرتریت، مفید باشد. برگ کرچک خاصیت ضد میکروبی دارد و می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های پوستی و باکتریایی بپردازد. این برگ‌ها همچنین دارای ملین هستند و برای درمان یبوست (روغن کرچک برای یبوست) و دیگر مشکلات گوارشی استفاده می‌شوند. ضد قارچ بودن و تقویت سیستم ایمنی بدن، از دیگر فواید استفاده از برگ کرچک است. برگ کرچک از انواع دمنوش‌ها در طب سنتی است که به واسطه فواید گسترده خود شناخته می‌شود.

با توجه به زیاد بودن فرآورده‌های گیاه کرچک، کاربرد خود را مشخص کنید و سپس گزینه مناسب را از میان آنها پیدا کنید. تمامی این فرآورده‌ها از دانه کرچک به دست می‌آیند، یعنی به عبارتی دانه کرچک را می‌توان به روغن، پودر، ریمل، شامپو و... تبدیل کرد. بنابراین مهم است که بدانیم دانه کرچک از کجا بخرم تا کیفیت کافی را داشته باشد و موثر واقع شود.



پوست-ریشه-کرچک-عمده
پوست ریشه کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
برگ-کرچک
برگ کرچک
0ناموجود
اضافه
دانه-کرچک
دانه کرچک - بیدانجیل
28,00028,000تومان
اضافه
روغن-کرچک
روغن کرچک
0ناموجود
اضافه
روغن-کرچک-خوراکی-ویهان
روغن کرچک خوراکی ویهان
15,00015,000تومان
اضافه
دانه-کرچک-عمده
دانه کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
روغن-کرچک-عمده
روغن کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
پوست-ریشه-کرچک-عمده
پوست ریشه کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
برگ-کرچک
برگ کرچک
0ناموجود
اضافه

هنگام خرید دانه کرچک به چه نکاتی توجه کنیم؟

پیش از آنکه بررسی کنیم که دانه کرچک از کجا بخرم، ابتدا باید بدانیم دانه‌های مرغوب چه ویژگی‌هایی دارند تا بتوانیم بهترین مراکز خرید را انتخاب کنیم. در ادامه، مواردی را که هنگام خرید دانه کرچک باید در نظر داشته باشید آورده‌ایم:

  • سایز: دانه‌های کرچک مرغوب باید یکدست و هم‌ اندازه باشند. دانه‌های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ احتمالاً کیفیت مطلوبی ندارند.
  • رنگ: دانه‌های کرچک مرغوب باید به رنگ قهوه‌ای تیره و براق باشند. دانه‌های مات یا کدر ممکن است فاسد یا کهنه شده باشند.
  • پوسته: پوسته دانه‌های کرچک مرغوب باید صاف و بدون ترک خوردگی باشد. ترک خوردگی یا پوسته پوسته شدن دانه می‌تواند نشان دهنده فاسد شدن یا آلودگی دانه باشد.
  • بو: دانه‌های کرچک مرغوب باید بوی ملایمی داشته باشند. بوی تند یا زننده در دانه‌ها می‌تواند نشان دهنده نامرغوب بودن یا حتی فاسد بودن آن باشد.
  • بدون آفت: دانه‌های کرچک مرغوب باید عاری از هرگونه آفت یا بیماری باشند. وجود لکه‌های قهوه‌ای یا حفره روی دانه می‌تواند نشان دهنده آفت یا بیماری دانه‌ها باشد.
  • رطوبت: دانه‌های کرچک مرغوب باید دارای رطوبت مناسبی باشند. دانه‌های خیلی خشک یا خیلی مرطوب ممکن است کیفیت مطلوبی نداشته باشند.
  • طعم: دانه‌های کرچک مرغوب باید طعم ملایمی داشته باشند. طعم تلخ یا تند می‌تواند نشان دهنده فاسد شدن یا بی کیفیت بودن دانه باشد.
  • منابع معتبر: دانه‌های کرچک را از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده خریداری کنید.
  • تاریخ انقضا: به تاریخ انقضا دانه‌های کرچک توجه کنید.
  • بسته ‌بندی: دانه‌های کرچک را در بسته ‌بندی‌های دربسته و عاری از هرگونه پارگی یا سوراخ خریداری کنید.
  • مشاوره: انواع داروهای گیاهی از جمله دانه کرچک باید از منابعی تهیه شوند که دارای مشاوران و متخصصین مجرب باشد تا شما را درباره دوز مصرفی و نحوه مصرف، راهنمایی کنند.
  • نگهداری: دانه‌های کرچک را در جای خنک، خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.
  • دانه کرچک از کجا بخرم که اصل و ارگانیک باشد- دیجی عطار

دانه کرچک از کجا بخرم؟

بهترین جواب برای سوال "دانه کرچک از کجا بخرم"، فروشگاهی است که تمامی معیارهای بالا را داشته باشد و در زمینه کسب رضایت مشتریان موفق عمل کرده باشد. عطاری آنلاین دیجی عطار، یک فروشگاه باتجربه و معتبر در زمینه فروش انواع گیاهان طب سنتی از جمله فرآورده‌های کرچک است. این فروشگاه با ایجاد قابلیت‌هایی همچون مشاوره رایگان، خریده خرده و عمده، ارسال به سراسر ایران، تنوع محصولات، خرید مستقیم از کشاورزان و... توانسته اعتبار و رضایت لازم را کسب کند و به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین عطاری‌های آنلاین به فعالیت بپردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از کارشناسان این مجموعه، با شماره تلفن 02146040451 تماس حاصل کنید.

سوالات یا پیشنهادات
دانه کرچک از کجا بخرم؟ (فروشگاه‌های آنلاین و حضوری)
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
دانه کرچک از کجا بخرم؟ (فروشگاه‌های آنلاین و حضوری)
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
دانه کرچک از کجا بخرم؟ (فروشگاه‌های آنلاین و حضوری)
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
دانه کرچک از کجا بخرم؟ (فروشگاه‌های آنلاین و حضوری)
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
دانه کرچک از کجا بخرم؟ (فروشگاه‌های آنلاین و حضوری)
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن