نمک صورتی از کجا استخراج می‌شود؟

نمک صورتی از کجا استخراج می‌شود؟

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/3/5
نمک-صورتی-از-کجا-استخراج-می‌شود؟

تا به حال به سنگ نمک صورتی دقت کرده‌اید؟ سنگ نمکی که با داشتن رگه‌های جذاب صورتی توانسته به یکی از خاص‌ترین سنگ نمک‌های موجود در بازار تبدیل شود. این سنگ نمک با شهرت جهانی خود می‌تواند انتخاب بسیار عالی برای جایگزین شدن با سایر نمک‌های موجود در بازار باشد. اما شاید برای بسیاری از مصرف کنندگان این سوال مطرح شود که نمک صورتی از کجا استخراج می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نمک رنگی جزء نمک‌هایی است که به دلیل داشتن ترکیبات و مواد معدنی خاص به صورت رنگی تولید و استخراج می‌شود. هیچ دخالتی از سوی انسان‌ها برای استخراج نمک صورتی و یا تولید آن وجود ندارد و همه چیز برعهده طبیعت است. پس انتظار می‌رود که نمک صورتی فقط از بخش‌هایی از کره زمین که دارای ترکیبات و مواد معدنی با همین رنگ هستند، بدست بیاید. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد اینکه نمک صورتی از کجا استخراج می‌شود با شما صحبت کنیم.

نمک صورتی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به سوال شما در مورد اینکه نمک صورتی از کجا استخراج می‌شود؟ پاسخ بدهیم، باید بدانیم که نمک صورتی چیست؟  نمک صورتی برای چی خوبه؟ نمک صورتی در واقع یک نوع نمک خاص است که در برخی از مناطق جهان استخراج می‌شود. این نمک دارای حدود 600 میلیون سال قدمت است، ولی شاید چندین سال است که در کشورهای جهان نامی از این نمک را می‌شنویم.

نمک صورتی دارای ترکیبات متفاوت از نمک‌های دیگر است. البته وجود سدیم و سایر ترکیبات معمول در این نمک مانند پتاسیم قطعی است، اما یک سری ترکیبات دیگر مانند آهن نیز در نمک صورتی وجود دارد که مصرف آن را پرمزیت خواهد کرد. اگر بدانید نمک صورتی را چگونه مصرف کنیم؟ دیگر خیالتان از بابت تاثیر این نمک روی سلامت عمومی بدن راحت خواهد بود.

نمک صورتی - فروشگاه اینترنتی دیجی عطار

نمک صورتی از کجا استخراج می‌شود؟

همین که بدانید نام دیگر نمک صورتی، نمک هیمالیا است برای اینکه متوجه شوید این نمک از کجا استخراج می‌شود کافیست. این نوع نمک از کوه‌های سلت رینگ هیمالیا استخراج می‌شود. این کوه در جنوب هیمالیا و در پاکستان قرار داد. نمک هیمالیای صورتی از یک لایه ضخیم از ادیاکران و با تا تبخیر اولیه کامبرین در سازند دامنه به دست می‌آید.

سازند از نظر زمین شناسی متشکل از هالیت کریستالی است که نمک‌های پتاس را در هم آمیخته است و می‌تواند سنگی را به صورت لایه بندی شده به وجود آورد. این سنگ‌ها باید حدود 500 تا 600 سال لایه بندی شوند تا در نهایت بتوانند یک ماده نمکی را مانند نمک صورتی ایجاد کنند. در نهایت این نوع نمک استخراج شده و برای استفاده عموم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه معدن نمک هیمالیا در جهان

یک تکه سنگ نمک صورتی هیمالیا به شما وعده می‌دهد که یک افزودنی خاص در آشپزخانه باشد. اما داستان این نمک به همین جا ختم نمی‌شود. نمک هیمالیا از میلیون‌ها سال قبل در جهان تولید شده و در حال حاضر در دسترس عموم مردم قرار گرفته است. نمک هیمالیا در منطقه پنجاب شمالی پاکستان و در معدنی معروف به نام Khewra استخراج می‌شود. این معدن در دانه کوه‌های هیمالیا قرار دارد.

کشف این معدن در جهان مربوط به 320 سال قبل از میلاد است که در آن زمان نیروهای اسکندر مقدونی به این سمت از جهان رفتند و در این منطقه، این معدن را کشف کردند. شاید جالب باشد اگر بدانید که اسب‌های سربازان با لیس زدن صخره‌هایی که در اطراف بودند، نمک را تشخیص دادند و در نهایت این معدن به عنوان یکی از معادن نمک در جهان شناخته شد.

با این حال نمک صورتی در صخره‌ها و خاک‌های اطراف این معدن نیز وجود داشت و به نظر می‌رسد مدت‌ها قبل از اینکه سپاهیان اسکندر مقدونی با این نمک‌ها برخورد کنند، این نمک‌ها در اطراف معدن خهورا وجود داشتند. نمک هیمالیا در واقع حدود 200 میلیون سال پیش زمانی تشکیل شد که نمک‌های متبلور از بستر خشک شده دریا در اثر فوران گدازه به زیر آب فرو رفتند. این نمک‌ها در زیر برف، یخ و سنگ و آلودگی‌های جهان محافظت و سال‌ها بعد توسط معدن چیان نمک خالص غنی از مواد معدنی کشف شد که به دلیل داشتن آهن زیاد با رنگ صورتی استخراج گردید.

نمک صورتی برای اولین بار چه سالی از این معدن استخراج شد؟

سنگ نمک صورتی در اوایل قرن سیزدهم برای اولین بار در مقیاس کوچک از معدن خهورا استخراج و مبادله شد. استخراج معدن در مقیاس بزرگ در سال 1872 زمانی که مهندس بریتانیایی تونل اصلی معدن را حفاری کرد، آغاز شد. با تقویت حفاری‌های موجود و در نظر گرفتن تجهیزات حفاری و منبع آب قابل اطمینان از سوی این فرد، کم کم زیر ساخت معدن خهورا بهبود پیدا کند. به طوری که آنقدر این معدن پیشرفت کرد و رونق گرفت که حتی مقامات کشور پاکستان مجبور شدند که مجازات‌هایی را برای قاچاق نمک در کشور وضع کنند.

نمک صورتی از کدام کشور استخراج می‌شود؟ - دیجی عطار 

میزان نمک در معدن نمک خهورا به حدود 600 میلیون تن رسیده است. دکتر وارث به عنوان یکی از افرادی که در زمینه پیشرفت معدن خهورا نقش بسیار مهمی را ایفا کرد توانست در هر سال حدود 187 هزار تن نمک تولید کند. اما در قرن بیست و یکم و با معرفی تجهیزات مدرن و روش‌های حفاری این مقدار از تولید نمک صورتی به حدود 385 هزار تن در سال افزایش پیدا کرد. با وجود استخراج نمک با مقدار زیاد از این معدن، باز هم انتظار می‌رود که معدن خهورا تا 350 سال آینده نمک به مردم ارائه کند.

تاثیر معدن خهورا در فرهنگ منطقه

موفقیت معدن نمک Khewra باعث شده تا جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ منطقه ایجاد شود و آن را به یک مقصد فوق العاده محبوب برای گردشگران تبدیل کند. در واقع این معدن با جذب صدها هزار بازدیدکننده توانسته به شهرت جهانی نیز برسد و به یکی از مقصدهای گردشگری تبدیل شود.

سنگ-نمک-صورتی-عمده
سنگ نمک صورتی - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
گرانول-نمک-صورتی
گرانول نمک صورتی
22,00022,000تومان
اضافه
پودر-نمک-صورتی
پودر نمک صورتی
24,00024,000تومان
اضافه
سنگ-نمک-صورتی
سنگ نمک صورتی
75,00075,000تومان
اضافه
گرانول-نمک-صورتی-عمده
گرانول نمک صورتی - عمده
35,000ناموجود
اضافه
پودر-نمک-صورتی-عمده
پودر نمک صورتی - عمده
35,000ناموجود
اضافه
سنگ-نمک-صورتی-عمده
سنگ نمک صورتی - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
گرانول-نمک-صورتی
گرانول نمک صورتی
22,00022,000تومان
اضافه

ویژگی‌های نمک هیمالیا صورتی

نمک هیمالیا یک نمک خهوراکی است که حدود 96 الی 99 درصد از آن از کلرید سدیم، با حضور کمیاب کلسیم، آهن، روی، منیزیم، سولفات و کروم تشکیل شده است. همه این مواد معدنی موجود در این نمک کمتر از 1 درصد هستند و میزان ایمن را تشکیل می‌دهند. بعضی از کریستال‌های نمک منطقه هیمالیا دارای رنگ مایل به سفید و شفاف هستند. در حالی که مواد معدنی کمیاب در نمک می‌توانند باعث ایجاد رگه‌های نمک به رنگ صورتی و قرمز گردد. از نظر تغذیه‌ای، نمک هیمالیا شبیه نمک خهوراکی معمولی است.

اگرچه مطالعه نمک‌های صورتی تجاری موجود حاوی سطوح بالاتری از طیف وسیعی از عناصر از جمله کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، پتاسیم، آلومینیوم، باریم، سیلیکون و گوگرد و کاهش سطح سدیم است. اما در صورت مصرف خهوراکی این نمک به مقدار بیش از حد بالا می‌تواند تاثیر منفی روی سلامت انسان داشته باشد. این نوع نمک به دلیل نداشتن ید، نمی‌تواند انتخاب عالی برای افرادی که نیاز به مصرف ید به صورت روزانه دارند، تبدیل شود. با این حال مصرف آن ضرر زیادی برای بدن ندارد و حتی مصرف به اندازه نمک هیمالیا صورتی می‌تواند فواید بسیار زیادی را به همراه داشته باشد

نمک صورتی هیمالیا چیست؟ - عطاری آنلاین دیجی عطار

آیا نمک صورتی از کشور ایران استخراج می‌شود؟

شاید سوال بسیاری از شما این باشد که نمک صورتی از کجا استخراج می‌شود؟ و آیا کشورهای دیگر مانند کشور ایران نیز دارای معادنی با این نوع نمک هستند؟ به طور کلی، نمک‌های رنگی جزء نمک‌های معمول موجود در جهان نیستند که در همه نقاط جهان یافت شوند. بلکه جزء نمک‌های پیچیده‌ای هستند که به دلیل داشتن یک سری مواد معدنی به نمک رنگی تبدیل شده‌اند. زمانی که صحبت از استخراج این نمک می‌شود، منظور نمکی است که بتواند دارای همین ترکیبات و مواد معدنی باشد.

با توجه به اینکه میلیون‌ها سال است که نمک صورتی در منطقه هیمالیا تولید شده‌اند، پس نباید انتظار داشت که در کشورهایی مانند کشور ایران این نوع نمک استخراج گردد. بلکه فقط نمک هیمالیا از منطقه‌ای استخراج می‌شود که میلیون‌ها سال قبل ترکیباتی مانند آهن در آن منطقه وجود داشته باشند. در حال حاضر هنوز منطقه‌ای در کشور ایران وجود نداشته که دارای نمک صورتی باشد. بنابراین، سنگ نمک صورتی در حال حاضر فقط از کشورهای خارجی وارد کشور ایران می‌شود.

سنگ نمک صورتی مصنوعی

متاسفانه با توجه به تاثیرات نمک صورتی در بازار کشورهای مختلف، برخی از سودجویان نمک‌های معمولی را با نام نمک‌های صورتی به مشتریان می‌فروشند. سنگ نمک صورتی طبیعی دارای ساختار بسیار زیبایی است و قطعا اگر دو سنگ نمک صورتی را در کنار هم قرار دهید، متوجه ساختار و شکل متفاوت هر یک از این دو سنگ‌های نمک خواهید شد.

سنگ نمک صورتی مصنوعی توسط کشورهای مختلفی تولید می‌شود و نمی‌توان مبدا خاصی را برای آن قائل شد. این سنگ نمک‌ها کاملا متفاوت از سنگ‌های نمک طبیعی هستند و حتی ممکن است مواد معدنی خاص مانند آهن در آن‌ها وجود نداشته باشند. تشخیص پودر نمک صورتی اصلی از تقلبی کار سختی است. چون ممکن است نمک‌های معمولی موجود در بازار رنگ شوند و به عنوان نمک صورتی به فروش بروند. دقت کنید که این نمک‌ها مربوط به هیمالیا و کشور پاکستان نیستند و اصلا آن خواصی که انتظار داریم را ندارند.

نمک صورتی استخراج شده از هیمالیا - دیجی عطار

نمک صورتی استخراج شده از هیمالیا چطور مصرف می‌شود؟

نمک صورتی استخراج شده از هیمالیا می‌تواند به صورت خهوراکی و غیر خهوراکی مورد استفاده قرار گیرد. در جهان از این نوع نمک برای تزئین و طعم دار کردن غذاها و خهوراکی‌های مختلف خود استفاده می‌کنند. نمک صورتی هیمالیا از جمله نمکی است که با طعم و مزه بی نظیر خود می‌تواند برای طعم دار کردن غذاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

نمک صورتی استخراج شده از هیمالیا می‌تواند برای تهیه چراغ و روشنایی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این نوع نمک دارای ظاهر جذابی بوده و می‌تواند با جذب اشعه‌ها و آلودگی‌های مضر، تاثیر مثبتی روی سلامت عمومی بدن خواهند داشت. در صورت نیاز به خرید نمک صورتی هیمالیا و بهره مندی از خواص آن باید مطمئن شوید که این نمک طبیعی است. همانطور که در هنگام خرید روغن‌های گیاهی باید به این موضوع توجه داشته باشید.

خرید نمک صورتی هیمالیا اصلی از دیجی عطار

در این مقاله به سوال شما در مورد اینکه نمک صورتی از کجا استخراج می‌شود؟ پاسخ دادیم. این نوع نمک به دلیل خواص بی شماری که برای بدن دارد، توانسته به یکی از پرفروش‌ترین نمک‌های جهانی تبدیل شود. با توجه به نمونه‌های تقلبی متعدد این نمک در ایران توصیه می‌شود که حتما به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مانند فروشگاه دیجی عطار برای خرید آنلاین این نمک مراجعه کنید. دیجی عطار امکان خرید انواع گیاهان دارویی، خرید داروهای گیاهی و خرید آنلاین دمنوش‌های گیاهی را به همراه چاشنی‌های خوشمزه فراهم کرده است.

سوالات یا پیشنهادات
نمک-صورتی-از-کجا-استخراج-می‌شود؟
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
نمک-صورتی-از-کجا-استخراج-می‌شود؟
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
نمک-صورتی-از-کجا-استخراج-می‌شود؟
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
نمک-صورتی-از-کجا-استخراج-می‌شود؟
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
نمک-صورتی-از-کجا-استخراج-می‌شود؟
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن