نحوه مصرف دانه کرچک

نحوه مصرف دانه کرچک

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/3/10
نحوه مصرف دانه کرچک

کرچک از گیاهان دارویی محبوب است که از گذشته تا کنون درمیان گیاهان دارویی شناخته شده است. نحوه مصرف دانه کرچک اغلب با توجه به روغنی که از دانه آن به دست می‌آید موضعی یا خوردنی است. در واقع با توجه به نیاز درمانی شما می‌توان نحوه مصرف را انتخاب نمایید. کنتو، طمرا، خروع، بید انجیر و کرنتی از دیگر نام‌های شناخته شده دانه کرچک است. این گیاه گرمسیری حدوداً ۱ الی ۳ متر رشد می‌کند. ساقه‌های محکمی دارد و برگ آن مانند برگ‌های نخل خرما قسمت‌بندی شده است که در اواخر تابستان زمان برداشت آن می‌باشد. میوه کرچک کپسولی شکل بوده و که هر دانه کپسولی سه دانه نرم و شفاف و به رنگ‌های مشکی و خاکستری و یا قهوه‌ای در خود نگه داشته است.

کاربرد دانه کرچک

از روغن کرچک برای درمان و رفع ورم، تسکین درد روماتیسم و تسکین درد‌های پهلو که نفس کشیدن را دشوار می‌کند، استفاده می‌شود. این گیاه دارویی در صنایع دارویی و صنعتی کاربرد دارد. به طور کلی خواص و فواید درمانی زیاد روغن دانه کرچک باعث شده تا کاربردهای مختلفی داشته باشد. از جمله کاربرد آن می توان به ، بهبود عملکرد ایمنی، از بین بردن چین و چروک، کاهش تورم و التهاب، زایمان،درمان آرتروز،درمان یبوست، پاک کردن روده قبل از عمل جراحی، درمان آکنه، تقویت و رشد مو، افزایش گردش خون و... اشاره نمود. در کنار این همه خواص از عوارض دانه کرچک نباید غافل شد.

طرز استفاده از دانه کرچک

خواص درمانی دانه روغن کرچک بر کسی پوشیده نیست. برای خوراکی به صورت ملین می‌توان ۲ – ۱۰ گرم مصرف کنید. افراد بالغ برای مسهل می‌توانند ۶ – ۱۰ گرم میل کنند. برای خوردن روغن کرچک بهتر است محصولات معتبر را تهیه نمایید. روغن کرچک خوراکی ویهان انتخاب خوبی خواهد بود. مغز دانه کرچک ضمن مسهل بودن مقوی اعصاب بوده و جهت درمان سردرد، بیماری‌های ناشی ازسردی، رفع درد‌های پشت، سرفه‌های سرد و تنگی نفس کاربرد دارد. بنابراین نحوه مصرف دانه کرچک با توجه به نوع درمان می‌تواند متفاوت باشد. مثلاً خوردن روغن کرچک اشتها را از بین می‌برد. مغزدانه کرچک سمّی است. بنابراین برای مصرف باید به این موضوع توجه داشته باشید.

کاربرد روغن کرچک - دیجی عطار

جوشانده برگ‌های کرچک برای کاهش سرفه و نرم‌کننده سینه تأثیر به سزایی دارد. در صورتی که به دلیل سرما دچارسنگینی گوش و کری شده‌اید، از شیره برگ‌های آن برای رفع این موضوع می‌توانید مصرف کنید. برای رفع سفتی مفاصل نیز می‌توانید روغن کرچ را به عضو مورد نظر بمالید. برای معالجه بیماری‌های پوستی انگلی روغن کرچک تجویز می‌شود.

طرز استفاده از روغن کرچک برای صورت

زیبایی صفتی است که انسان‌ها همواره در طول زندگی در جستجوی آن هستند. بخش اعظمی از زیبایی به پوست و مو ارتباط دارد. بنابراین می‌توان با توجه بیشتر به زیبایی بیشتر دست یافت. برای این منظور می‌توانید با روغن دانه کرچک وارد عمل شوید. کافیست چند قطره از روغن کرچک را روی صورت خود بریزید و به شکل دایره‌ای پوست را ماساژ دهید. در نهایت پس از خشک شدن روغن، پوست صورت را با آب سرد و صابون مخصوص شست و شو دهید. می‌توانید این کار ار با انواع روغن‌های گیاهی نیز انجام دهید. ترکیب روغن کرچک و روغن کنجد برای این منظور نتیجه‌ی خوبی همراه خواهد داشت. اگر می‌خواهید پف زیر چشم خود را کاهش دهید می‌توانید روغن کرچک را به همراه چند قطره روغن نارگیل ترکیب کنید و به زیر چشم بزنید. برای درمان آفتاب سوختگی نیز ترکیب خوبی خواهد بود.

خواص روغن کرچک برای سلامت و زیبایی مو‌ها

به طور طبیعی مو انسان در طول ماه یک سانتی‌متر رشد دارد. ولی بر اساس تحقیقاتی که بر روی افرادی که از روغن کرچک استفاده داشته‌اند شده است، نتایج حاکی از آن دارد که استفاده از روغن کرچک می‌تواند رشد مو را از ۳ تا ۵ برابر سرعت طبیعی افزایش ببخشد. وجود اسید‌های چرب مفید و مقادیر بالای ویتأمین Eباعث گردش خون بهتر موی سر می‌شود و نتیجه‌ی آن رشد بیشتر مو‌ها خواهد بود.

وجود ویتأمین E در روغن کرچک باعث از بین رفتن شوره سر شده و پوست سر و فولیکول‌های مو را از عفونت باکتریایی یا قارچی درامان نگه می‌دارد. روغن کرچک مو‌ها را در برابر شکستگی و کم آبی مقاوم می‌کند و به نوعی رطوبت دهی مو را افزایش می‌دهد. با توجه به خواص روغن سیاه دانه کرچک برای مو می توانید ازن روغن را تهیه کنید و رشد موی خود را دو چندان کنید.

نحوه مصرف روغن دانه کرچک بر روی مو‌ها

استفاده روغن کرچک به صورت مستیم بر روی پوست و صورت بدون هیچگونه خطر و عوارض است. برای تأثیر‌گذاری بیشتر باید نحوه مصرف دانه کرچک بر روی مو‌ها را بدانید. مقداری روغن کرچک را به روی دست بریزید و به آرامی پوست سر را ماساژ دهید. با استفاده از‌شانه روغن را در سایر لایه مو‌ها پخش کنید. بهتر است حداقل دو ساعت مو‌ها با کلاه پلاستیکی به طور کامل پوشیده شود. برای تقویت فولیکول‌های مو روغن کرچک را روی ریشه‌ها و پوست سر بمالید.

نحوه مصرف روغن کرچک روی مو - عطاری آنلاین دیجی عطار

برای بلند کردن، تقویت و نرم کردن مو‌های طبیعی خود می‌توانید ترکیب تخم مرغ و روغن کرچک را نیز استفاده کنید. این ترکیب بی‌نظر برای مو‌های آسیب دیده و شکننده بسیار مناسب است. برای این منظور مواد را به مدت ۳۰ دقیقه روی موقرار دهید. بعد از مخلوط با شامپو بشویید.

روغن کرچک برای چه کسانی مضر است؟

همانطور که هر دارویی بامزایا و خواص درمانی زیادی همراه است، مصرف بی‌اندازه و سرخود آن با عوارضی همراه خواهد بود. روغن دانه کرچک نیز با عوارضی همراه است. این روغن برای زنان باردار باید زیر نظر پزشک مصرف شود و در تمام دوران با احتیاط مورد استفاده قرارگیرد. همچنین افرادی که دارای آلرژی هستند و یا از بیماری خاصی مانند التهاب روده، انسداد دستگاه گوارش و…رنج می‌برند، به دلیل واکنش‌های ممکنی که بعد مصرف نشان می‌دهد، از مصرف روغن خودداری کنند. به مدت ۶ تا ۸ هفته، یک تا دو بار در هفته تکرار کنید تا متوجه تأثیر آن شوید.

پیشنهاد شگفت‌انگیز

روغن کرچک از گیاهان دارویی و درمانی محبوب است که مردم بیش از هزاران سال است که از خواص دانه کرچک و روغن کرچک بهره‌مند هستند. این گیاه دارویی در صنایع دارویی و صنعتی نیز کاربرد دارد. با توجه به نیاز و هدف مصرفی افراد، نحوه مصرف دانه کرچک می‌تواند متفاوت باشد. برای خرید دانه کرچک به صورت بسته بندی شده می توانید از عطاری آنلاین دیجی عطار اقدام نمایید. دیجی عطار در کنار ارائه انواع روغن‌ها، انواع دمنوش گیاهی، گیاهان دارویی و... در بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، در تمام ساعات آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است. برای سفارش می‌توانید با شماره تلفن 02137515 تماس برقرار نمایید.

پوست-ریشه-کرچک-عمده
پوست ریشه کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
برگ-کرچک
برگ کرچک
0ناموجود
اضافه
دانه-کرچک
دانه کرچک - بیدانجیل
28,00028,000تومان
اضافه
روغن-کرچک
روغن کرچک
0ناموجود
اضافه
پوست-ریشه-کرچک
پوست ریشه کرچک
0ناموجود
اضافه
روغن-کرچک-خوراکی-ویهان
روغن کرچک خوراکی ویهان
15,00015,000تومان
اضافه
دانه-کرچک-عمده
دانه کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
روغن-کرچک-عمده
روغن کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
پوست-ریشه-کرچک-عمده
پوست ریشه کرچک - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
برگ-کرچک
برگ کرچک
0ناموجود
اضافه
نحوه مصرف دانه کرچک
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
نحوه مصرف دانه کرچک
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
نحوه مصرف دانه کرچک
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
نحوه مصرف دانه کرچک
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
نحوه مصرف دانه کرچک
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن