فواید جینسینگ سفید برای سلامتی

فواید جینسینگ سفید برای سلامتی

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/4/20
فواید جینسینگ سفید برای سلامتی

جینسینگ سفید به عنوان یک ماده دارویی موثر به شمار می‌رود که در درمان بیماری‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. فواید جینسینگ سفید، این گیاه را به ماده‌ای ارزشمند و مقوی تبدیل کرده است. به منظور آشنایی با خواص این گیاه دارویی تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

جینسینگ چیست؟

قطعاً این سوال برایتان ایجاد می‌شود که جینسینگ سفید چیست و چه خواصی دارد؟ پیش از بررسی فواید جینسینگ سفید ابتدا پیرامون ساختار این گیاه شرح مختصری را بیان خواهیم کرد. جینسینگ دارای ریشه‌های گوشتی بوده و بومی مناطق شمال آمریکا و شرق آسیا است. البته در صورت فراهم کردن شرایط لازم برای رشد این گیاه، امکان کاشت و برداشت آن در سایر نقاط جهان نیز وجود دارد.

بیش از هزار سال است که ریشه این گیاه در میان اقوام گوناگون در سرزمین‌های چین، کره، تایلند، ویتنام و سرخپوستان کشور آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه برای درمان مشکلات گوناگون به کار برده می‌شود. در جینسینگ سفید ماده‌ای به نام جینسنوسید وجود دارد. خواص درمانی این گیاه به دلیل وجود این ترکیب فعال در آن خواهد بود.
در ریشه این گیاه مواد مغذی متنوعی وجود دارد که شامل موارد زیر می‌گردد.

  •  پلی‌فنولیک
  •  پلی‌استیلن
  •  پلی‌ساکارید
  •  آرژنین و مشتقات آن

در زمان‌های گذشته این گیاه کاملاً کمیاب بوده و معمولاً تنها پادشاهان و خانواده‌های اشرافی حق استفاده از آن را داشته‌اند. در حال حاضر با خرید آنلاین گیاهان دارویی از عطاری دیجی عطار می‌توانید از فواید این داروی ارزشمند برخوردار شوید.

جینسینگ سفید سرشار از مواد مغذی - دیجی عطار 

اشکال مختلف جینسینگ سفید

جینسینگ سفید را می‌توانید در اشکال مختلف بیابید که عبارتند از:

ریشه خشک

معمول‌ترین شکل جینسینگ ریشه خشک‌ آن است که می‌توانید به صورت برش‌ خورده و یا کامل آن را خریداری نمایید. برای بهره‌مند شدن از خواص جینسینگ سفید می‌توانید با استفاده از ریشه گیاه، چای و دمنوش تهیه کنید. امکان‌ افزودن ریشه گیاه به غذا و دمنوش نیز وجود دارد.

مکمل

یکی ‌دیگر از اشکال جینسینگ مکمل است که شامل قرص، کپسول و عصاره مایع می‌شود. این مکمل‌ها دوز مشخصی دارند و مصرف آن‌ها نیز ‌راحت است.

پودر

پودر‌ جینسینگ را می‌توانید به آبمیوه، اسموتی و دیگر ‌نوشیدنی‌‌ها بیفزایید. امکان استفاده از پودر‌ جهت تهیه خمیر و پخت و پز‌ نیز وجود دارد.

خواص جینسینگ سفید

به عنوان مهمترین فواید جینسینگ سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

افزایش انرژی

به دلیل وجود پلی‌ساکارید و الیگوپپتید در این ماده با مصرف آن شاهد کاهش استرس و خستگی خواهید بود. معمولاً افرادی که مبتلا به بیماری سرطان هستند، با مصرف این گیاه می‌توانند میزان انرژی و فعالیت بدنی خود را افزایش دهند. در واقع جینسینگ قادر است ضعف بدنی و ذهنی کسانی که به خستگی و ضعف مزمن مبتلا هستند را به راحتی برطرف کند.

افزایش انرژی از فواید جینسینگ سفید - دیجی عطار

بهبود فعالیت عصبی و توانایی شناختی

با افزایش سن فعالیت عصبی و توانایی شناختی انسان‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شود. جینسینگ سفید قادر به تحریک این توانایی خواهد بود. آنتی اکسیدان موجود در این گیاه از تجمع پلاک‌ها و رادیکال‌های آزاد در مغز جلوگیری می‌کند. در نهایت شما با مصرف این ماده ارزشمند از ابتلا به آلزایمر، زوال عقل و دیگر مشکلات شناختی پیشگیری خواهید کرد. جینسینگ موجب تقویت ادراک و افکار انسان‌ها نیز می‌شود.

کاهش سطح قند خون بدن

یکی دیگر از خواص جینسینگ سفید کاهش سطح قند خون بدن است. در واقع شما به کمک این گیاه می‌توانید دیابت نوع دو را به طور ملموسی کاهش دهید. جینسنوسید موجود در این گیاه، در تولید انسولین و افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین نقش بسزایی دارد.

پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا

از دیگر فواید جینسینگ سفید می‌توان به پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا اشاره نمود. طبق تحقیقات انجام شده، ریشه این گیاه از ابتلا به آنفولانزا و بیماری تنفسی RSV جلوگیری می‌کند.

خواص ضدالتهابی

این ماده ضدالتهاب است که می‌تواند فعالیت آنزیمی را افزایش دهد و موجب کاهش استرس اکسیداتیو شود. همچنین این ماده موجب کاهش التهاب عصبی می‌شود و به بهبود عملکرد مغز پس از آسیب‌های نخاعی کمک می‌کند. به منظور بهره‌مند شدن از خواص این گیاه می‌توانید نسبت به سفارش آن از وب سایت دیجی عطار که مجموعه‌ای کامل و قابل اطمینان است اقدام نمایید.

درمان اختلال بیش فعالی

همانطور که می‌دانید امروزه بسیاری از کودکان و بزرگسالان با اختلال بیش فعالی مواجه هستند. از دیگر فواید جینسینگ سفید درمان بیش فعالی است که تاثیر شگرفی روی سطح تمرکز و یادگیری آنان دارد.

کاهش سرعت روند پیری

در حال حاضر یکی از دغدغه‌های علم پزشکی کاهش سرعت روند پیری است. وجود ترکیباتی فعال و ارزشمند که سرعت روند پیری را کاهش می‌دهند، سبب گردیده که این گیاه به عنوان ماده‌ای ارزشمند در تمام نقاط جهان معرفی شود.

همانطور که پیش‌تر نیز بیان نمودیم این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه می‌کند. در واقع این رادیکال‌های آزاد به پوست بدن آسیب می‌رسانند و سبب بروز علائم پیری می‌شوند. گیاه جینسینگ یک اکسیر جوانی است.

بهبود سلامت مو

این گیاه سرشار از مواد معدنی و مغذی است. جینسینگ سفید حاوی یک نوع کربوهیدرات خاص است که از آلوپسی و طاسی مردانه پیشگیری می‌کند. استفاده موضعی مستقیم از این گیاه و یا استفاده از کرم‌هایی که دارای جینسینگ هستند، به بهبود فولیکول مو کمک خواهد کرد. این گیاه در درمان ریزش مو و کاهش شوره سر نیز نقش مهمی دارد. در حال حاضر استفاده از جینسینگ سفید برای سفیدی مو نیز رونق زیادی یافته است.

کاهش استرس و اضطراب

درمان استرس و افسردگی با گیاهان دارویی امکان‌پذیر است. طبق تحقیقات انجام شده جینسینگ روی سیستم عصبی مرکزی تاثیرات گوناگونی دارد. ترکیبات موجود در این گیاه می‌توانند هورمون‌های بدن را تغییر داده و موجب کاهش استرس و اضطراب شوند. با مصرف این گیاه می‌توانید موجب تقویت روحیه خود شوید.

پیشگیری از ابتلا به سرطان

جینسینگ یکی از گیاهان دارویی با خاصیت ضد سرطان است. آنتی اکسیدان موجود در جینسینگ با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مقابل نموده و از ابتلا به سرطان پیشگیری خواهد کرد. موثرترین خاصیت این گیاه در جلوگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ است.

اگر به سرطان مبتلا هستید، با مصرف این گیاه می‌توانید سبب کاهش گسترش این بیماری و کاهش علائم آن شوید. طبق تحقیقات انجام شده جینسینگ برای افرادی که به سرطان ریه، کبد، پوست و پروستات مبتلا هستند بسیار مفید است.

درمان اختلالات جنسی آقایان

مهم‌ترین خواص جینسینگ سفید برای مردان درمان اختلالات جنسی آنان است. ترکیبات فعال موجود در این گیاه سبب آرام شدن عروق خونی اندام تناسلی شده و در نهایت موجب درمان اختلالات جنسی خواهد شد. این گیاه میزان ترشح هورمون تستوسترون در بدن آقایان را تقویت می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده ۶۰ درصد آقایانی که از این گیاه استفاده کرده‌اند، شاهد بهبودی خود بوده‌اند.

محافظت از پوست

از دیگر فواید جینسینگ سفید می‌توان به قابلیت محافظت از پوست اشاره نمود. جینسینگ سبب افزایش ایمنی پوست شده و به ضدعفونی شدن آن کمک خواهد کرد. در واقع جینسینگ می‌تواند سبب تحریک جریان خون در قسمت‌های گوناگون بدن شود. به کمک این گیاه شگفت‌انگیز می‌توانید به افزایش لطافت پوست، جوانسازی و آبرسانی پوست خود کمک کنید.

فواید جینسینگ سفید - دیجی عطار

بهبود عملکرد ریه

جینسینگ می‌تواند موجب کاهش بیماری مزمن انسداد ریه یا COPD شود. از علائم این بیماری می‌توان گرفتگی، خارش بینی و عطسه را نام برد. به کمک این گیاه می‌توانید عفونت ریه‌های خود را درمان کنید.

کاهش خستگی

جینسینگ سفید به منظور کاهش خستگی و تسکین درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. به منظور کاهش التهابات و افزایش انرژی در بیماران مبتلا به سرطان پس از شیمی درمانی، می‌توان از این گیاه استفاده کرد.

کاهش وزن

ترکیبات قدرتمندی در این گیاه وجود دارد که علاوه بر افزایش متابولیسم بدن، موجب چربی‌سوزی و کاهش وزن نیز خواهند شد. اگر این گیاه را به صورت خشک و یا پودر شده مصرف کنید، هورمون‌های گرسنگی شما سرکوب شده و اشتهای شما به شدت کاهش می‌یابد.

بهبود سلامت سیستم قلبی و عروقی

آنتی اکسیدان‌های موجود در این گیاه از ابتلا به بیماری‌های قلبی مزمن پیشگیری کرده و موجب بهبود عملکرد این سیستم خواهند شد.

کاهش سطح کلسترول

با استفاده از گیاه جینسینگ می‌توانید سطح کلسترول خون خود را کاهش بدهید و به حفظ سلامت خود کمک شایانی نمایید.

اگر شما نیز پس از اطلاع از خواص این گیاه قصد تهیه آن را دارید، می‌توانید فروشگاه اینترنتی دیجی عطار را انتخاب نمایید. عطاری آنلاین دیجی عطار یک مجموعه کامل است که از طریق آن می‌توانید نسبت به خرید انواع داروهای گیاهی و سفارش دمنوش‌ها اقدام کنید.

سفارش جینسینگ سفید اصل

اکنون که با فواید جینسینگ سفید آشنایی یافتید، قطعاً شما نیز تصمیم به سفارش آن خواهید گرفت. یافتن یک مجموعه قابل اطمینان که محصولات خود را با سطح کیفیت بالایی در اختیار خریداران قرار دهد اهمیت زیادی دارد.

عطاری دیجی عطار وب سایتی است که در زمینه فروش محصولات گیاهی فعالیت می‌کند. اگر شما عزیزان نیز مایل به تهیه جینسینگ برای حفظ سلامتی خود در برابر بیماری‌های گوناگون هستید، می‌توانید نسبت به خرید اینترنتی گیاهان دارویی از عطاری آنلاین دیجی عطار اقدام نمایید.

این وب سایت محصولات خود را با سطح کیفیت بسیار بالایی در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید از خواص گیاهان دارویی بهره‌مند شوید. اگر پیرامون این محصول با سوالی مواجه هستید، می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۳۷۵۱۵ با ما تماس بگیرید و سپس سفارشات خود را ثبت کنید.

جینسینگ-سفید
جینسینگ سفید
160,000160,000تومان
اضافه
جینسینگ-سفید-عمده
جینسینگ سفید - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
فواید جینسینگ سفید برای سلامتی
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
فواید جینسینگ سفید برای سلامتی
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
فواید جینسینگ سفید برای سلامتی
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
فواید جینسینگ سفید برای سلامتی
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
فواید جینسینگ سفید برای سلامتی
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن