نمک آبی برای چیست+ از کجا تهیه کنیم

نمک آبی برای چیست

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/2/31
نمک آبی برای چیست+ از کجا تهیه کنیم

نمک آبی برای چیست؟ آیا نمک آبی وجود دارد یا یک افزودنی خاص در نمک‌های سفید باعث تغییر رنگ آن‌ها می‌شود؟ نمک آبی یکی از انواع نمک‌های خالص و باکیفیت موجود در بازار است که از معادن خاصی استخراج می‌شود. این نوع نمک محبوب‌ترین و بهترین چاشنی است که البته بیشتر کاربرد تزئینی دارد. چرا که قیمت نمک آبی نسبت به نمک‌های موجود در ایران بالا است. شاید بسیاری از افراد در مورد اینکه نمک آبی برای چیست و چه خواص و کاربردی دارد، اطلاعات کافی نداشته باشند. به همین خاطر در ادامه این مقاله قصد داریم دقیق‌تر در مورد جزئیات نمک آبی صحبت کنیم.

نمک آبی چیست؟

نمک آبی یکی از انواع نمک‌های خوراکی موجود در بازار است که به دلیل داشتن یک سری ترکیبات خاص با این رنگ از دل معادن استخراج می‌شود. این نوع نمک کاملا طبیعی است و در حال حاضر در معادن مختلفی از کشور ایران از جمله گرمسار و سمنان بدست می‌آید. با توجه به مرغوب بودن و ظاهر جذاب این نمک، آن را انتخاب عالی برای تزئین غذاهای مختلف می‌شناسند.

نمک آبی خلوص بسیار بالایی دارد. طعم و چاشنی آن مشابه با سایر نمک‌های موجود در بازار است. در این نوع نمک املاح و ویتامین‌های مختلفی وجود دارند که خواص دارویی و درمانی بی نظیری را به نمک بخشیده‌اند. این نمک به دلیل اینکه فقط در کشور ایران تولید می‌شود، جزء نمک‌های صادراتی ایران است. به همین خاطر بسیاری از کشورهای جهان از طریق کشور ایران اقدام به خرید نمک آبی و برخی از دیگر انواع نمک رنگی می‌کنند.

نمک آبی چیست؟ - عطاری آنلاین

ترکیبات موجود در نمک آبی

زمانی که از اثرات درمانی نمک آبی صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که در این نوع نمک ترکیباتی وجود دارند که خواص متنوعی به آن می‌دهند. نمک آبی با توجه به درجه خلوص بالا و اینکه هنوز تصفیه نشده است، می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک ترکیب مقوی و عالی برای درمان مشکلات جسمی خود هستند گزینه بسیار خوبی باشد. در ادامه به مهم‌ترین ترکیبات موجود در این نمک اشاره می‌کنیم.

  • پتاسیم: یکی از ترکیبات موجود در نمک آبی، پتاسیم است. پتاسیم می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی بهبود گردش خون داشته باشد و باعث کاهش فشار عصبی گردد. وجود مقدار بالایی از پتاسیم در نمک آبی باعث شده تا خواص آن بهبود پیدا کند.

  • کلسیم: یکی از مواد معدنی مهم موجود در نمک آبی، کلسیم است. وجود کلسیم در بدن برای داشتن اسکلت مقاوم و استخوان‌های محکم ضروری است. اگر می‌خواهید استخوان‌های با استحکام بالا داشته باشید، حتما کلسیم را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید.
  • منیزیم: منیزیم یکی از مهم‌ترین عناصر موجود در نمک آبی است. منیزیم می‌تواند برای رفع خستگی عضلات و حفظ دندان‌های سالم مورد استفاده قرار گیرد. منیزیم درمان کننده اسپاسم‌های عضلانی است و برای ورزشکاران و بدنسازان مفید است.
  •  سدیم: نمک آبی دارای بیش از 95 درصد سدیم کلراید است. این نوع سدیم می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک بسیار زیادی کند و باعث بهبود سلامت جسمی و قلبی و عروقی شود. مصرف به اندازه سدیم برای بهبود عملکرد قلب و عروق بسیار مهم است.
  • آهن: آهن یک عنصر ضروری برای بهبود عملکرد جریان خون است. مصرف آهن از طریق نمک آبی، کم خونی را به ویژه در بانوان برطرف می‌کند و می‌تواند باعث بهبود سلامت جسمی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف شود.

نمک آبی برای چیست؟

خواص نمک آبی برای بدن و سلامتی، باعث شده تا این نمک کمیاب محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم پیدا کند. نمک آبی با داشتن خواص بی شمار و ترکیبات مغذی که به آن‌ها اشاره کردیم، می‌تواند در کنار نمک‌های خوراکی مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه به خواص نمک آبی اشاره می‌کنیم.

ضد عفونی کننده و ضد باکتری

نمک آبی یکی از بهترین نمک‌هایی است که خاصیت ضد عفونی کنندگی بسیار قوی داشته و می‌تواند برای میکروب کشی مورد استفاده قرار گیرد. این نوع نمک برای ضد عفونی کردن دهان و دندان‌ها، کنترل و درمان عفونت گلو و درمان سرماخوردگی و ویروس‌های مرتبط مناسب است. این نوع نمک ضد عفونی کننده قوی پوست نیز هست و از تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها در ناحیه پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین باکتری‌ها و میکروب‌هایی که از طریق غذا وارد بدن می‌شوند، با مصرف منظم نمک آبی به همراه غذا از بین خواهند رفت.

 تنظیم فشار خون بالا

اگر می‌خواهید بدانید نمک آبی برای چیست؟ باید به شما بگوییم که این نوع نمک می‌تواند تاثیر مثبتی روی سلامت قلب و عروق و تنظیم فشار خون بالا داشته باشد. اگرچه مصرف کم نمک می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، اما تحقیقات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند که نمک آبی نیز می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. پتاسیم موجود در نمک آبی طبیعی می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد. در عین حال این نوع نمک، سدیم اضافی در بدن را کاهش داده و باعث کاهش سطح فشار خون می‌شود.

 تنظیم تعادل بدن

برای حفظ تعادل الکترولیت‌ها در بدن مصرف نمک توصیه می‌شود. اما هر نمکی الکترولیت‌های متفاوتی دارد. نمک آبی از جمله نمک‌هایی است که به تعادل الکترولیت‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند. به همین خاطر در صورتی که افراد در طول روز و به دلیل گرما به همراه عرق کردن مقدار زیادی از الکترولیت‌های بدن خود را از دست بدهند، می‌توانند از نمک آبی برای جبران استفاده کنند.

 کاهش استرس و اضطراب

نمک آبی از جمله نمک‌هایی است که می‌تواند به کاهش شرایط استرس زا و تنش زا کمک کند. این نمک افزایش دهنده هورمون اکسی توسین بوده و باعث ایجاد احساس شادی خواهد شد.

 موثر در هضم بهتر غذا

نمک آبی از جمله نمک‌هایی است که می‌تواند برای هضم بهتر غذا کمک کند. آب دهان یا بزاق با مصرف نمک آبی بیشتر جاری می‌شود که این موضوع می‌تواند به هضم بهتر غذا کمک بسیار زیادی کند. نمک آبی می‌تواند ترشح بزاق را سریع‌تر کند و اجازه دهد تا غذا بهتر و سریع‌تر هضم شود.

 درمان مشکلات تنفسی

یکی از خواص نمک آبی برای بدن، درمان مشکلات تنفسی است. نمک آبی فقط برای مصرف خوراکی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه کاربرد درمانی نیز دارد. شاید جالب باشد اگر بگوییم که می‌توان اتاق‌هایی را طراحی کرد که دور تا دور آن‌ها با نمک پوشیده شده باشد. برای درمان مشکلات تنفسی و ریوی ورود به این اتاق‌ها مفید است. همچنین قرقره کردن آب و نمک آبی به درمان سرماخوردگی کمک بسیار زیادی می‌کند.

نمک-آبی-عمده
نمک آبی - عمده
0ناموجود
اضافه
کریستال نمک
11,50011,500تومان
اضافه
نمک-رنگی
نمک رنگی
13,75013,750تومان
اضافه
پودر-نمک-صورتی
پودر نمک صورتی
24,00024,000تومان
اضافه
سنگ-نمک-صورتی
سنگ نمک صورتی
75,00075,000تومان
اضافه
پودر-دلنمک-جهرم
پودر دلنمک جهرم
19,00019,000تومان
اضافه
سنگ-نمک-خوراکی
سنگ نمک خوراکی
40,00040,000تومان
اضافه
پودر-نمک-صورتی-عمده
پودر نمک صورتی - عمده
35,000ناموجود
اضافه
سنگ-نمک-خوراکی-عمده
سنگ نمک خوراکی - عمده
1,320ناموجود
اضافه
نمک-هندی
نمک هندی
37,00037,000تومان
اضافه
نمک-صدفی-خوراکی
نمک صدفی خوراکی
20,00020,000تومان
اضافه
نمک-آبی
نمک آبی
0ناموجود
اضافه
نمک-آبی-عمده
نمک آبی - عمده
0ناموجود
اضافه
کریستال نمک
11,50011,500تومان
اضافه

موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن

نمک طبیعی به ویژه نمک آبی می‌تواند به بهبود متابولیسم در بدن انسان کمک کند. این نوع نمک اگر به اندازه مصرف شود، در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید بوده و می‌تواند مانند یک پادزهر بسیار قوی عمل کند و خطر ابتلا به امراض و بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی، کبدی، کلیوی و پوستی را برطرف نماید.

عوارض نمک آبی برای بدن

با وجود اینکه نمک آبی برای بدن خواص بسیار زیادی دارد، اما مصرف زیاد آن می‌تواند مضر و خطرناک باشد. عوارض نمک آبی برای سلامتی زمانی پدیدار می‌شود که بیش از اندازه از این نوع نمک استفاده کنید. افزایش فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و ... از جمله عوارض ناشی از مصرف بیش از اندازه از این نوع نمک هستند. اما اگر به اندازه از نمک آبی استفاده کنید، عوارض آن بسیار محدود می‌شوند.

فواید نمک آبی برای سلامتی - دیجی عطار

کاربردهای نمک آبی

اینکه نمک آبی برای چیست و چه کاربردی دارد، جزء مهم‎ترین موضوعاتی است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. نمک‌های آبی به عنوان چاشنی برای غذاهای مختلف استفاده می‌شوند. ولی به دلیل اینکه ظاهر جذابی دارند، بیشتر برای رنگ دادن به غذا و تزئین آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین، کاربردهای نمک آبی را می‌توان به چند دسته زیر تقسیم بندی کرد:

 نمک خوراکی

اگرچه قیمت نمک آبی نسبت به نمک‌های رایج موجود در بازار بالا است، اما اگر می‌خواهید از مواد معدنی و عناصر بیشتری در حین مصرف نمک بهره مند شوید می‌توانید از نمک آبی به عنوان چاشنی غذا استفاده کنید.

 نمک تزئینی

با توجه به رنگ جذاب نمک آبی، می‌توان آن را بهترین انتخاب برای تزئین دسرها و غذاهای مختلف شناخت. این نمک به دلیل رنگ جذاب، گیرایی فوق العاده‌ای به غذا و دسرهای مختلف می‌دهد.

 نمک درمانی

علاوه بر اینکه انواع داروهای گیاهی و گیاهان دارویی می‌توانند جنبه درمانی داشته باشند، نمک آبی نیز خواص متنوعی دارد که آن را به یک نمک عالی با خواص متنوع تبدیل کرده است. نمک آبی دارای خاصیت ضد التهابی، ضد قارچی، ضد تب و تسکین دهنده درد است و می‌تواند برای کاهش درد و التهاب در بخش‌های مختلف بدن به صورت پودر، لوسیون و ... مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین نوع نمک آبی در ایران - بزرگترین عطاری آنلاین 

نمک آبی از کجا استخراج می‌شود؟

نمک آبی از جمله محصولات اختصاصی است که در کشور ایران تولید و به بازار عرضه می‌شود. معادن مختلفی در کشور ایران دارای این نوع نمک هستند. جالب است که بدانید برای استخراج این نوع نمک از دل معدن، لازم است که معدنچیان ساعت‌ها حفاری انجام دهند تا به نمک آبی برسند. در حال حاضر تنها دو معدن در کشور ایران دارای نمک آبی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به معدن نمک سمنان و معدن نمک گرمسار اشاره کرد.

نمک آبی سمنان

معادن استخراج نمک سمنان جزء معادن معتبر و باتجربه هستند که محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه می‌کنند. نمک آبی سمنان از جمله نمک‌هایی است که اعتبار و کیفیت جهانی دارد. معدن تولید نمک سمنان در استان سمنان واقع شده و نمک آن حاوی پتاسیم بسیار بالا و ارزش غذایی حداکثری است. زیبایی نمک آبی سمنان در هنگام استخراج به قدری است که حتی بخشی از سنگ‌های نمک کاربردهای خوراکی و درمانی پیدا نمی‌کنند و خود سنگ نمک به عنوان یک وسیله تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمک آبی گرمسار

گرمسار یکی دیگر از مناطق در کشور ایران است که نمک آبی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. اگرچه نمک آبی گرمسار کیفیت بالایی دارد، اما چندان شناخته شده نیست. کیفیت نمک گرمسار بسیار بالا است. اگرچه در اطراف سمنان می‌توان سنگ‌هایی را با رنگ آبی استخراج کرد، اما سنگی که از داخل معادن گرمسار استخراج می‌شود کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت.

کاربرد نمک آبی - فروشگاه عطاری آنلاین

نمک آبی اصل و باکیفیت را چطور تشخیص دهیم؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید نمک باید به آن توجه داشته باشید، اصل بودن نمک است. خریداران نمک باید حساسیت بالایی برای خرید بهترین نمک آبی به خرج دهند تا از خواص متنوع این نمک بهره مند شوند. نمک آبی اصل تنها در کشور ایران تولید و به بازار عرضه می‌شود. این نوع نمک می‌تواند میزان اسیدیته غذا را کاهش دهد و طعم و مزه خاصی به غذا بدهد.

به طور کلی، تشخیص نمک آبی اصل کار ساده‌ای نیست. با این حال باید دقت کنید که طعم نمک آبی با نمک‌های رایجی که تا به امروز میل کردید، متفاوت است. همچنین بافت آن بسیار خاص بوده و رنگ آن همیشه ثابت می‌ماند. سنگ نمک آبی اصل دارای رنگ یکدست آبی نیست و رنگ‌های ترکیبی دارد. پس وجود رگه‌های آبی در این سنگ‌ها می‌تواند نشانه اصل بودن آن‌ها باشد.

مقایسه نمک آبی و صورتی

دو نمونه از بهترین نمک‌های رنگی موجود در بازار که هر کدام خواص متنوعی دارند، نمک آبی و صورتی است. اگر بدانید نمک آبی برای چیست؟ و نمک صورتی چه خواصی دارد دیگر به دنبال مقایسه این نمک‌ها نیستید. هر چند که با معرفی انواع نمک و کاربردهای آن‌ها، می‌توانید با دقت بیشتری بهترین نوع نمک را خریداری کنید. نمک آبی و صورتی معدن تولیدی متفاوتی دارند. نمک آبی در کشور ایران و نمک صورتی در کشورهای دیگری از جمله پاکستان پنجاب استخراج می‌شود.

نمک آبی از نظر خلوص و داشتن مواد معدنی مختلفی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و ... توانسته فواید بسیار زیادی را از آن خود کند. به طوری که برای تنظیم فشار خون بالای افراد و بسیاری از مشکلات جسمی این نوع نمک گزینه بسیار خوبی است. نمک صورتی نیز به دلیل داشتن ترکیبات خاص برای درمان تیروئید کم کار و تنظیم قند خون بسیار مفید است و می‌تواند به درمان گرفتگی عضلات و بهبود هضم غذا کمک کند.

خرید انواع نمک از سایت دیجی عطار

در این مقاله سعی کردیم که شما را با اینکه نمک آبی برای چیست؟ آشنا کنیم. این نوع نمک خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و می‌تواند به سلامت جسمی کمک کند. وجود پتاسیم، سدیم و ترکیبات مغذی دیگر در این نوع نمک، خواص آن را چندین برابر کرده است. در صورت نیاز به خرید انواع نمک از سایت دیجی عطار، می‌توانید به این سایت مراجعه کرده و سفارش خودتان را ثبت کنید. دیجی عطار امکان خرید گیاهان دارویی، خرید آنلاین دمنوش‌های گیاهی و خرید اینترنتی روغن‌های گیاهی باکیفیت و اورجینال را نیز فراهم کرده است. اگر نیاز به خرید هر یک از این نمک‌ها دارید، می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی عطار اقدام کنید.


نمک آبی برای چیست+ از کجا تهیه کنیم
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
نمک آبی برای چیست+ از کجا تهیه کنیم
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
نمک آبی برای چیست+ از کجا تهیه کنیم
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
نمک آبی برای چیست+ از کجا تهیه کنیم
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
نمک آبی برای چیست+ از کجا تهیه کنیم
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن