5 فایده روغن کرچک برای مو + نحوه مصرف

روغن کرچک برای مو

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/2/19
5 فایده روغن کرچک برای مو + نحوه مصرف

باور کنید یا نه، روغن کرچک هزاران سال است که استفاده می‌شود. اعتقاد بر این است که روغن طبیعی فواید و خواص زیادی برای رشد، حفظ سلامت و افزایش ضخامت مو دارند. با توجه به اینکه مصرف این روغن‌ها چنان تاثیری روی مو دارند، می‌توان روغن کرچک را به عنوان یکی از بهترین محصولات مراقبت از مو و تهیه سرم‌های ابرو و مژه استفاده کرد. با این حال باید بدانید که تحقیقات اثبات کننده‌ای در مورد خواص روغن کرچک برای مو انجام نشده‌اند و مشخص نیست که آیا این روغن می‌تواند باعث رویش مجدد موها شود یا خیر. در هر صورت با توجه به عوارض محدود روغن کرچک برای موها، استفاده از این روغن می‌تواند بدون مشکل خاصی انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص این روغن برای مو و نحوه استفاده از آن، این مقاله را تا انتها بخوانید.

روغن کرچک چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد خواص روغن کرچک برای مو که از دانه کرچک به دست می‌آید، صحبت کنیم، ابتدا باید بدانیم که روغن کرچک چیست؟ روغن کرچک یک نوع روغن حاوی مواد مغذی است که از دانه‌های فشرده گیاه روغن کرچک استخراج می‌شود. روغن کرچک تولید شده دارای ظاهری کمرنگ و تقریبا بی رنگ با رایحه ملایم است. معمولا این روغن به روش پرس سرد تولید می‌شود و می‌تواند کاربردهای دارویی و درمانی داشته باشد.
با توجه به خواص بالقوه روغن کرچک برای پوست و مو، استفاده از آن می‌تواند برای حفظ سلامت پوست مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین این روغن در بسیاری از آبرسان‌های پوست و مو و تقویت کننده‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف روغن کرچک برای رشد موها بسیار مفید است و از تارهای کف سر محافظت می‌کند. با این حال این مورد تنها خاصیت روغن کرچک نیست، بلکه این روغن برای یبوست، ابرو و تقویت مژه‌ها و حفظ سلامت پوست بسیار مفید است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خواص روغن کرچک برای مو، می‌توانید مقاله روغن کرچک برای چی خوبه را مطالعه کنید.

روغن کرچک چیست- دیجی عطار

فواید روغن کرچک برای مو

زمانی که صحبت از استفاده از انواع روغن‌های گیاهی برای مو می‌شود، باید به فواید و خواص این روغن‌ها توجه بسیار زیادی داشت. روغن کرچک جزء روغن‌هایی است که می‌تواند به شادابی موها و زیبایی آن‌ها کمک بسیار زیادی کند. استفاده از این روغن برای مو به 4 هزار سال قبل از میلاد مسیح و به دوران مصر باستان بر می‌گردد. اگرچه تحقیقات زیادی در مورد خواص روغن کرچک برای مو انجام نشده‌اند، اما به نظر می‌رسد که این روغن خواص خوبی برای موها داشته است و همین موضوع باعث شده تا استفاده از آن برای بسیاری از مردم مفید باشد.



روغن-کرچک-خوراکی-ویهان-عمده
روغن کرچک خوراکی ویهان - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
برگ-کرچک
برگ کرچک
0ناموجود
اضافه
دانه-کرچک
دانه کرچک - بیدانجیل
28,00028,000تومان
اضافه
پوست-ریشه-کرچک
پوست ریشه کرچک
0ناموجود
اضافه
روغن-کرچک-خوراکی-ویهان
روغن کرچک خوراکی ویهان
15,00015,000تومان
اضافه
دانه-کرچک-عمده
دانه کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
روغن-کرچک-عمده
روغن کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
روغن-کرچک-خوراکی-ویهان-عمده
روغن کرچک خوراکی ویهان - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
برگ-کرچک
برگ کرچک
0ناموجود
اضافه

از جمله خواص روغن کرچک برای ابرو و مو، می‌توان به تقویت رشد مو، تغذیه پوست سر خشک و... اشاره کرد. این روغن به تنهایی نمی‌تواند باعث رشد مو شود، اما محیط سالم تری را روی پوست سر ایجاد می‌کند که این موضوع رشد بهتر موها را به همراه دارد. در ادامه مقاله قصد بررسی دقیق‌تر خواص روغن کرچک برای مو را داریم. توجه کنید که مصرف و خرید گیاهان دارویی تقویت کننده مو در کنار مصرف موضعی روغن‌های گیاهی مانند روغن کرچک تاثیر بهتری روی سلامت موها و رشد بیشتر آن‌ها به همراه دارد.

1. تغذیه و تقویت تارهای مو

روغن کرچک حاوی مواد مغذی بسیار زیادی است که هر کدام می‌توانند به سلامت تارهای مو کمک کنند. برخلاف بسیاری از روغن‌های دیگر که فقط چرب هستند، این روغن حاوی اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و پروتئین بالایی است. بنابراین، جای تعجب نیست که این روغن به عنوان یک عامل تغذیه کننده پوست سر شناخته می‌شود. از این رو برای رفع شکنندگی فولیکول‌های مو و رشد موی سالم‌تر و سریع‌تر می‌توان از این روغن استفاده کرد.

2. کمک به درمان ریزش مو

ریزش مو به دلایل ارثی، عدم رساندن مواد مغذی به مو، استرس و اضطراب زیاد ایجاد می‌کند. اگرچه مدرک علمی مشخصی در مورد اینکه چگونه روغن کرچک می‌تواند به درمان ریزش مو کمک کند، وجود ندارد، اما این روغن می‌تواند به عنوان یک روغن محبوب در صنعت زیبایی مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه نمی‌توان به طور دقیق اثبات کرد که این روغن روی درمان ریزش مو موثر یا خیر، اما تجربیات نشان می‌دهند که این روغن چندان هم در رفع ریزش مو بی تاثیر نیست.

3. کاهش میکروب‌های کف سر

مراقبت از پوست سر نیاز به ترکیبات مغذی بسیار زیادی دارد. کاهش میکروب‌های کف سر یکی از بهترین اقداماتی است که می‌توانید برای حفظ سلامت مو انجام دهید. روغن کرچک دارای خواص ضد میکروبی است و می‌تواند در مبارزه با رشد بیش از حد باکتری‌ها و قارچ‌های روی پوست سر مفید باشد. رشد بیش از حد قارچ‌ها در کف سر می‌تواند باعث التهاب در پوست سر شود. برای رفع این التهاب به وجود آمده که معمولا باعث خارش کف سر می‌شوند، می‌توان از روغن کرچک استفاده کرد. این روغن باعث کاهش التهاب در پوست سر شده و اثر قارچ‌های رشد کرده در کف سر را کاهش می‌دهد.

4. جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست سر

خشکی پوست سر می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن پوست سر شود. در چنین شرایطی معمولا یک سری پوسته‌های سفید و ریز روی موها دیده می‌شوند که تاثیر منفی روی زیبایی موها و رشد آن‌ها دارند. همانطور که چربی موها و کف سر باعث ریزش مو می‌شود، خشکی پوست سر نیز می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. روغن کرچک می‌تواند به عنوان یک عامل کمک کننده مورد استفاده قرار گیرد و پوست را پاکسازی و شاداب کند. این روغن به طور موثر پوست را تمیز کرده و باعث شادابی و جوانی آن خواهد شد. از این رو برای حفظ رطوبت پوست کف سر و جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست سر می‌توان از روغن کرچک استفاده کرد.

5. محافظت در برابر شکستگی

شکستگی نوک موها باعث موخوره و عدم جذابیت موها خواهد شد. اسید ریسینولئیک یکی از بهترین مواد مغذی است که در داخل روغن کرچک وجود دارد. این ماده مغذی می‌تواند به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کند و در عین حال باعث شادابی و جوانی پوست سر شود. از این رو با رطوبت رسانی و افزایش گردش خون در موها، موها تقویت می‌شوند و احتمال شکستگی و آسیب دیدگی به آن‌ها به حداقل می‌رسد.

فواید روغن کرچک برای مو- عطاری دیجی عطار

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

اگر قصد بهره مندی از خواص روغن کرچک برای مو را دارید، باید در ابتدا با پزشک متخصص با طب سنتی مشورت کنید. در صورتی که دارای شرایط خاص هستید نیز نباید از این روغن استفاده کنید. با توجه به خواص این روغن برای مو، مصرف آن به اندازه می‌تواند مفید و موثر باشد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد مصرف روغن کرچک به آن توجه داشته باشید، کم مصرف کردن این روغن است. روغن کرچک باید در حد اعتدال استفاده شود. اگر بیش از اندازه از این روغن استفاده کنید، ممکن است شاهد مشکلات زیادی باشید.

دقت کنید که قبل از مصرف روغن کرچک برای مو طبق دستورالعمل زیر، حتما و حتما تست پچ را انجام دهید. برای این کار مقداری از روغن کرچک را به پشت بازوی خودتان بزنید و اجازه دهید تا چند ساعتی بماند. اگر به روغن حساسیت نشان ندادید، می‌توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

  1.  برای استفاده از این روغن لازم است که ابتدا روغن را در کف دست خودتان گرم کنید.
  2. حالا روغن را از ریشه موها به سمت انتهای موها بکشید و اجازه دهید تا 10 الی 15 دقیقه بماند.
  3. سپس موهای خودتان را با شامپو بشویید.
  4. برای اینکه روغن بهتر در کف سر شما اثر کند، می‌توانید مقداری موهای خودتان را خیس کنید.

نکته مهم: دقت کنید که روغن‌های کرچک خالص معمولا غلظت بسیار بالایی دارند و استفاده از آن‌ها به صورت مستقیم توصیه نمی‌شود. از این رو این روغن‌ها را با روغن‌های حامل ترکیب کنید و مورد استفاده قرار دهید. روغن‌های حامل مغذی می‌توانند روغن نارگیل و روغن زیتون باشند.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو- دیجی عطار

نحوه استفاده از روغن کرچک برای ابروها و مژه ها

به غیر از اینکه می‌توانید روغن کرچک را برای موهای سر خودتان استفاده کنید، می‌توانید آن را برای تقویت ابرو و مژه نیز مورد استفاده قرار دهید. برای اینکه از خواص این روغن بهره مند شوید، باید ابتدا ابروها و مژه‌های خودتان را به طور کامل تمیز کنید و سپس مطابق با دستورالعمل زیر از این روغن استفاده نمایید.

  • یک پنبه را به روغن کرچک آغشته کنید. چشمان خودتان را ببندید و به آرامی پنبه را روی مژه‌های خودتان بکشید. دقت کنید که روغن به چشمان شما وارد نشود.
  • برای استفاده از روغن کرچک برای ابرو، می‌توانید روغن را به یک گوش پاک کن یا برس ابرو آغشته کنید. حالا روغن را به ناحیه ابروها بزنید. از دستمال کاغذی برای پاک کردن اضافه روغن استفاده نمایید و اجازه دهید تا ابروها شادابی خودشان را با روغن حفظ کنند.

هشدارها و نکات مصرف روغن کرچک در مو

  1. افرادی که باردار و شیرده هستند، مجاز به مصرف این روغن به صورت موضعی نیستند.
  2. کسانی که به دنبال درمان موضعی مشکلات مو و رطوبت رسانی مو هستند، این روغن را حتما مورد استفاده قرار دهند.
  3. یک بار در هفته از روغن کرچک برای مو استفاده کنید. این روغن غلیظ است و خواص خود را با یک بار مصرف در هفته می‌گذارد.
  4. 20 الی 30 دقیقه در روز روغن کرچک را روی موهای خودتان بزنید. بیشتر از این مقدار این روغن را روی پوست کف سر خودتان قرار ندهید.
  5. این روغن می‌تواند با روغن نارگیل به خوبی مخلوط شود.
  6. هیچ ماده شناخته شده‌ای برای تداخل با روغن کرچک اثبات نشده است.
مصرف روغن کرچک در مو- عطاری اینترنتی دیجی عطار

خرید روغن کرچک اصل و باکیفیت برای مو

در این مقاله شما را با خواص روغن کرچک برای مو و نحوه استفاده از آن آشنا کردیم. این روغن جزء روغن‌های مغذی است که استفاده از آن برای رشد موها و جلوگیری از ریزش مو موثر است. به شرطی که به اندازه استفاده شود. در صورت نیاز به خرید روغن کرچک اصل، می‌توانید به سایت دیجی عطار مراجعه کنید. این سایت مرجع فروش دمنوش‌های گیاهی و انواع داروهای گیاهی بوده و روغن‌های ارگانیک را نیز با کیفیت بالا به مردم عرضه می‌کند. می‌توانید برای خرید دانه کرچک به ویژه روغن کرچک، به سایت دیجی عطار مراجعه کرده و از طریق این سایت سفارش خودتان را برای خرید این روغن ثبت کنید.

سوالات یا پیشنهادات
5 فایده روغن کرچک برای مو + نحوه مصرف
خواص جوز هندی برای مو و موارد مصرف ( بررسی کامل )
5 فایده روغن کرچک برای مو + نحوه مصرف
خواص و مضرات عسل طبیعی برای پوست صورت
5 فایده روغن کرچک برای مو + نحوه مصرف
درمان اختلالات هورمونی زنان با گیاهان دارویی
5 فایده روغن کرچک برای مو + نحوه مصرف
گیاه دارویی برای جلوگیری از سفیدی مو
5 فایده روغن کرچک برای مو + نحوه مصرف
گیاه دارویی با خواص جلوگیری از ریزش مو