10 روش کاربردی برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی

تقویت موی سر با گیاهان دارویی

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/3/30
10 روش کاربردی برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی

ژنتیک، تغییرات هورمونی، کمبود ویتامین و بیماری تیروئید از اصلی‌ترین عوامل ریزش مو هستند. برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی، روش‌های زیادی پیشنهاد می‌شود که استفاده از عصاره گیاهان دارویی موثر در شامپو یا ماسک موی طبیعی بهترین راهکار است. اگر به دنبال روشی هستید که ریزش موی شما را به یکباره قطع کرده و موهای شما را ناگهانی تقویت کند، باید بگوییم هیچ روش موثری وجود ندارد که به سرعت نتیجه دهد. بعضی از گیاهان دارویی برای قطع ریزش مو موثر هستند و ترکیبات موجود در آن‌ها کمک می‌کند موهایتان را تقویت کنید. اما این فرآیند به مرور زمان رخ می‌دهد و مصرف گیاهان دارویی تجویزشده را باید مرتب ادامه دهید.

معرفی گیاهان دارویی موثر برای تقویت موی سر

حال سوال پیش می‌آید که کدام گیاهان دارویی برای تقویت موی سر موثر هستند. ترکیب‌های گیاهی زیادی برای تقویت موی سر یا جلوگیری از ریزش مو پیشنهاد می‌شوند. اما در ادامه قصد داریم گیاهان دارویی را معرفی کنیم که بر اساس آخرین تحقیقات علمی تاثیر مثبتی بر ریزش مو دارند. بنابراین برای معرفی این گیاهان دارویی، بر شواهد علمی و تحقیقات اخیر تکیه می‌کنیم.

گزنه

گزنه یکی از گیاهان دارویی است که به دلیل احساس گزش یا خارش در زمان لمس کردن این گیاه، بسیاری از ما خاطره خوشی از آن نداریم. این گیاه از جمله گیاهان بومی آمریکای شمالی است اما گزنه در ایران هم به صورت خودرو یا گلخانه‌ای به صورت گسترده یافت می‌شود. در مورد تاثیرات گزنه بر تقویت موی سر باید بگوییم گزنه می‌تواند یکی از دلایل اصلی ریزش مو در مردان که تبدیل تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون است را قطع است. گزنه می‌تواند فولیکول‌های خفته مو را تحریک کند و از مو در برابر عوامل خارجی مانند اشعه ماوراء بنفش، دود سیگار و آلودگی محافظت کند. با استفاده از گزنه موهای شفاف و سالمی خواهید داشت.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهان دارویی موثر برای سلامت پوست و مو است. این گیاه که به راحتی در بازار، گلخانه‌ها و داروخانه‌ها یافت می‌شود، داروی موهای خشک و آسیب‌دیده است. برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی، محصولات گیاهی زیادی یافت می‌شوند که با استفاده از آلوئه ورا تولید شده‌اند. آلوئه ورا دارای ویتامین B12 و ویتامین‌های A، E و C است. این ویتامین‌ها برای مرطوب کردن موها و سالم نگه داشتن موهای سر بسیار مفید هستند. یک نکته مهم در مورد موهای سالم این است که برای داشتن موی سالم باید پوست سر سالمی داشته باشید. اگر پوست شما چرب باشد و یا تحریک شدید پوستی دارید، بهتر است از ژل آلوئه ورا استفاده کنید تا تعادل پوستی داشته باشید. آلوئه ورا می‌تواند سلول‌های مرده پوست سر را پاکسازی کند و برای شوره سر مفید باشد.

آلوئه ورا برای تقویت موی سر - دیجی عطار

جینسینگ

جینسینگ سفید یکی از 5 گیاه دارویی برتری است که حتی توسط سرخپوستان سنکا هم تایید شده است. استفاده از جینسینگ برای اهداف دارویی از هزاران سال پیش رواج داشته است. امروزه هم شواهد علمی و تحقیقات آزمایشگاهی تاثیر جینسینگ بر سلامت موی سر را تایید می‌کنند. برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی، از جینسینگ استفاده کنید. این گیاه می‌تواند طاسی مو را هم درمان کند. جینسینگ قرمز آسیایی برای درمان ریزش موی مردان ناشی از تستوسترون عالی است. جینسینگ دارای آنتی اکسیدان است که بر سلامت مو تاثیر می‌گذارد. این گیاه پرخاصیت و ارزشمند دارای سلولز است که برای درخشش مو عالی عمل می‌کند.

رزماری

رزماری یکی از گیاهان دارویی همیشه سبز و معطر است که حتی در آشپزی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر موهای نازکی دارید، بهتر است رزماری را امتحان کنید. معجزه رزماری برای درمان ریزش مو و تقویت موی سر قرن‌ها است که بر سر زبان‌ها افتاده است. اگر به دنبال راهکاری برای درمان طاسی مو هستید، رزماری عالی عمل می‌کند. برای تحریک رشد موی سر می‌توانید مقداری رزماری را با روغن زیتون ترکیب کرده و موهایتان را با آن ماساژ دهید. رزماری به عنوان یک منبع تغذیه برای فولیکول‌های موی سر شناخته می‌شود. این گیاه پرخاصیت می‌تواند ریزش موی شما را قطع کرده و از سفیدی موها جلوگیری کند. عصاره رزماری حتی برای آسیب و شکستگی مو هم مفید است.

رزماری برای تقویت موی سر - عطاری آنلاین دیجی عطار

دانه شنبلیله

اگر داروهای گیاهی برای قطع ریزش مو را امتحان کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که اغلب آن‌ها بوی شنبلیله می‌دهند یا نام شنبلیله را در بین ترکیبات آن‌ها دیده‌اید. برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی، شنبلیله یکی از گیاهانی است که معجزه می‌کند. اگر چه بیشتر افراد در طب سنتی آن را برای شیردهی تجویز می‌کنند اما حتی اگر باردار یا شیرده نباشید، این گیاه به کارتان می‌آید! دانه شنبلیله برای پاکسازی پوست سر عالی است. دانه شنبلیله برای درمان شوره سر، پر پشت شدن مو و خشکی پوست سر که دلیل ریزش مو است، تجویز می‌شود.

پودر-آلوئه-ورا
پودر آلوئه ورا
450,000450,000تومان
اضافه
صبر-زرد
آلوئه ورا - صبر زرد
95,00095,000تومان
اضافه
جینسینگ-سفید
جینسینگ سفید
160,000160,000تومان
اضافه
لوسیون-موضعی-رزماری-باریج
لوسیون موضعی رزماری باریج
26,000ناموجود
اضافه
ژل-مو-رزماری-باریج
ژل مو رزماری باریج
11,900ناموجود
اضافه
برگ-رزماری
برگ رزماری
40,00040,000تومان
اضافه
روغن-رزماری-60-سی-سی
روغن رزماری - 60 سی سی
60,000ناموجود
اضافه
شربت-آلوئه-ورا-باریج
شربت آلوئه ورا باریج
21,500ناموجود
اضافه
کپسول-آلوئه-ورا-باریج
کپسول آلوئه ورا باریج
35,000ناموجود
اضافه
برگ-گزنه
برگ گزنه
10,00010,000تومان
اضافه
تخم-گزنه
تخم گزنه
0ناموجود
اضافه
ریشه-گزنه
ریشه گزنه
35,00035,000تومان
اضافه
کرم-آلوئه-ورا
کرم آلوئه ورا
75,00075,000تومان
اضافه
پودر-ژله-آلوئه-ورا
پودر ژله آلوئه ورا
92,50092,500تومان
اضافه
جینسینگ-قرمز
جینسینگ قرمز
160,000160,000تومان
اضافه
پودر-ژل-آلوئه-ورا
پودر ژل آلوئه ورا
115,000115,000تومان
اضافه
جینسینگ-سفید-عمده
جینسینگ سفید - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
برگ-گزنه-عمده
برگ گزنه - عمده
45,000ناموجود
اضافه
پودر-آلوئه-ورا
پودر آلوئه ورا
450,000450,000تومان
اضافه
صبر-زرد
آلوئه ورا - صبر زرد
95,00095,000تومان
اضافه

نعناع

نعناع فلفلی یکی از گیاهان دارویی است که برای پاکسازی و تقویت پوست سر مفید است. نعناع فلفلی می‌تواند از فولیکول‌های مو حمایت کند. در زمان استفاده از نعناع فلفلی ممکن است با احساس سوزن سوزن شدن در پوست سر مواجه شوید که بسیاری از مردم این احساس را نشانه‌ای از نیرومند شدن موهای سر می‌دانند. استفاده از روغن نعناع باعث افزایش جریان خون می‌شود. افزایش جریان خون در پوست سر کمک می‌کند اکسیژن کافی به ریشه موها برسد. نعناع از ریزش مو جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود موهای جدید رشد کند.

چریش

یکی از روش‌های درمان شپش سر استفاده از چریش است. روغن چریش برای تحریک و بازسازی فولیکول‌های مو مناسب است. تحریک فولیکول‌های مو در جهات رشد و تقویت موها مفید است. استفاده از روغن چریش برای ماساژ پوست سر و مو کاربرد زیادی در افزایش گردش خون در پوست سر دارد. آموزش روغن‌گیری گیاهان دارویی کمک شایانی ب تهیه روغن چریش می کند. همانطور که می‌دانید یکی از دلایل اصلی ریزش مو و ضعیف شدن تارهای مو، مشکل گردش خون است. چریش خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی هم دارد که این خواص باعث می‌شود چریش برای درمان شوره سر هم موثر باشد. چریش حاوی اسید لینولئیک و اولئیک است که برای سلامت موها و حفظ استحکام آن‌ها عالی هستند. اگر مبتلا به قارچ پوست سر هستید و از شوره سر رنج می‌برید، توصیه می‌کنیم از روغن چریش برای درمان استفاده کنید.

یاس

برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی می‌توان از یاس هم استفاده کرد. یاس از جمله گیاهانی است که خاصیت ضد قارچی دارد. از این رو برای درمان شوره سر می‌توان از یاس استفاده کرد. این گیاه برای تقویت مو و حالت دادن به موهای سر اهمیت دارد. یک مورد دیگر در مورد ارزش دارویی یاس، جلوگیری از ریزش مو است. عصاره یا آب گل یاس بهتر است به صورت شبانه استفاده شود. عصاره این گیاه برای به تعویق انداختن روند پیری مو و سفید شدن مو هم مناسب است.

چای سبز

چای سبز که بیشتر به صورت یک نوشیدنی ساده میل می‌شود، مزایای زیادی به همراه دارد. تقویت موی سر با گیاهان دارویی یکی از خواص این گیاه محبوب است. چای سبز معمولا برای خواصی نظیر کاهش وزن یا کاهش استرس و اضطراب روزانه مصرف می‌شود. اما اگر یک لیوان چای سبز دم کرده و پس از سرد شدن، آن را روی موهایتان بریزید، به خواص دارویی آن پی می‌برید. البته بهتر است این کار را بعد از هر بار حمام رفتن و شامپو زدن انجام دهید. بعد از اینکه عصاره چای سبز را روی موهایتان ریختید، حدود 5 الی 10 دقیقه ماساژ دهید و آبکشی کنید. این کار به تقویت موها کمک می‌کند.

بابونه برای تقویت موی سر - دیجی عطار

بابونه

یکی دیگر از مواردی که برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی پیشنهاد می‌شود، بابونه است. بابونه با خواص ضد التهابی و تسکین‌دهنده‌اش، شادابی را به موهای شما باز می‌گرداند. بابونه می‌تواند گردش خون را بهبود داده و پوست سر را تمیز کند. به این ترتیب بابونه برای تمیزی و جلوگیری از خارش پوست سر هم مفید است. اگر موهای نازکی دارید، بابونه موهایتان را قوی‌تر و درخشنده‌تر می‌کند. بابونه همچنین برای روشن کردن موهای بلوند و قهوه‌ای مناسب است. بابونه برای مرطوب کردن موها هم مناسب است. برای مصرف بابونه می‌توانید عصاره آن را یکی دو بار در هفته هر بار بعد از شستن موها با شامپو مصرف کنید.

یک پیشنهاد ساده

روش‌های مختلفی برای تقویت مو و استحکام مو پیشنهاد می‌شود. از جمله راهکارهای کاربردی و آسان برای پر پشت کردن موها و جلوگیری از ریزش مو، این است که گیاه دارویی موردنظرتان را داخل شامپو بریزید. به این صورت دیگر در هر بار استحمام مجبور نیستید عصاره گیاه را تهیه کرده و از آن استفاده کنید. همچنین دیگر استفاده از عصاره را فراموش نمی‌کنید. از دیگر راه‌هایی که برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی پیشنهاد می‌شود، استفاده از عصاره گیاهان دارویی به صورت ژل است که معمولا در داروخانه‌ها یافت می‌شود. مصرف این ژل‌ها اغلب به این دلیل آسان است که پس از مصرف دیگر نیازی به استحمام و شستشوی موها ندارید. شما عزیزان بسته به مشکل خود مانند ریزش مو، نازکی مو، شوره سر، شپش سر، خشکی پوست سر و موارد دیگر می‌توانید با خرید انواع روغن‌ها، انواع دمنوش‌ها و انواع گیاهان دارویی نیاز خود را برطرف کنید. برای راهنمایی در مورد خرید خود هم می‌توانید با شماره تلفن 02137515 تماس گرفته و سوالات خود را با کارشناسان دیجی عطار مطرح کنید.

بلغور-نعنا-خشک-عمده
بلغور نعنا خشک - عمده
82,500ناموجود
اضافه
بابونه
بابونه
45,00045,000تومان
اضافه
بابونه-شیرازی
بابونه شیرازی
69,00069,000تومان
اضافه
گل-بابونه-گاوی
گل بابونه گاوی
40,00040,000تومان
اضافه
چای-سبز
چای سبز
36,00036,000تومان
اضافه
برگ-شنبلیله-خشک
برگ شنبلیله خشک
75,00075,000تومان
اضافه
تخم-شنبلیله
تخم شنبلیله
42,00042,000تومان
اضافه
روغن-تخم-شنبلیله-60-سی-سی
روغن تخم شنبلیله - 60 سی سی
80,00080,000تومان
اضافه
شربت-سکنجبین-عنابی-نیاک
شربت سکنجبین عنابی نیاک
70,000ناموجود
اضافه
برگ-نعنا-خشک
برگ نعنا خشک
38,00038,000تومان
اضافه
نعنا-فلفلی-سوسنبر
نعنا فلفلی - سوسنبر
52,00052,000تومان
اضافه
روغن-بابونه-60-سی-سی
روغن بابونه - 60 سی سی
70,00070,000تومان
اضافه
گل-یاس-کبود
گل یاس کبود
33,00033,000تومان
اضافه
بلغور-نعنا-خشک
بلغور نعنا خشک
58,00058,000تومان
اضافه
عرق-نعنا-سنگین-تک-گل-900-سی-سی
عرق نعنا سنگین تک گل - 900 سی سی
65,00065,000تومان
اضافه
عرق-بابونه-تک-گل-900-سی-سی
عرق بابونه تک گل - 900 سی سی
48,00048,000تومان
اضافه
چای-سبز-عمده
چای سبز - عمده
88,000ناموجود
اضافه
بابونه-شیرازی-عمده
بابونه شیرازی - عمده
418,000ناموجود
اضافه
برگ-بابونه-گاوی-عمده
برگ بابونه گاوی - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
نعنا-فلفلی-عمده
نعنا فلفلی - عمده
137,500ناموجود
اضافه
بلغور-نعنا-خشک-عمده
بلغور نعنا خشک - عمده
82,500ناموجود
اضافه
بابونه
بابونه
45,00045,000تومان
اضافه
سوالات یا پیشنهادات
10 روش کاربردی برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
10 روش کاربردی برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
10 روش کاربردی برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
10 روش کاربردی برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
10 روش کاربردی برای تقویت موی سر با گیاهان دارویی
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن