دانه کرچک عمده

دانه کرچک عمده

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/2/31
دانه کرچک عمده

گیاهان دارویی از گذشته تا کنون همواره به دلیل خواص درمانی که داشته‌اند مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته‌اند. از جهتی عوارض پایین درمانی با گیاهان دارویی در مقایسه با دارو‌های صنعتی، باعث شده تا امروزه نیز بر محبوبیت این گیاهان بیافزاید. در این میان خرید دانه کرچک عمده دیده می‌شود. خواص و کاربرد درمانی که این دانه گیاهی دارد باعث توجه افراد زیادی به آن شده است.
دانه روغنی کرچک بومی آفریقای شمالی است. مجموعه دیجی عطار به عنوان یک عطاری آنلاین این دانه گیاهی را در کنار سایر محصولات گیاهی چون دمنوش ها در قیمت مناسب کیفیت بالا ارائه می‌کند. برای کاشت دانه کرچک می‌بایست بدانید که عمق کاشت با توجه به خاک محل کاشت ۲/۵ تا ۵ سانتیمتر باید در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید که در صورتی که خاک زمین حاصلخیزی زیادی داشته باشد گیاه بیش از حد رشد می‌کند و همین موضوع باعث طولانی شدن دوره رشد و گلدهی می‌شود.

خرید عمده دانه کرچک

خرید عمده دانه کرچک بیشتر جهت روغن کشی صورت می‌گیرد. خرید دانه کرچک اغلب در مناطق کم آب و گرم و خشک صورت می‌گیرد. اصفهان، تبریز، شیراز، زنجان، یزد، قزوین و همچنین خوزستان بیشترین آمار کشت دانه کرچک را دارند. برای خرید دانه کرچک عمده باید انواع دانه کرچک را بشناسید.

گیاه کرچک به عنوان یک گیاه گلدار معرفی می‌شود که در شرایط آب و هوایی گرم مقاومت بالایی دارد. این گیاه در دسته‌ی گیاهان کرچک زینتی و کرچک درختی قرار می‌گیرد. میوه‌ای گیاه به صورت کپسول‌های خاردار است که داخل آن اغلب سه دانه قرار می‌گیرد. بذر این گیاه به دو صورت لوبیایی شکل با دو رنگ قرمز و خاکستری ارائه می‌شود. بذر این گیاهان بسیار سمی است. نمونه دانه‌های خاکستری آن سم و خطر کمتری دارد. شباهت ظاهری دانه به لوبیا باعث شده تا به آن لوبیا کرچک نیز بگویند. توکسالبومین سم داخل بذر گیاه کرچک است که برای انسان خطرناک است.

دانه کرچک - دیجی عطار

خواص دانه کرچک

خوردن دانه‌های کرچک خطرناک بوده و میزان مسمویت با دانه به اندازه‌ای بالاست که گا‌هاً باعث مرگ فرد می‌شود. معمولاً از دانه کرچک عمده جهت گرفتن روغن از استفاده می‌شود که همین کاربرد با استقبال بسیاری در سراسر دنیا رو به رو است. هندوستان بیشترین تولیدکننده این نوع روغن است. مسهل بودن کرچک مشخص‌ترین خاصیت آن است. روغن کرچک برای درمان یبوست‌های عادی استفاده می‌شود. برای پوست و زیبایی نیز روغن کرچک مفید است. خواص آبرسانی روغن کرچک باعث شده تا برای حجم دادن صورت، زیبایی لب‌ها و پر کردن منافذ صورت تجویز شود. معمولاً از این روغن برای لایه‌برداری پوست نیز استفاده می‌شود. عده‌ای نیز روغن کرچک را برای ابرو همچنین برای افزایش رشد مو‌ها  و رشد مژه‌ها مصرف می‌کنند.

کاربرد‌های دانه کرچک

در صنایع غذایی از کرچک به عنوان نگهدارنده استفاده می‌شود. حبوبات برنج و گندم با روغن کرچک از پوسیدن حفظ می‌ماند. در صنایع نیز از این روغن گیاهی استفاده زیادی می‌شود. در صنایعی چون ساخت لوازم آرایشی، دارویی ساخت روان‌کننده‌ها، روغن‌های ماشینکاری، لاستیک، پارچه، واکس، انواع پودر‌های شستشو این روغن کاربرد زیادی دارد.

موارد منع مصرف روغن دانه کرچک

  •  افرادی که آپاندیس آن‌ها مشکل دارد از مصرف آن خودداری کنند
  •  افرادی با مشکل التهاب روده موجه هستند، از مصرف آن خودداری کنند.
پوست-ریشه-کرچک-عمده
پوست ریشه کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
برگ-کرچک
برگ کرچک
0ناموجود
اضافه
دانه-کرچک
دانه کرچک - بیدانجیل
22,00022,000تومان
اضافه
پوست-ریشه-کرچک
پوست ریشه کرچک
0ناموجود
اضافه
روغن-کرچک-خوراکی-ویهان
روغن کرچک خوراکی ویهان
15,00015,000تومان
اضافه
برگ-کرچک-عمده
برگ کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
روغن-کرچک-عمده
روغن کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
پوست-ریشه-کرچک-عمده
پوست ریشه کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
برگ-کرچک
برگ کرچک
0ناموجود
اضافه
  • خانم‌های باردار از مصرف آن پرهیز کنند.
  • افرادی که عمل جراحی روده بزرگ انجام داده‌اند از مصرف آن جلوگیری کنن.
  • در دوران قاعدگی استفاده از آن مجاز نیست.
  •  افراد دیابتی از مصرف آن خودداری کنند.
  •  دانه‌ی کرچک عمده به دلیل سمی بودن و ویژگی مست کنندگی باعث تهوع، آشفتگی و کاهش اشتها در فرد می‌شود.

دز مصرفی برای اطفال کمتر ۳ تا ۴ دانه‌ی کرچک بزرگسالان ۱۵دانه است که در چنین شرایطی به دلیل وجود پروتئین کشنده و سمی ریسین خطرناک است. با وارد شدن این سم به خون انعقاد خون رخ می‌دهد و ضایعاتی در روده ایجاد می‌شود. این موضوع باعث احتقان شش و کبد می‌شود. در نهایت می‌تواند باعث لرزش و تشنج، بند آمدن ادرار، گرفتگی عضلات، رنگ پریدگی شود. در چنین شرایطی می‌بایست حالت استفراغ را تحریک کرد.

خواص دانه کرچک - عطاری آنلاین دیجی عطار

نحوه مصرف درمانی دانه کرچک

این دانه به دلیل خواص مسهل‌کننده، اغلب به کاربردی اینچنین دارد. از دیگر خواص دانه کرچک عمده می‌توان به بیماری‌های ناشی از سردی، تقویت اعصاب، قطع خونریزی، تنگی نفس، محلل قوی خلط سرد، سرفه‌های سرد، قاعده‌آور، پاک‌کننده‌ی عروق درد‌های پشت و مثانه، قولنج و تنگی نفس، درمان استسقا، یبوست، سردرد، فلج، تحلیل ورم‌ها است.
می‌ توانید آب جوشانده‌ی آن را جهت درمان بواسیر میل نمایید. مغز آن را جهت درمان ورم‌ها از جمله سنگینی گوش و کری، سردرد، ورم نقرس و مفاصل، تسکین درد و... نیز بکوبید و به صورت ضماد مصرف کنید.

پیشنهاد ویژه

دانه کرچک با وجود سمی بودن، از خواص بالایی برخوردار است که هیمن باعث شده تا در شهر‌های مختلفی از کشور این دانه گیاهی کاشته شود. خرید و کاشت این دانه اغلب جهت روغنگیری است. معمولاً این دانه‌ها در تمام سال فروش ‌می‌روند اما در اوایل فصل برداشت رونق بالایی دارد. ترکیبات شیمیایی کمتر در دانه‌های خاکستری کرچک باعث شده تا اغلب این نمونه از آن خریداری شود. خرید دانه کرچک عمده در کنار انواع روغن‌ها، انواع دمنوش گیاهی، گیاهان دارویی و... با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در مجموعه دیجی عطار به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. شاید برای شما نیز سوال باشد که دانه کرچک از کجا بخرم؟ عطاری آنلاین دیجی عطار در تمام ساعات آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است. برای سفارش می‌توانید با شماره تلفن 02137515 تماس برقرار نمایید.


دانه کرچک عمده
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
دانه کرچک عمده
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
دانه کرچک عمده
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
دانه کرچک عمده
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
دانه کرچک عمده
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن