نمک صورتی برای پخت و پز غذا چطور مصرف می شود؟

نمک صورتی برای پخت و پز

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/3/19
نمک صورتی برای پخت و پز غذا چطور مصرف می شود؟

احتمالا تا به حال در مورد خواص نمک صورتی برای جوش صورت و استفاده موضعی شنیده‌اید. به هر حال این نوع نمک به دلیل داشتن مواد معدنی مختلف، می‌تواند نقش بسیار مهمی را در بهبود سلامت جسمی ایفا کند و قطعا مصرف خوراکی آن بسیار مفید خواهد بود. نمک صورتی برای پخت و پز نیز قابل استفاده است. مانند همه نمک‌های طبیعی موجود در بازار که می‌توانند برای پخت و پز و طبخ انواع غذاها استفاده شوند، نمک صورتی نیز به همین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با خواص نمک صورتی برای پخت و پز و نحوه استفاده از این نوع نمک صحبت کنیم.

نمک صورتی برای پخت و پز

آیا می دانید نمک صورتی از کجا استخراج می شود؟ نمک صورتی جزء نمک‌های معدنی موجود در بازار است که از منطقه هیمالیا استخراج می‌شود. این نوع نمک دارای 84 ماده معدنی است که به گفته متخصصان حاضر در جهان، می‌تواند تاثیر مثبتی روی سلامت عمومی بدن داشته باشد. درصد سدیم این نمک پایین و میزان پتاسیم آن بالا است. همین موضوع باعث شده تا این نمک برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند نیز مفید باشد.

نمک صورتی برای پخت و پز استفاده می‌شود. مانند هر نوع نمک دیگر مانند نمک دریا، می‌توانید این نمک را در مراحل مختلف به غذای خودتان اضافه کنید و از طعم بی نظیر آن بهره مند شوید. نمک‌های صورتی قابلیت تحمل حرارت را دارند. پس می‌توانند به عنوان چاشنی برای غذاهای مختلف استفاده شوند و تاثیر مثبتی را روی سلامت عمومی بدن به همراه داشته باشند.

نحوه اضافه کردن نمک صورتی به غذا

برای استفاده از نمک صورتی برای پخت و پز، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از هر کدام از آن‌ها کمک بگیرید. به غیر اینکه نمک صورتی خوراکی است، کاربرد تزئینی نیز خواهد داشت. بنابراین، به غیر از اینکه امکان اضافه کردن این نمک برای پخت و پز وجود دارد، می‌توان برای طعم دادن به غذاهای مختلف نیز از نمک صورتی استفاده کرد.

نمک صورتی - فروشگاه آنلاین دیجی عطار

نمک صورتی برای پخت غذا

به دنبال مصرف یک نمک پرفایده و کم سدیم برای پخت غذا هستید؟ نمک صورتی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است. می‌توانید نمک صورتی را از همان ابتدا به غذاهای مختلف خودتان اضافه کنید و اجازه دهید به همراه چاشنی‌های دیگر در غذا به آن طعم بدهند. نمک صورتی به دلیل اینکه قابلیت تحمل حرارت را دارد، به راحتی می‌تواند برای پخت و پز غذا مورد استفاده قرار گیرد و طعم بی نظیری را به همراه داشته باشد.

نمک صورتی برای طعم دادن به غذاها

نمک صورتی برای پخت و پز و طعم دادن به غذاها نیز قابل استفاده است. اگر می‌خواهید روی غذاها نمک بپاشید، می‌توانید از نمک صورتی استفاده کنید. این نمک به راحتی به غذاهای خوش طعم شما طعم بی نظیری می‌دهد و از همه مهم‌تر به دلیل رنگ خاصی که دارد، می‌تواند روی غذاهای شما نیز جلوه بسیار زیادی داشته باشد.

نمک صورتی برای تزئین دسر و غذا

نمک صورتی برای تزئین غذا و دسر یکی دیگر از کاربردهای آن برای پخت و پز غذا است. اگر می‌خواهید دسرهای خوش رنگ خودتان را با نمک خوشمزه‌تر کنید و در عین حال به زیبایی و جذابیت دسر اهمیت می‌دهید، کافیست که از نمک صورتی استفاده نمایید. نمک صورتی برای تزئین انواع دسر، ژله، غذا و نوشیدنی‌های مختلف قابل استفاده است.

نمک-آبی-عمده
نمک آبی - عمده
0ناموجود
اضافه
نمک-دریا-خوراکی-ید-دار
نمک دریا خوراکی - ید دار
30,00030,000تومان
اضافه
نمک-رنگی
نمک رنگی
13,75013,750تومان
اضافه
پودر-نمک-صورتی
پودر نمک صورتی
24,00024,000تومان
اضافه
سنگ-نمک-صورتی
سنگ نمک صورتی
75,00075,000تومان
اضافه
نمک-بدون-ید-خوراکی-سنگ
نمک بدون ید خوراکی - سنگ
40,00040,000تومان
اضافه
گرانول-نمک-صورتی-عمده
گرانول نمک صورتی - عمده
35,000ناموجود
اضافه
پودر-نمک-صورتی-عمده
پودر نمک صورتی - عمده
35,000ناموجود
اضافه
سنگ-نمک-صورتی-عمده
سنگ نمک صورتی - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
نمک-آبی
نمک آبی
0ناموجود
اضافه
نمک-آبی-عمده
نمک آبی - عمده
0ناموجود
اضافه
نمک-دریا-خوراکی-ید-دار
نمک دریا خوراکی - ید دار
30,00030,000تومان
اضافه

نکات مهم برای استفاده از نمک صورتی برای پخت و پز

اگر تصمیم خودتان را برای استفاده از نمک صورتی برای پخت و پز گرفته‌اید، باید به چند نکته مهم برای استفاده از آن توجه داشته باشید. این نوع نمک مانند هر نمک دیگری دارای سدیم بوده و نباید بیش از اندازه مصرف شود. مصرف نمک صورتی به عنوان یک نمک رنگی می‌تواند مفید باشد، ولی این بدین معنی نیست که می‌توانید بی رویه از آن استفاده کنید.

نمک صورتی برای پخت و پز غذا چطور مصرف می شود؟ - دیجی عطار

نمک‌های صورتی دارای مقداری آهن نیز هستند که اثربخشی و فواید آن‌ها را چندین برابر می‌کند. این نوع نمک خاصیت سم زدایی داشته و باعث کاهش علائم عفونت و بیماری‌های عفونی خواهد شد. اگر به صورت منظم از نمک صورتی استفاده کنید، قطعا از خواص بی شمار آن بهره مند خواهید شد. در نظر گرفتن نکات زیر برای استفاده از نمک صورتی به شما توصیه می‌شود.

• زمان اضافه کردن نمک صورتی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید، زمان اضافه کردن نمک صورتی به غذا است. بهتر است که این نوع نمک را در مراحل پایانی به غذا اضافه کنید تا از طعم خوشمزه آن بهره مند شوید. در بعضی از غذاها به ویژه غذاهای گوشتی، اضافه کردن نمک صورتی می‌تواند باعث سفت شدن غذا و نپختن آن شود. به همین خاطر باید دقت کنید که در زمان مناسب از نمک‌های صورتی استفاده نمایید.

• ترکیب نمک صورتی با سایر ادویه‌ها

نمک صورتی برای پخت و پز می‌تواند با سایر ادویه‌ها ترکیب شود و طعم بسیار خوبی به غذاها بدهد. پس این نمک‌ها را به همراه ادویه‌های دیگر از جمله زردچوبه، دارچین، فلفل و... استفاده کنید تا از خواص بی شمار هر یک از این ادویه‌ها برای حفظ سلامت عمومی بدن بهره مند شوید.

• میزان نمک صورتی اضافه شده به غذا

نمک صورتی برای پخت و پز فواید زیادی دارد، اما این بدین معنی نیست که می‌توانید بیش از اندازه از این نوع نمک استفاده کنید. همانطور که مصرف انواع دمنوش‌های گیاهی بدون رعایت میزان مجاز مضر است، نمک صورتی نیز نباید بیش از اندازه مصرف شود. هر فرد مجاز به مصرف 1 قاشق چای خوری نمک در طول روز است. بنابراین بیش از این مقدار از نمک صورتی استفاده نکنید.


کدام نوع نمک صورتی برای پخت و پز بهتر است؟

اگر به مراکز فروش نمک صورتی که معمولا امکان خرید گیاهان دارویی را فراهم می‌کنند، مراجعه کنید حتما با فرم‌های مختلفی از نمک صورتی مواجه می‌شوید که هر کدام فواید و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. اولین مورد سنگ نمک صورتی که استفاده از آن برای پخت و پز چندان عاقلانه نیست. چون شما باید این سنگ‌ها را خرد کرده و تکه تکه از آن‌ها در غذا استفاده کنید.

دومین مورد گرانول نمک صورتی است که سایز نسبتا بزرگی دارد و شاید برای تهیه غذا گزینه خوبی محسوب نشود، ولی باز هم قابل حل در غذاهای گرم است. در نهایت پودر نمک صورتی به عنوان بهترین فرم از این نمک شناخته می‌شود که می‌تواند به غذاهای مختلف اضافه گردد و طعم بسیار خوبی به غذاهای خوشمزه شما بدهد. بنابراین، برای اضافه کردن نمک صورتی به مراحل نهایی پخت غذا، پودر نمک صورتی به شما پیشنهاد می‌شود. ولی اگر می‌خواهید در مراحل اولیه به غذا نمک اضافه کنید، امکان استفاده از گرانول این نمک‌ها نیز وجود دارد.

استفاده از نمک صورتی برای غذا - عطاری آنلاین دیجی عطار

نمک صورتی برای پخت و پز بهتر است یا نمک آبی؟

در میان انواع نمک‌های رنگی موجود در بازار، نمک آبی نیز شهرت بسیار زیادی دارد. این نوع نمک فقط در کشور ایران به دست می‌آید و جزء نادرترین نمک‌های رنگی موجود در بازار است. به همین خاطر قیمت نمک آبی نسبت به نمک صورتی بالاتر بوده و استفاده از آن به عنوان یک نمک برای پخت و پز چندان توصیه نمی‌شود. اگرچه نمک‌های آبی نیز دارای خواص زیادی هستند، اما اینکه بتوانیم آن‌ها را به عنوان پخت و پز توصیه کنیم، امکان پذیر نیست.

نمک صورتی برای پخت و پز مناسب‌تر است. زیرا هم قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد، هم اینکه می‌تواند در مراحل مختلف به غذا اضافه شود. ولی نمک آبی نمی‌تواند گزینه خوبی برای پخت و پز باشد. چرا که قیمت بسیار بالایی دارد. معمولا از نمک آبی سمنان و گرمسار برای تزئین غذاهای مختلف استفاده می‌کنند.

نمک صورتی مناسب پخت و پز را از کجا بخریم؟

اگر نیاز به خرید نمک صورتی برای پخت و پز را دارید، حتما باید به یک فروشگاه معتبر که از کیفیت محصولات آن مطمئن هستید، مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی دیجی عطار، به عنوان بهترین فروشگاه برای فروش پودر و گرانول نمک صورتی شناخته می‌شود که محصولات خود را با درجه خلوص بالا به شما عرضه می‌کند. می‌توانید انواع سنگ نمک‌های صورتی را از طریق این سایت که مرکز فروش انواع داروهای گیاهی و روغن‌های گیاهی ارگانیک درجه یک و انواع دمنوش است، سفارش دهید.

سوالات یا پیشنهادات
نمک صورتی برای پخت و پز غذا چطور مصرف می شود؟
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
نمک صورتی برای پخت و پز غذا چطور مصرف می شود؟
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
نمک صورتی برای پخت و پز غذا چطور مصرف می شود؟
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
نمک صورتی برای پخت و پز غذا چطور مصرف می شود؟
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
نمک صورتی برای پخت و پز غذا چطور مصرف می شود؟
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن