5 روش برای استفاده از نمک صورتی برای سم زدایی

5 روش برای استفاده از نمک صورتی برای سم زدایی

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/3/19
5 روش برای استفاده از نمک صورتی برای سم زدایی

سم زدایی بدن یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل علائم بیماری‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های جدی است. سم زدایی بدن یک راه ساده برای خارج کردن سموم از بدن است. این سموم می‌توانند به دلیل خوردن غذاهای فرآوری شده، استرس‌های روزمره و .. اتفاق بیفتند و ضرر زیادی را برای بدن به همراه داشته باشند. نمک هیمالیا یکی از فرآورده‌های طبیعی است که می‌تواند برای سم زدایی طبیعی مورد مورد استفاده قرار گیرد. نمک صورتی برای سم زدایی مفید است و به دلیل داشتن ترکیبات معدنی پرفایده، می‌تواند نقش مهمی را در درمان مشکلات جسمی ایفا کند. برای اینکه سم موجود در بدن از بین برود، استفاده از نمک صورتی به عنوان یک ماده مغذی می‌تواند بسیار فایده داشته باشد. برخلاف بسیاری از رژیم‌های سم زدایی که گران و پیچیده هستند. سم زدایی بدن با نمک صورتی نه آنقدر گران است، نه آنقدر پیچیده.

با این حال باید بدانیم که برای سم زدایی بدنمان، چطور نمک صورتی را مصرف کنیم؟ مصرف خوراکی، موضعی و سایر روش‌های مصرف نمک صورتی می‌تواند نقش موثری را در سم زدایی بدن ایفا کنند. برای کاهش سم موجود در بدن، می‌توانید مطابق با نکات توضیح داده شده در این مقاله پیش بروید.

تاثیر نمک صورتی برای سم زدایی بدن - دیجی عطار

تاثیر نمک صورتی برای سم زدایی بدن

احتمالا تا به حال در مورد خرید گیاهان دارویی برای سم زدایی بدن فکر کرده‌اید، اما هیچ در ذهن شما نبود که نمک صورتی زیبا بتواند برای سم زدایی بدن شما استفاده شود. نمک صورتی یکی از بهترین نمک‌های رنگی موجود در بازار است که نه تنها زیبایی فوق العاده‌ای دارد، بلکه می‌تواند به بهبود سلامت کلی بدن شما نیز کمک کند. این نوع نمک دارای 84 ماده معدنی کمیاب از جمله آهن، کلسیم و پتاسیم است که هر کدام نقش بسیار مهمی را در سلامت عمومی بدن ایفا می‌کنند. ترکیبات معدنی موجود در این نوع نمک، برای کاهش ترشحات بدن و بهبود هضم غذا مفید هستند و می‌توانند سموم را از بدن دور کنند.

نمک صورتی برای پخت و پز و به صورت موضعی قابل استفاده بوده و می‌تواند نقش بسیار مهمی را در سلامت عمومی بدن ایفا کند. از نمک صورتی برای رسیدن یک محیط مثبت برای رشد کودکان و جلوگیری از صدمه به سلامت جسمی به دلیل وجود اشعه و امواج مضر می‌توان استفاده کرد.

نمک صورتی برای سم زدایی بدن - فروشگاه آنلاین دیجی عطار


روش‌های استفاده از نمک صورتی برای سم زدایی

استفاده از نمک صورتی برای سم زدایی می‌تواند با روش‌های مختلفی انجام شود. اگر از آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید از خواص نمک صورتی بهره مند شوید، ولی با نحوه استفاده از این نوع نمک آشنایی ندارید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

1. استراحت در حمام نمک صورتی

یکی از بهترین روش‌های سم زدایی بدن با نمک صورتی، درست کردن حمام این نوع نمک است. نمک صورتی برای جوش صورت و پاکسازی پوست بسیار مفید بوده و می‌تواند به جوانسازی پوست کمک کند. این نوع نمک از قدیم در سنت‌های شرقی و غربی برای پاکسازی و جوانسازی مورد استفاده قرار می‌گرفت. حمام کردن با نمک صورتی می‌تواند نقش مهمی را در جذب مواد معدنی مهم برای حفظ عملکرد سالم بدن ایفا کند. یک حمام گرم می‌تواند سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تحریک می‌کند و می‌تواند باعث پاسخ مثبت آرامش در بدن شود.

علاوه بر ایجاد احساس خوب، آرامش می‌تواند به سم زدایی بدن شما نیز کمک بسیار زیادی کند. با حمام نمک صورتی قطعا آرامش بیشتری خواهید داشت و ریلکس می‌کنید. برای بهبود هضم و کیفیت خواب، حمام نمک صورتی یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

2. سم زدایی پاها با نمک صورتی

سم زدایی پا با حمام نمک صورتی یکی از بهترین روش‌ها برای سم زدایی بدن است. می‌توانید برای کاهش انرژی منفی و خارج کردن سموم در بدن خودتان، سم زدایی پاها را انجام دهید. نمک صورتی به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خود، می‌تواند تاثیر مثبتی روی سلامت عمومی بدن شما داشته باشد. بیش از هشتاد نوع ماده معدنی در نمک صورتی وجود دارند که می‌توانند از طریق پوست جذب شوند. به همین خاطر برای ترشح سموم و بهبود عملکرد سالم بدن، می‌توان سم زدایی پاها را با نمک صورتی انجام داد.

برای اینکه سم زدایی پاها با نمک صورتی را انجام دهید، کافیست که یک تشت کم عمق را با آب گرم پر کنید. سپس 6 قاشق غذاخوری نمک صورتی را به آب اضافه کنید. پاهای خودتان را داخل تشت قرار دهید و چشمان خود را ببندید و استراحت کنید. این یک اسکراب فوق العاده برای پاهای شما است که می‌تواند به لایه برداری ملایم پوست کف پا نیز کمک کند. می‌توانید برای اثربخشی بهتر این روش، از لامپ نمک صورتی نیز استفاده کنید. برای این کار باید پای خودتان را روی به صورت مستقیم روی لامپ گرم شده نمک صورتی قرار دهید تا مواد معدنی بیشتر جذب شوند و سموم بیشتری نیز از بدن خارج گردند.

3. نوشیدن نمک هیمالیا به صورت روزانه

یکی از بهترین روش‌های استفاده از نمک صورتی برای سم زدایی، نوشیدن نمک هیمالیا است. با توجه به سنت‌های قدیمی شفابخش شرق، نوشیدن آب نمک هیمالیا می‌تواند به جذب مواد معدنی کمک کند و باعث دفع مواد زائد و سموم از بدن شما شود. برای متعادل کردن PH و کمک به هضم نیز می‌توانید از این نوع نمک استفاده کنید. البته دقت کنید که برای سم زدایی بدن با نمک صورتی، باید با دستورالعمل خاصی پیش بروید. اینکه فقط مقداری نمک صورتی را در آب حل کنید و میل نمایید، کافی نیست.

یک ظرف شیشه‌ای را با 500 میلی لیتر آب یا بیشتر پر کنید. سپس یک دوم فنجان نمک صورتی را به آن اضافه کرده و هم بزنید. حالا مجددا یک فنجان و نصفی آب صاف شده به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا نمک به مدت 1 شب بماند تا حل شود. اگر همه دانه‌های پودر نمک هیمالیا حل شدند، یک چهارم فنجان دیگر نمک به آن اضافه کنید. اگر دانه‌های نمک در کف شیشه حل نشده‌اند، نگران نباشید. این موضوع نشان دهنده اشباع بودن محلول است. برای جلوگیری از تبخیر آب، بهتر است که این محصول را در ظرف درب دار قرار دهید. روزانه 1 قاشق چایخوری از این ترکیب را به یک لیوان آب اضافه کنید و در ابتدای روز به صورت ناشتا بنوشید.

4. استفاده از چراغ یا لامپ نمک

یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از نمک صورتی برای سم زدایی بدن، استفاده از چراغ یا لامپ نمک است. برای اینکه آلودگی‌های محیط را کاهش دهید و فضای خانه خودتان را از امواج مضر و اشعه‌های مختلف تمی زکنید، کافیست که از چراغ یا لامپ‌های نمک استفاده کنید. گفته شده که این لامپ‌ها می‌توانند برای حذف گرده، دود سیگار، گرد و غبار و ... مورد استفاده قرار گیرند و به کاهش علائم آلرژی و آسم کمک کنند. همچنین گرمای لامپ می‌توان یون‌های منفی تولید کند که تاثیر مثبتی روی کاهش آلودگی‌های الکترومغناطیسی در دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلویزیون، تلفن هوشمند و لپ تاپ و ... دارند.

5. استفاده از غار نمک

اگرچه در کشور ایران هنوز غار نمک صورتی ساخته نشده است، اما یکی از بهترین روش‌ها برای سم زدایی بدن با نمک صورتی این است که در یک محیط پوشیده شده با نمک صورتی حضور پیدا کنید. در صورتی که دیوارها و کف با نمک صورتی پوشانده شده باشند، می‌توان با حضور در آن محیط ظرفیت ریه و سیستم تنفسی را بهبود بخشید.

برای تسکین علائم بسیاری از بیماری‌های تنفسی مانند آسم و برونشیت حضور در محیطی که با نمک صورتی پوشانده شده است، بسیار مفید خواهد بود. هوای غار نمک سرشار از ذرات ریز نمک بوده که می‌توانند بارهای منفی را جذب کنند و باعث کاهش التهاب و تنش‌های جسمی گردند. تنها کاری که باید در غارهای نمک انجام دهید این است که بنشینید و استراحت کنید.

استفاده از نمک صورتی برای سم زدایی - دیجی عطار

سم زدایی پوست با نمک صورتی

نمک صورتی به دلیل خواص بی شماری که برای بدن دارد، توانسته به یک ترکیب فوق العاده برای پوست نیز شناخته شود. این روزها بسیاری از افراد از ترکیبات مختلف برای حفظ سلامت پوست خودشان استفاده می‌کنند که اکثر آن‌ها باعث خشکی پوست می‌شوند. اگر پوست شاداب و جوان می‌خواهید، نیاز به نمک صورتی دارید که به محافظت و آبرسانی پوست کمک می‌کند. نمک صورتی دارای اسیدیته مناسب است و به دلیل اینکه خاصیت اسیدی یا قلیایی ندارد، می‌تواند به پاکسازی عمیق پوست کمک کند و در عین حال پوست را مرطوب نماید. بنابراین با وجود اینکه ترکیبات نمک صورتی به پوست شما نفوذ پیدا می‌کنند، اما باز هم ممکن است شاهد بروز مشکلات مختلفی باشید.

نمک صورتی از کلرید سدیم ساخته شده است که شکل سنتی نمک بوده و می‌تواند برای ایجاد محلول نمک مورد استفاده قرار گیرد. یک روش عالی برای درمان مشکلات پوست این است که از نمک صورتی استفاده کنید. این نوع نمک حاوی منیزیم، پتاسیم و سدیم است و می‌تواند تاثیر مثبتی روی پوست صورت و بدن داشته باشد. پتاسیم موجود در این نوع نمک به متعادل نگه داشتن سطح رطوبت پوست کمک زیادی می‌کند و باعث آبرسانی بهینه پوست خواهد شد. منیزیم موجود در این نوع نمک نیز یک سد طبیعی برای پوست بوده و می‌تواند برای کاهش تحریکات پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد.

چیزی که نمک هیمالیا را خاص می‌کند این است که از خالص‌ترین منبع نمک در جهان ساخته شده است. با خشک شدن دریاچه در طول زمان، این نوع نمک در اعمال زمین متراکم شد و از آن در برابر آلودگی محافظت گردد. به همین خاطر است که می‌توان برای پاکسازی، کاهش استرس و اضطراب و همچنین جوانسازی پوست از این نوع نمک استفاده کرد. فقط کافیست که با آب نمک هیمالیا صورت خود را بشویید یا اینکه در حمام نمک صورتی قرار بگیرید. اگر در طول هفته یک الی دو بار به مدت 20 دقیقه در حمام آب گرم باشید، احساس بسیار خوبی پیدا می‌کنید.

سم زدایی پوست با نمک صورتی - عطاری آنلاین دیجی عطار

خرید بهترین نمک صورتی برای سم زدایی

در این مقاله در مورد نمک صورتی برای سم زدایی و نقش مهم آن صحبت کردیم. اگر می‌خواهید از خواص این نوع نمک بهره مند شوید، قطعا نیاز به مصرف منظم آن دارید. در عین حال خرید نمک صورتی با بهترین کیفیت بسیار حائز اهمیت خواهد بود. برای خرید بهترین نمک صورتی برای سم زدایی می‌توانید به مراکز فروش انواع داروهای گیاهی مراجعه کنید. فروشگاه دیجی عطار، یک عطاری آنلاین است که امکان خرید پودر و گرانول نمک صورتی را به شما می‌دهد. می‌توانید در کنار نمک صورتی اقدام به خرید انواع روغن‌های گیاهی که می‌توانند با این نوع نمک ترکیب شوند نیز کنید. این سایت امکان خرید دمنوش‌های گیاهی را نیز برای شما فراهم کرده است.

نمک-بدون-ید-خوراکی-سنگ-عمده
نمک بدون ید خوراکی - سنگ - عمده
0ناموجود
اضافه
گرانول-نمک-صورتی
گرانول نمک صورتی
22,00022,000تومان
اضافه
نمک-دریا-خوراکی-ید-دار
نمک دریا خوراکی - ید دار
30,00030,000تومان
اضافه
نمک-رنگی
نمک رنگی
13,75013,750تومان
اضافه
پودر-نمک-صورتی
پودر نمک صورتی
24,00024,000تومان
اضافه
سنگ-نمک-صورتی
سنگ نمک صورتی
75,00075,000تومان
اضافه
گرانول-نمک-صورتی-عمده
گرانول نمک صورتی - عمده
35,000ناموجود
اضافه
پودر-نمک-صورتی-عمده
پودر نمک صورتی - عمده
35,000ناموجود
اضافه
نمک-بدون-ید-خوراکی-سنگ-عمده
نمک بدون ید خوراکی - سنگ - عمده
0ناموجود
اضافه
گرانول-نمک-صورتی
گرانول نمک صورتی
22,00022,000تومان
اضافه
5 روش برای استفاده از نمک صورتی برای سم زدایی
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
5 روش برای استفاده از نمک صورتی برای سم زدایی
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
5 روش برای استفاده از نمک صورتی برای سم زدایی
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
5 روش برای استفاده از نمک صورتی برای سم زدایی
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
5 روش برای استفاده از نمک صورتی برای سم زدایی
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن