آیا می‌دانید جینسینگ سفید برای چی خوبه؟

آیا می‌دانید جینسینگ سفید برای چی خوبه؟

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/4/6
آیا می‌دانید جینسینگ سفید برای چی خوبه؟

شاید برایتان جالب باشید بدانید جینسینگ سفید چیست؟ برای چی خوبه و چه خواصی دارد؟ جینسینگ یک گیاه دارویی است که بیشتر ما با آن آشنا هستیم یا لااقل نام آن را در فیلم‌های چینی و کره‌ای شنیده‌ایم. اگر همه این‌ها را شنیده‌اید حتما این را هم می‌دانید که جینسینگ یک گیاه دارویی ارزشمند است که در گذشته تنها افراد ثروتمند می‌توانستند از آن تهیه کنند و برای درمان بیماری‌ها یا تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنند. اینکه بیشتر چینی‌ها به این گیاه دارویی اهمیت می‌دهند به این دلیل است که جینسینگ از همان گذشته‌های دور در چین و کره بیشتر یافت می‌شود. این گیاه دارویی در طب چینی اهمیت ویژه‌ای دارد. به طوری که چینی‌ها جینسینگ را شاه گیاهان دارویی یا نیروبخش و بسیار موثر می‌دانند. البته خواص دارویی جینسینگ هم بسیار زیاد است و به راستی آن را لایق چنین القابی می‌کند.

معرفی جینسینگ سفید

جینسینگ فقط یک نوع نیست و به انواع متنوعی تقسیم می‌شود. این گیاه تنها در چین و کره رشد نمی‌کند و در آسیا و آمریکا هم رشد کرده و طرفداران زیادی دارد. به طوری که شاید بتوان گفت، شناخته‌شده‌ترین نوع جینسینگ در آسیا رشد می‌کند و همان جینسینگ آسیایی است. یک دسته‌بندی دیگر در مورد این گیاه دارویی، جینسینگ قرمز و سفید است. این جینسینگ‌ها از همان ابتدا به دو رنگ جداگانه سفید و قرمز رشد نمی‌کنند. بلکه روش‌های خشک کردن و نگهداری آن‌ها باعث می‌شود این تفاوت رنگ در ریشه به وجود آید. جینسینگ سفید به روش طبیعی حاصل می‌شود. در این روش، ریشه‌ها و ریزوم‌ها را مقابل نور آفتاب قرار می‌دهند تا خشک شود. فرآیند متفاوت تهیه جینسینگ قرمز باعث می‌شود خواص دارویی بیشتری داشته باشد.

مشخصات جینسینگ سفید

قبل از اینکه بدانیم جینسینگ سفید برای چی خوبه به بررسی مشخصات ظاهر و عطر و طعم آن می‌پردازیم. در این مورد باید بدانید که جینسینگ یک گیاه دارویی علفی چند ساله است. یعنی چند سال طول می‌کشد تا جینسینگ سفید بالغ شود و مراحل رشد و نمو ان نسبتا کند است. طعم جینسینگ سفید، تلخ و شیرین و لطیف و کمی خاکی است. بافت ریشه‌های جینسینگ سفید حالت چوبی و فیبری دارند. اگر ریشه‌های تازه این گیاه دارویی را در دهان بگذارید و بجویید می‌بینید که کمی حالت جویدنی پیدا می‌کند. بسیاری عقیده دارند که این گیاه شبیه یک انسان است زیرا ریشه جینسینگ به شکل دو بازو و دو پای یک انسان رشد می‌کند

جینسینگ سفید برای سرطان - دیجی عطار

خواص دارویی جینسینگ سفید

جینسینگ سفید برای چی خوبه؟ اگر چه بعضی افراد بر این عقیده هستند که جینسینگ قرمز خواص بیشتری دارد اما جینسینگ سفید هم طرفداران زیادی دارد. این گیاه دارویی برای درمان بسیاری از درها استفاده می‌شود. بهبود خلق و خو، درمان افسردگی، آگاهی حسی، افزایش استقامت بدنی، بهبود عملکرد ذهنی، کاهش علائم یائسگی و بسیاری موارد دیگر از جمله ویژگی‌های بی‌نظیر این گیاه هستند. در ادامه به شرح مفصل‌تر جینسینگ سفید می‌پردازیم.

مفید برای پوست

اگر بپرسید جینسینگ سفید برای چی خوبه باید بگوییم برای پیری خوب است! ریشه و ریزوم جینسینگ برای پیری خوب است. این گیاه خواص دارویی و ترکیبات خاصی دارد که آن را به یک دارویی ضد پیری تبدیل کرده‌اند. جینسینگ سفید برای کاهش علائم پیری مانند چین و چروک‌های پوستی توصیه می‌شود. متابولیسم پوست چیزی است که با مصرف جوشانده جینسینگ سفید تحریک شده و فعال می‌شود. اگر زیاد در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، احتمال پوستتان با مشکل رادیکال‌های آزاد مواجه شده و در معرض پیری و لک قرار می‌گیرد. جینسینگ سفید پوست شما را در مقابل رادیکال‌های آزاد سالم نگه می‌دارد. تولید کلاژن، سومین اتفاقی است که با مصرف صحیح و به اندازه جینسینگ سفید مشاهده می‌شود و جوانی پوست و سفت شدن آن را به همراه خواهد داشت.

جینسینگ سفید برای سرطان

به راستی جینسینگ سفید برای چی خوبه؟ یکی دیگر از خواص فوق‌العاده جینسینگ‌ سفید، خاصیت ضد سرطانی آن است. جینسینگ سفید حاوی ترکیباتی به نام جینسنوسیدها است که اثر ضد توموری دارند. البته مصرف جینسینگ برای درمان هر سرطانی توصیه نشده است اما تحقیقات انجام شده در مورد سرطان تخمدان و سرطان پروستات نشان‌ دادند که مصرف جینسینگ سفید می‌تواند برای درمان این سرطان‌ها مفید واقع شود. البته بخش دیگری از پژوهش‌ها نشان دادند که استفاده از جوشانده جینسینگ سفید برای آسیب به سلول‌های نوروبلاستما و آدنوکارسینوم هم مفید است. جینسینگ سفید به افراد مبتلا به سرطان سینه هم توصیه می‌شود و برای این افراد هم مفید است. چرا که بعضی پزشکان عقیده دارند چرخه پیشرفت و تولید سلول سرطانی را کند می‌کند و شانس زنده ماندن فرد مبتلا را به شدت افزایش می‌دهد.

جینسینگ-سفید
جینسینگ سفید
155,000155,000تومان
اضافه
جینسینگ-سفید-عمده
جینسینگ سفید - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه

مفید برای مو

یک خاصیت مفید دیگر برای جینسینگ سفید، مفید بودن آن برای مو و تقویت مو است. با توجه به اینکه جینسینگ سفید خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و ضد قارچ و ضد باکتری است، از آن می‌توان برای درمان ریزش مو هم استفاده کرد. البته ریزش مو به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد اما به دلیل اینکه جینسینگ سفید حاوی ترکیبات موثر برای بدن است می‌توان از ریزش مو جلوگیری کند. جینسینگ سفید ریشه مو را تحریک می‌کند. به علاوه این ریشه دارویی حاوی آپوپتوز است که می‌تواند فرآیند بازسازی مو را احیا کند. سلامت فولیکول‌ها و سلول‌های مو با مصرف مداوم دمنوش جینسینگ سفید تضمین می‌شود. بنابراین ریزش مو با استفاده از جینسینگ سفید قابل حل است. البته تقویت موی سر با گیاهان دارویی دیگر که برای سلامت مو مفید هستند نیز امکان پذیر است. اگر به جینسینگ سفید دسترسی ندارید می‌توانید از این گیاهان استفاده کنید.

جینسینگ سفید - دیجی عطار

مفید برای احساس ضعف و خستگی

یکی از خواص فوق‌العاده جینسینگ سفید، افزایش قدرت بدنی و انرژی فرد است. به همین دلیل، چینی‌ها جینسینگ را یک داروی گیاهی نیروبخش می‌دانند و از آن به عنوان ریشه انسان هم یاد می‌کنند. پس اگر بخواهیم بگوییم جینسینگ سفید برای چی خوبه باید به این ویژگی هم اشاره کنیم. در مورد خستگی و افسردگی یا استرس باید بدانید استرس‌های روزانه باعث کند شدن یا ایجاد اختلال در فرآیند آزادسازی هورمون‌های آدرنالین یا نورآدرنالین و هورمون‌های غدد کلیوی می‌شوند. این موضوع در سطح انرژی فرد برای انجام امور روزانه هم تاثیر می‌گذارد. مصرف جینسینگ سفید برای تنظیم آدرنالین در بدن بسیار مفید است. در مورد خواص جینسینگ سفید برای درمان بیماری‌های روحی و اعصاب باید به این نکته هم اشاره کنیم که جینسینگ سفید جهت حفظ عملکرد ذهنی و تمرکز و حتی قدرت تفکر عالی است. با استفاده از این جوشانده جینسینگ سفید می‌توانید قدرت تفکر و عملکرد ذهنی خود را چند برابر کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای مصرف جینسینگ سفید

جینسینگ سفید برای چی خوبه؟ همانطور که گفته شد جینسینگ سفید برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت نوع 2 و انواع خاصی از سرطان‌ها استفاده می‌شود. باید بدانید که جینسینگ قرمز هم در ابتدا تفاوت زیادی با جینسینگ قرمز ندارد. این مراحل تهیه و کشت دیر هنگام جینسینگ است که موجب تهیه ریشه به رنگ قرمز و حفظ خواص و ترکیبات فعال می‌شود. جینسینگ قرمز بعد از 6 سال کشت می‌شود در حالی جینسینگ سفید بعد از 4 سال کشت می‌شود. البته روش خشک کردن جینسینگ قرمز هم متفاوت است. جینسینگ سفید را می‌توانید به صورت جوشانده یا دمنوش مصرف کنید یا اینکه پودر آن را در غذاهای مختلف بریزید. می‌توانید جینسینگ را بخارپز کرده یا حتی آن را خام بخورید. برای سفارش انواع گیاهان دارویی، انواع روغن‌ها و انواع دمنوش‌ها از فروشگاه آنلاین دیجی عطار می‌توانید از طریق شماره تلفن 02137515 اقدام کنید.

آیا می‌دانید جینسینگ سفید برای چی خوبه؟
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
آیا می‌دانید جینسینگ سفید برای چی خوبه؟
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
آیا می‌دانید جینسینگ سفید برای چی خوبه؟
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
آیا می‌دانید جینسینگ سفید برای چی خوبه؟
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
آیا می‌دانید جینسینگ سفید برای چی خوبه؟
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن