چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم؟ (پرس سرد و گرم)

چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/2/24
چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم؟ (پرس سرد و گرم)

شاید تا به حال نام دانه کرچک را شنیده باشید. گیاهی که هم سمی است، هم فواید بسیار زیادی را برای بدن دارد. دانه کرچک از چند بخش تشکیل شده که بخش داخلی آن حاوی روغن بسیار زیادی است. بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم؟ واقعیت این است که کرچک به عنوان یک گیاه پرفایده و پر از روغن، زمانی می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد که روغن آن بدست بیاید. چرا که بخش سمی این گیاه پوسته آن است که نباید به صورت مستقیم مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما هم می‌خواهید از دانه کرچک روغن بگیرید، ولی نمی‌دانید که این کار را به چه طریقی انجام دهید؛ در ادامه مقاله همراه ما باشید.

گرفتن روغن از دانه کرچک- دیجی عطار

شناخت ساختار دانه کرچک برای روغن گیری

قبل از اینکه بخواهیم شما را با نحوه گرفتن روغن دانه کرچک آشنا کنیم، باید ساختار دانه کرچک را به شما توضیح دهیم. به طور کلی، دانه‌های کرچک از سه بخش تشکیل شده‌اند. بیرونی‌ترین بخش دانه کرچک، پوسته خارجی آن است که بسیار سفت بوده و باید برای تهیه روغن کرچک و حتی مصرف این گیاه شکسته شود. بخش دوم دانه کرچک پوسته داخلی است که دقیقا به شکل یک لوبیا است. در بالای این پوسته داخلی یک زائده وجود دارد که آن را از لوبیا متمایز می‌کند.

پس از شکستن پوسته داخلی دانه کرچک، به یک جسم سفید رنگ که بخش سوم دانه کرچک است می‌رسیم. این بخش سفید رنگ بسیار نرم بوده و ساختار چرب مانند دارد. روغن کرچک از بخش داخلی و سفید رنگ دانه‌های کرچک بدست می‌آید. از این رو افرادی که می‌خواهند از دانه‌های کرچک استفاده کنند و روغن گیری را انجام دهند، باید ابتدا پوسته دانه کرچک را بشکنند و سپس مراحل روغن گیری را انجام دهند. به نظر شما مزه دانه کرچک چگونه است؟


پوست-ریشه-کرچک-عمده
پوست ریشه کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
دانه-کرچک
دانه کرچک - بیدانجیل
28,00028,000تومان
اضافه
روغن-کرچک
روغن کرچک
0ناموجود
اضافه
روغن-کرچک-خوراکی-ویهان
روغن کرچک خوراکی ویهان
15,00015,000تومان
اضافه
دانه-کرچک-عمده
دانه کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
روغن-کرچک-عمده
روغن کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
پوست-ریشه-کرچک-عمده
پوست ریشه کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
دانه-کرچک
دانه کرچک - بیدانجیل
28,00028,000تومان
اضافه

چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم؟

ماده مغذی موجود در دانه کرچک در روغن آن نهفته است. شاید سوال بسیاری از افراد این باشد که چرا دانه‌های کرچک با وجود سمی بودن مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ چرا اصلا از روغن کرچک برای بهره مندی از خواص آن‌ها استفاده می‌شود؟ این سوال بسیاری از شمایی است که علاقه مند به خرید روغن‌های گیاهی هستید و نام روغن کرچک را در میان روغن‌های پرفایده شنیده‌اید.

روغن دانه کرچک، یک روغن مغذی است که از دانه کرچک بدست می‌آید و می‌تواند نقش بسیار مهمی را در سلامت عمومی بدن ایفا کند. برای گرفتن روغن از دانه کرچک، دو روش پرس سرد و گرم وجود دارد. بنابراین، اگر سوال شما این است که چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم؟ همراه ما باشید تا توضیحات لازم در این مورد این موضوع را به شما بدهیم.

گرفتن روغن دانه کرچک با روش پرس سرد

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم؟ باید به شما بگوییم که بهترین روش برای گرفتن روغن از دانه‌های کرچک، استفاده از پرس سرد است. در حال حاضر بسیاری از روغن‌های گیاهی با روش پرس سرد استخراج می‌شوند. چرا که مشخص شده در این روش مقدار زیادی مواد مغذی روغن حفظ می‌شود و می‌توان شاهد فواید بی نظیر روغن کرچک بود.

گرفتن روغن دانه کرچک با روش پرس سرد نیاز به دستگاه عصاره گیری دارد. در این روش، دانه‌های کرچک در یک محفظه قرار می‌گیرند و هوای سرد آن‌ها را فشرده خواهد کرد. کم کم روغن دانه‌های کرچک از آن‌ها خارج می‌شوند و به سمت محل مورد نظر برای جمع آوری روغن کرچک می‌روند. گرفتن روغن دانه کرچک با روش پرس سرد تمامی مواد مغذی موجود در دانه کرچک را حفظ می‌کند. با این حال برای انجام این روش نیاز به تخصص و دستگاه‌های حرفه‌ای است. از این رو انجام این فرآیند در خانه امکان پذیر نخواهد بود.

گرفتن روغن دانه کرچک با روش پرس گرم

یکی دیگر از روش‌های گرفتن روغن دانه کرچک، استفاده از پرس گرم است. در روش پرس گرم، به دانه‌های کرچک فشار و گرمای زیادی وارد می‌شود. این گرما می‌تواند به مرور زمان روغن موجود در دانه‌های کرچک را استخراج کند و امکان استفاده از روغن برای مصرف موضعی را فراهم نماید. گرفتن روغن دانه کرچک با روش پرس گرم مزایای زیادی را به همراه دارد که مهمترین آن سادگی انجام این کار است. اما باید بدانید که گرمای زیاد می‌تواند باعث آسیب به روغن کرچک و کاهش اثربخشی و فواید آن شود. به همین خاطر ترجیح بسیاری از افراد تولید کننده روغن کرچک این است که آن را با روش پرس سرد تولید کنند.

چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم- عطاری دیجی عطار

آیا امکان گرفتن روغن دانه کرچک در منزل وجود دارد؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با توجه به پرفایده بودن کرچک، می‌توانند روغن آن را در منزل استخراج کنند و از فواید روغن کرچک بهره مند شوند. اگرچه این روغن می‌تواند برای مصرف خوراکی و موضعی مفید باشد، اما دقت کنید که سمیت دانه‌های کرچک نیاز به احتیاط بسیار زیادی دارد. اگر بدون توجه به اثر سمی دانه کرچک، آن را مصرف کنید یا اینکه بدون رعایت جوانب احتیاط، از دانه‌های کرچک برای خارج کردن روغن استفاده کنید احتمال مسمومیت شما وجود دارد.

از طرفی ساختار دانه کرچک آنقدر سفت است که به راحتی نمی‌توانید پوست آن را بکنید. اگر هم این کار را انجام دهید، باید زمان زیادی را برای له کردن دانه‌های کرچک اختصاص دهید. گرفتن روغن دانه کرچک در منزل امکان پذیر نیست. چرا که عملا استخراج ریسین از کرچک با روش‌های خانگی، امکان پذیر نخواهد بود. لذا بهتر است که از انجام این کار با توجه به اثر سمی دانه‌های کرچک خودداری کنید.

دانه کرچک برای روغن گیری را از کجا تهیه کنیم؟

در این مقاله به سوال شما در مورد اینکه چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم؟ پاسخ دادیم. بعلاوه به اساسی ترین سوال دانه کرچک از کجا بخرم نیز پاسخ قانع کننده ای داده شد. دانه‌های کرچک از جمله محصولاتی‌اند که فواید زیادی برای بدن دارند و در عین حال سمی هستند. پس از خرید این دانه‌ها باید مطمئن شوید که آن‌ها را دور از دسترس کودکان قرار می‌دهید. روغن گیری از دانه کرچک به راحتی با کمک دستگاه‌های روغن گیری قابل انجام است. اما با کیفیت بودن دانه‌های کرچک نیز می‌تواند روی نتیجه روغن و کیفیت آن تاثیرگذار باشد.

فروشگاه دیجی عطار که امکان خرید انواع گیاهان دارویی را برای شما فراهم کرده است، به شما امکان خرید دانه کرچک در هر یک از نقاط کشور ایران را می‌دهد. می‌توانید دانه کرچک باکیفیت را از طریق سایت دیجی عطار سفارش داده و در زمان کوتاهی درب منزل دریافت نمایید. در این فروشگاه امکان خرید داروهای گیاهی و دمنوش‌های گیاهی مختلف نیز فراهم شده است. فقط کافیست که محصولات مورد نیاز خودتان را از طریق این سایت سفارش دهید.

سوالات یا پیشنهادات
چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم؟ (پرس سرد و گرم)
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم؟ (پرس سرد و گرم)
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم؟ (پرس سرد و گرم)
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم؟ (پرس سرد و گرم)
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
چگونه از دانه کرچک روغن بگیریم؟ (پرس سرد و گرم)
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن