دانه کرچک برای لاغری مفید است؟ + نحوه مصرف، عوارض و میزان کاهش وزن

دانه کرچک برای لاغری

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/2/25
دانه کرچک برای لاغری مفید است؟ + نحوه مصرف، عوارض و میزان کاهش وزن

افزایش وزن و چاقی یکی از مشکلات شایع در جوامع امروزی است. افرادی که با چاقی و اضافه وزن مواجه هستند، می‌دانند که برای رسیدن به وزن ایده آل باید یک سبک زندگی سالم را برای خودشان در نظر بگیرند. علاوه بر این، برخی از انواع گیاهان دارویی می‌توانند برای لاغری و کاهش وزن مفید باشند. دانه کرچک برای لاغری چندین سال است که مورد بحث قرار گرفته است. بسیاری از افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری را دارند، می‌خواهند با مصرف دانه کرچک به وزن ایده آل برسند. اما آیا واقعا دانه کرچک برای لاغری مفید است؟ چگونه باید از دانه کرچک استفاده کنیم تا شاهد کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل باشیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

دانه کرچک برای لاغری مفید است؟ - بزرگترین عطاری آنلاین

دانه کرچک برای لاغری مفید است؟

این روزها بسیاری از مردم با دانه روغن کرچک آشنایی دارند و از آن برای درمان یبوست و بیماری‌های مختلف دیگر استفاده می‌کنند. با وجود اینکه مصرف دانه کرچک به مقدار زیاد می‌تواند سمی و خطرناک باشد، ولی مصرف روغن آن به اندازه مفید است و ضرری برای بدن ندارد. رسیدن به وزن ایده آل با کمک مصرف دانه کرچک مورد بررسی قرار گرفته است. البته زمانی که صحبت از دانه کرچک می‌شود، منظور ما روغنی است که در دانه کرچک وجود دارد و می‌تواند تاثیر مثبتی روی کاهش وزن و لاغری داشته باشد.
دانه کرچک از چند جهت باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود. اول اینکه مصرف دانه کرچک، یبوست شما را درمان می‌کند و از انباشته شدن غذا در روده‌ها جلوگیری خواهد کرد. با درمان یبوست، کم کم وزن کاهش پیدا می‌کند و عملکرد روده‌های شما سریعتر و بهتر می‌شود. از یک جنبه دیگر، دانه کرچک می‌تواند به کاهش میل شما به غذا نیز کمک کند. افرادی که به دلیل داشتن اشتهای زیاد، غذای زیادی مصرف می‌کنند، می‌توانند با مصرف دانه و روغن کرچک اشتهای خود را کاهش دهند و شاهد رسیدن به وزن ایده آل باشند.

نحوه مصرف دانه کرچک برای لاغری - دیجی عطار

نحوه مصرف دانه کرچک برای لاغری

دانه کرچک برای لاغری و کاهش وزن می‌تواند به صورت موضعی یا خوراکی استفاده شود که هر کدام تاثیر متفاوتی دارند. در ادامه به دستورالعمل نحوه مصرف دانه کرچک برای لاغری اشاره می‌کنیم.

نحوه مصرف روغن کرچک موضعی برای لاغری 

دانه کرچک برای لاغری زمانی مفید است که به صورت موضعی نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه لزومی ندارد که در کنار مصرف خوراکی این روغن، آن را به صورت موضعی نیز مورد استفاده قرار دهید. ولی برای رسیدن به فواید روغن کرچک، مصرف موضعی آن ضرری ندارد. برای اینکه اثربخشی دانه کرچک بهبود پیدا کند، بهتر است که آن را ابتدا گرم کنید و سپس مورد استفاده قرار دهید.
برای این کار می‌توانید 3 قاشق غذاخوری روغن کرچک را داخل یک ظرف بریزید و اجازه دهید تا گرم شود. سپس این روغن را روی شکم و ناحیه اطراف پهلوهای خودتان ماساژ دهید تا جذب شود. سپس یک پارچه روی شکم خودتان قرار دهید و با پلاستیک دور شکم خودتان محکم کنید. می‌توانید از کیسه آب گرم برای گرم نگه داشتن روغن استفاده کنید. معمولا 10 دقیقه زمان نیاز است تا روغن کرچک اثر خود را روی چربی‌های شکم و پهلوهای شما بگذارد و پس از آن می‌توانید محل را با آب شستشو دهید.

نحوه مصرف روغن کرچک خوراکی برای لاغری 

به دلیل سمی بودن دانه کرچک، توصیه می‌شود که دانه کرچک برای لاغری را به صورت مستقیم استفاده نکنید. چون این کار می‌تواند باعث ایجاد سمیت و خطرات زیادی در سلامتی شما شود. کودکان با مصرف 5 عدد از دانه کرچک دچار مسمومیت می‌شوند و افراد بزرگسال نیز با مصرف حدود 10 عدد. پس بهتر است که به جای ریسک کردن برای مصرف دانه کرچک به صورت خوراکی، از روغن کرچک استفاده کنید.
ساده‌ترین روش مصرف روغن کرچک برای لاغری، این است که روزانه 2 الی 3 قاشق چایخوری از این روغن را به صورت ناشتا میل کنید. در این صورت هم یبوست شما درمان می‌شود، هم اینکه می‌توانید کم کم شاهد کاهش میلتان به غذا خوردن باشید. اما ممکن است طعم روغن کرچک برای مصرف خوراکی به خصوص در زمان ناشتا چندان خوشایند نباشد. در چنین شرایطی توصیه ما این است که مانند سایر انواع روغن‌های گیاهی برای لاغری، این روغن‌ها را با مواد دیگر ترکیب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

طرز مصرف روغن کرچک با آبلیمو برای لاغری 

اگر می‌خواهید به وزن مناسب برسید، ولی طعم و مزه روغن کرچک برای شما خوشایند نیست؛ نگران نباشید. چرا که شما می‌توانید حدود 2 الی 3 قاشق چایخوری از این روغن را با مقداری آب و آبلیمو ترکیب کنید و سپس میل نمایید. با این حال طعم ناخوشایند روغن کرچک کاهش پیدا خواهد کرد. 

طرز تهیه روغن کرچک با زنجبیل برای لاغری 

زنجبیل یکی از انواع داروهای گیاهی همه فن حریف و مناسب برای لاغری و کاهش وزن است. اگر می‌خواهید از خواص زنجبیل و روغن کرچک خوراکی برای لاغری به صورت همزمان بهره مند شوید، کافیست که مقداری چای زنجبیل را با روغن کرچک تهیه کنید. برای ترکیب روغن کرچک با چای زنجبیل، کافیست که مقداری چای زنجبیل به همراه چای سبز را با آب جوش آماده کنید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را به قوری اضافه نمایید تا یک دمنوش خوشمزه و پرفایده برای لاغری داشته باشید.

روغن-کرچک-عمده
روغن کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
دانه-کرچک
دانه کرچک - بیدانجیل
28,00028,000تومان
اضافه
روغن-کرچک-خوراکی-ویهان
روغن کرچک خوراکی ویهان
15,00015,000تومان
اضافه
دانه-کرچک-عمده
دانه کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
روغن-کرچک-عمده
روغن کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
دانه-کرچک
دانه کرچک - بیدانجیل
28,00028,000تومان
اضافه

روغن کرچک با آب زغال اخته برای لاغری

زغال اخته یکی از بهترین ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می‌تواند خاصیت ضد التهابی بسیار عالی نیز داشته باشد. این خوراکی در تعدیل الکترولیت‌های بدن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی، به ارتقاء سیستم ایمنی بدن کمک شایانی خواهد کرد. پلی فنول موجود در زغال اخته می‌تواند تاثیر زیادی روی کاهش وزن داشته باشد. چون آب زغال اخته طعم ترش مانندی دارد، می‌تواند برای از بین بردن طعم ناخوشایند روغن و دانه کرچک استفاده شود. از این رو می‌توانید حدود 15 میلی لیتر از روغن کرچک را با 1 لیوان آب زغال اخته ترکیب کرده و هر بار میل کنید تا از خواص آن بهره مند شوید.

مصرف دانه کرچک چقدر وزن کم می‌کند - عطاری آنلاین دیجی عطار

مصرف دانه کرچک چقدر وزن کم می‌کند؟

زمانی که قصد مصرف دانه کرچک برای لاغری را دارید، احتمالا سوالی که برای شما پیش می‌آید این است که مصرف دانه کرچک چقدر وزن کم می‌کند؟ به طور کلی، افرادی که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند می‌دانند که دانه کرچک زمانی می‌تواند موثر باشد که به همراه رژیم غذایی مناسب مصرف شود. به طور مثال، اگر رژیم غذایی پر کالری و پر چربی داشته باشید، احتمال اینکه تاثیری از مصرف روغن کرچک نبینید، زیاد است. ولی اگر به همراه رژیم غذایی مناسب و همچنین تحرک بدنی از دانه کرچک استفاده نمایید، تاثیر این دانه بر روی شما افزایش پیدا می‌کند.
مصرف منظم و اصولی دانه یا روغن کرچک به صورت موضعی و خوراکی به شما این امکان را می‌دهد تا حداقل در طول دو هفته، 4 کیلوگرم وزن کم کنید. البته بسته به میزان اضافه وزن و تلاشی که دارید، میزان کاهش وزن در اثر مصرف روغن کرچک نیز متفاوت است. اگر از این مقدار وزن کمتری کم کردید، نگران نباشید. چون احتمالا برای مصرف دانه کرچک در یک بازه زمانی طولانی‌تر می‌توانید به وزن ایده آل خودتان برسید.

چه مدت از دانه کرچک برای لاغری استفاده کنیم؟

دانه و روغن کرچک نباید برای بازه زمانی طولانی مورد استفاده قرار گیرد. چرا که در این صورت می‌تواند عوارض جدی را برای سلامت عمومی بدن به همراه داشته باشد. به طور کلی، توصیه می‌شود که حتما برای مصرف دانه کرچک برای لاغری با پزشک متخصص مشورت کنید تا خیالتان از بابت اثربخشی دانه کرچک راحت باشد. حداکثر مصرف 2 هفته از روغن کرچک برای لاغری توصیه می‌شود. شاید مصرف موضعی روغن کرچک خطر جدی را به همراه نداشته باشد، اما مصرف خوراکی آن می‌تواند باعث اسهال، خونریزی سیستم گوارش، یبوست مزمن و خطرات این چنینی شود.

دانه کرچک برای لاغری چطور مصرف میشه؟ - دیجی عطار

احتیاط مصرف دانه کرچک برای لاغری

با وجود اینکه مصرف دانه کرچک برای لاغری و کاهش وزن مفید است، اما این موضوع نباید باعث شود که افراد بدون توجه به هیچ احتیاطی از دانه‌های کرچک استفاده کنند. اول از همه باید دقت کنید که دانه کرچک حاوی ریسین که یک سم کشنده است، بوده و می‌تواند باعث خطر جدی در سلامتی شما شود. البته اگر از روغن کرچک خوراکی استفاده کنید، جای نگرانی وجود ندارد. جون این روغن‌ها از نظر ایمنی و اثربخشی اثبات شده‌اند.
ولی اگر قصد مصرف دانه کرچک را دارید، باید حتما به تعداد دانه‌های کرچک مصرفی خودتان توجه داشته باشید. مصرف بیش از 5 دانه از کرچک برای بزرگسالان و کودکان مضر است. برای مصرف روغن کرچک نیز باید احتیاط کنید، چون این روغن مدر بوده و ممکن است به سیستم گوارش و کلیه‌های شما فشار زیادی وارد کند. در نظر گرفتن نکات زیر برای مصرف دانه کرچک برای لاغری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
 روغن کرچک باعث درمان یبوست شده و اسهال را برطرف می‌کند. پس بیش از اندازه از روغن کرچک برای رسیدن به وزن ایده آل استفاده نکنید.

  •  برخی از افراد ممکن است به مصرف خوراکی روغن کرچک حساسیت نشان دهند. اگر بعد از مصرف این روغن احساس خوبی نداشتید و یک سری عوارض مانند تغییر رنگ پوست، مشاهده دانه‌های پوستی و ... را تجربه کردید، از ادامه مصرف دانه کرچک خودداری کنید.
     مصرف موضعی دانه کرچک می‌تواند برای بعضی از افراد حساسیت زا باشد. پس ابتدا تست حساسیت به این روغن را انجام دهید. برای این کار می‌توانید چند قطره روغن کرچک را به پوست پشت بازوی خودتان بزنید و اجازه دهید 24 ساعت بماند. اگر حساسیت به روغن نشان ندادید، آن را به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد.
     مصرف خوراکی دانه و روغن کرچک برای بانوان باردار و شیرده ممنوع است.
     اگر دارای شرایط خاص بیماری هستید و ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار بگیرید، بهتر است که برای مصرف دانه کرچک حتما با پزشک خود مشورت کنید.

خرید دانه کرچک برای لاغری از عطاری آنلاین دیجی عطار

در این مقاله در مورد دانه کرچک برای لاغری، نحوه مصرف و خواص آن صحبت کردیم. دانه‌های کرچک از جمله محصولاتی‌اند که در عطاری‌ها و مراکز فروش انواع دمنوش‌های گیاهی و گیاهان دارویی به فروش می‌روند. شما می‌توانید برای خرید دانه کرچک برای لاغری به عطاری آنلاین دیجی عطار مراجعه کرده و از طریق این سایت سفارش خودتان را ثبت کنید. در حال حاضر هم امکان خرید دانه کرچک در این سایت فراهم شده است، هم روغن کرچک. بنابراین، انتخاب هر کدام از این محصولات برای رسیدن به وزن ایده آل بستگی به نظر شما و پزشک طب سنتی شما دارد.

سوالات یا پیشنهادات
دانه کرچک برای لاغری مفید است؟ + نحوه مصرف، عوارض و میزان کاهش وزن
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
دانه کرچک برای لاغری مفید است؟ + نحوه مصرف، عوارض و میزان کاهش وزن
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
دانه کرچک برای لاغری مفید است؟ + نحوه مصرف، عوارض و میزان کاهش وزن
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
دانه کرچک برای لاغری مفید است؟ + نحوه مصرف، عوارض و میزان کاهش وزن
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
دانه کرچک برای لاغری مفید است؟ + نحوه مصرف، عوارض و میزان کاهش وزن
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن