نمک صورتی برای دندان مفید است؟ + نحوه استفاده و 6 فایده

نمک صورتی برای دندان

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/5/2
نمک صورتی برای دندان مفید است؟ + نحوه استفاده و 6 فایده

تا به حال شده به این موضوع فکر کنید که برخی از انواع گیاهان دارویی و محصولات خانگی می‌توانند به سلامت دندان شما کمک کنند؟ احتمالا همه شما نگران این موضوع هستید که روزی دندان‌های شما خراب شوند و مجبور شوید که برای ترمیم آن‌ها هزینه بسیار زیادی پرداخت کنید. این مشکل بسیاری از شماست و قطعا اگر به درستی از دندان‌های خودتان مراقبت کنید، کمتر نگران بروز مشکل خواهید بود. نمک صورتی برای دندان بسیار مفید است. گفته شده که اگر مقدار مناسبی نمک صورتی را مورد استفاده قرار دهید، اثربخشی آن چندین برابر بهبود پیدا خواهد کرد. نمک صورتی برای دندان و مراقبت از دهان شما بسیار مفید است که در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد آن توضیح دهیم.

نمک صورتی برای دندان چه فایده‌ای دارد؟

نمک صورتی یکی از انواع نمک‌ های باکیفیتی است که احتمالا همه شما تا به حال نام آن را شنیده‌اید. این نمک به بهبود سلامت دهان شما کمک بسیار زیادی می‌کند. اگر روزانه دهان خودتان را با نمک صورت شستشو دهید، می‌توانید شاهد سلامت دهان و دندان و رفع مشکلات دندان خودتان باشید. شستشوی دهان با آب نمک صورتی گرم می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی تسکین درد دندان داشته باشد. اینکه نمک مناسبی را برای تمیز کردن دهان و غرغره کردن مورد استفاده قرار دهید، اهمیت بسیار زیادی دارد.

نمک صورتی در واقع خواص بسیار زیادی دارد. این نوع نمک از نظر شیمیایی مشابه با نمک معمولی است و حاوی بسیاری از مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و ترکیبات این چنینی است. هر یک از این مواد معدنی نقش بسیار مهمی را در مبارزه با باکتری‌ها و کاهش التهاب در بدن خواهند داشت. همه این مواد معدنی مفید بخشی از فرآیند طبیعی استخراج نمک هیمالیا را تشکیل می‌دهند. این نمک صورتی که منشاء آن پاکستان است، تقریبا همیشه به صورت طبیعی و بدون مواد افزودنی از طریق مراکز فروش داروهای گیاهی، به فروش می‌رود.

نمک صورتی برای دندان و دهان - دیجی عطار

فواید نمک صورتی برای دندان و دهان

شاید هیچ کس روزی تصور نمی‌کرد که بتواند با شستشوی دهان خود با نوعی نمک به نام نمک صورتی، به سلامت دندان و دهان خودش کمک کند. اما این روزها با توجه به مطالعات انجام شده، مشخص شده است که نمک صورتی می‌تواند برای حفظ سلامت دهان و دندان انتخاب بسیار خوبی باشد. نمک صورتی شاید از نظر طعم تفاوت زیادی با نمک‌های موجود در بازار نداشته باشد، اما می‌تواند به دلیل داشتن ترکیبات معدنی خاص، فواید بیشتری را برای بدن به همراه داشته باشد.

یکی از توصیه‌های متخصصان طب سنتی برای ترمیم دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها، مصرف نمک صورتی است. نمک صورتی می‌تواند به صورت آب نمک برای قرقره در دهان مورد استفاده قرار گیرد. این نوع نمک برای سلامت دهان و کل بدن شما مفید است و قطعا اگر به صورت منظم از آن استفاده کنید، شاهد اثربخشی فوق العاده آن خواهید بود. در ادامه فواید نمک صورتی برای دندان و دهان را به شما ارائه می‌کنیم.

1. کاهش درد دندان

نمک صورتی می‌تواند به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای درد دندان شناخته شود. احتمالا همه شما تا به حال با درد دندان مواجه شده‌اید. دردی که واقعا عذاب آور است و اگر فورا درمان نشود، می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. دندان درد می‌تواند غیر قابل تحمل باشد. ما قویا شما را تشویق می‌کنیم که در صورت احساس درد در دهان با پزشک مشورت کنید؛ اما تا زمانی که نوبت پزشک شما فرا می‌رسد، می‌توانید از روش‌های مختلفی کمک بگیرید و درد دندان خودتان را کاهش دهید.

درد دندان به دلیل فعالیت باکتری‌ها و میکروب‌ها رخ می‌دهد. در چنین شرایطی، دهان شما قدرت مقابله با چنین مواد مضری را ندارد. شستشوی دهان و دندان با نمک هیمالیا می‌تواند به کاهش درد دندان شما کمک کند. به گونه‌ای که اگر هر روز این کار را انجام دهید، هم دهان خودتان را ضد عفونی کرده‌اید، هم التهاب و تورم در دهان را به حداقل می‌رسانید.

2. جلوگیری از ایجاد حفره در دندان

سوراخ شدن دندان از جمله مشکلات شایعی است که احتمالا بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند. سوراخ شدن دندان‌ها به دلیل فعالیت باکتری‌ها اتفاق می‌افتد. اگر بتوانید از نمک‌های پرفایده برای شستشوی دهان خودتان استفاده کنید، فعالیت باکتری‌ها در دهان کم می‌شوند و این موضوع به جلوگیری از تجمع پلاک و جرم در دهان و دندان کمک می‌کند.

پوسیدگی مشکل شایع در دندان‌ها است که می‌تواند علت اصلی بیماری‌های لثه باشد. سایر مشکلات دندانی نیز می‌توانند به لطف پوسیدگی به وجود بیایند. به طور مثال سوراخ شدن دندان و همچنین بروز بیماری‌های لثه از جمله مشکلات شایع هستند که به دلیل پوسیدگی رخ می‌دهند. می‌توان از نمک صورتی برای شستشوی دهان و جلوگیری از پوسیدگی استفاده کرد.

3. رفع بوی بد دهان

همیشه نمک صورتی برای سم زدایی بدن مفید نیست. بلکه می‌تواند برای سم زدایی دهان و دندان نیز مورد استفاده قرار گیرد. بوی بد دهان از جمله مشکلات شایع و البته شرم آوری است که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند. متاسفانه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث بروز این مشکل می‌گردد و لازم است که برای رفع بوی بد دهان حتما از نمک صورتی استفاده کرد.

بوی بد دهان معمولا ناشی از بوی بدی است که باکتری‌ها هنگام تجربه قند و نشاسته تولید می‌کنند. از بین بردن این باکتری‌ها با آبکشی دهان با نمک صورتی و آب آن انجام می‌شود. این کار باعث می‌شود تا نفس شما تازه شود و بتوانید بوی بد دهان خودتان را به بهترین شکل برطرف کنید.

4. جلوگیری از بیماری و تحلیل رفتن لثه

لثه در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف است. متاسفانه یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که در اثر افزایش سن و عدم مراقبت صحیح از دهان و دندان اتفاق می‌افتد، تحلیل رفتن لثه است. تحلیل رفتن لثه یک وضعیت ناراحت کننده است که در آن لثه‌ها کوچک می‌شوند و دندان‌ها و ریشه‌های آن‌ها در برابر عفونت و پوسیدگی آسیب پذیرتر خواهند شد. با مراقبت مناسب و صحیح از دندان‌ها، می‌توان از تحلیل رفتن لثه جلوگیری کند.

فواید نمک صورتی برای دندان - عطاری آنلاین دیجی عطار

همیشه توصیه می‌شود که افراد از دهانشویه‌های مناسب استفاده کنند. در این صورت می‌توان از عفونت و پوسیدگی در لثه جلوگیری کرد. نمک صورتی به عنوان یک دهانشویه بسیار مفید می‌تواند از عقب رفتن و تحلیل رفتن لثه‌ها جلوگیری کند. همچنین نمک صورتی می‌تواند نشانه پریودنتال را کاهش دهد. بهتر است که به محض مشاهده مشکل تحلیل لثه، حتما به پزشک دندانپزشک مراجعه کنید تا در صورت نیاز از داروهای مناسب و یا روش‌های درمانی خاص استفاده نمایید.

5. تسکین گلودرد

گلودرد یکی از مشکلات شایع در سنین مختلف است. به دلیل حساسیت و بیماری‌های عفونی و تنفسی، احتمال بروز گلودرد وجود دارد. برای درمان گلودرد می‌توان از نمک صورتی استفاده کرد. نمک صورتی به خوبی باعث دفع باکتری‌های مضر از داخل دهان شده و می‌توانند میکروب زدایی را به بهترین شکل انجام دهد. می‌توانید برای تسکین درد گلو مقداری آب نمک صورتی غرغره کنید.
نمک صورتی می‌تواند با خاصیت ضد التهابی خود، برای درمان درد دندان مورد استفاده قرار گیرد. این نوع نمک حاوی املاح و مواد معدنی مفیدی است که به مرور زمان التهاب و قرمزی در انتهای گلو را برطرف می‌کنند و باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف خواهند شد.

6. درمان سرفه

شاید سرفه ارتباطی با سلامت دندان نداشته باشد، اما حالا که در مورد خواص نمک صورتی برای دندان و گلو صحبت کردیم، اجازه دهید تا اثر این نمک را در درمان سرفه بیان کنیم. نمک صورتی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی درمان مشکلات تنفسی فوقانی داشته باشد. گفته شده که اگر غرغره نمک صورتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، کم کم شاهد تسکین علائم تنفسی فوقانی خواهید بود.

نحوه شستشوی دهان با نمک هیمالیا

حال که با فواید نمک صورتی برای دندان آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که در مورد نحوه استفاده از نمک صورتی برای شستشوی دهان نیز تحقیق کنید. نمک صورتی می‌تواند برای شستشوی دهان و دندان به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد. این نوع نمک به راحتی با آب گرم مخلوط می‌شود و مانند یک دهانشویه به صورت روزانه قابل استفاده است. برای استفاده از نمک صورتی، می‌توانید از آب گرم استفاده کنید. به خصوص اگر دندان درد دارید، گرمای آب می‌تواند باعث تسکین درد شما شود.

حدود یک دوم قاشق چایخوری نمک را در در حدود 200 میلی لیتر آب مخلوط کرده و هم بزنید تا نمک در آب حل شود. می‌توانید این ترکیب را در دهان ریخته و به مدت ده تا 12 ثانیه در دهان بچرخانید. در نهایت آب داخل دهان خودتان را به بیرون بریزید و سعی کنید که آن را قورت ندهید.

آیا مسواک زدن با نمک مجاز است؟

نمک صورتی برای دندان مفید است و می‌تواند باعث کاهش التهاب و مشکلاتی مانند پوسیدگی شود. به طوری که اگر به صورت منظم از آن استفاده کنید، نیاز کمتری به مراجعه به دندانپزشک خواهید داشت. بهترین روش برای استفاده از نمک صورتی این است که آن را با آب گرم ترکیب کرده و مورد استفاده قرار دهید. ولی شاید سوال برخی از شما این باشد که مسواک زدن با نمک صورتی مفید است؟ واقعیت این است که مسواک زدن با اجسام سفت و ساینده نه تنها برای دندان مفید نیست، بلکه می‌تواند مضرات زیادی را نیز به همراه داشته باشد.

​مسواک زدن با نمک صورتی - عطاری آنلاین دیجی عطار

مسواک زدن با نمک صورتی می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی سلامت دهان و دندان داشته باشد. چرا که این نوع نمک به راحتی به مینای دندان شما آسیب می‌رساند. وقتی نمک را به صورت محکم روی دندان‌های خودتان می‌کشید، در واقع در حال آسیب به مینای دندان خودتان هستید. نمک صورتی یک ماده ساینده است و نباید روی دندان کشیده شود. البته روش دیگری نیز برای مسواک زدن با این نوع نمک وجود دارد که آن استفاده از آرد نمک صورتی به جای پودر نمک صورتی است. آرد نمک صورتی بافت بسیار نرمی دارد و به راحتی می‌تواند روی دندان کشیده شود، بدون اینکه آسیبی به مینای دندان وارد کند. بنابراین، اگر قصد مسواک زدن با نمک صورتی را دارید، حتما از آرد این نمک استفاده کنید.

خرید نمک صورتی برای تهیه دهانشویه

اگر به دنبال یک دهانشویه بسیار قوی و مفید برای دهان می‌گردید، ما به شما نمک صورتی را پیشنهاد می‌کنیم. با مخلوط کردن مقدار کمی نمک صورتی با آب، می‌توانید یک دهانشویه مفید داشته باشید. می‌توانید از انواع روغن‌های گیاهی برای ترکیب با نمک صورتی نیز استفاده کنید. ولی در هر صورت مقدار کمی آب و نمک صورتی برای دهانشویه کافیست. در صورت نیاز به خرید دمنوش‌های گیاهی و نمک صورتی کافیست که به سایت دیجی عطار مراجعه کرده و از طریق این سایت نمک صورتی را با قیمت مناسب سفارش دهید. حتما مطابق با دستورالعمل این مقاله از نمک صورتی برای دندان استفاده کنید.

سنگ-نمک-صورتی-عمده
سنگ نمک صورتی - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
گرانول-نمک-صورتی
گرانول نمک صورتی
22,00022,000تومان
اضافه
پودر-نمک-صورتی
پودر نمک صورتی
24,00024,000تومان
اضافه
سنگ-نمک-صورتی
سنگ نمک صورتی
75,00075,000تومان
اضافه
گرانول-نمک-صورتی-عمده
گرانول نمک صورتی - عمده
35,000ناموجود
اضافه
پودر-نمک-صورتی-عمده
پودر نمک صورتی - عمده
35,000ناموجود
اضافه
سنگ-نمک-صورتی-عمده
سنگ نمک صورتی - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
گرانول-نمک-صورتی
گرانول نمک صورتی
22,00022,000تومان
اضافه
نمک صورتی برای دندان مفید است؟ + نحوه استفاده و 6 فایده
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
نمک صورتی برای دندان مفید است؟ + نحوه استفاده و 6 فایده
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
نمک صورتی برای دندان مفید است؟ + نحوه استفاده و 6 فایده
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
نمک صورتی برای دندان مفید است؟ + نحوه استفاده و 6 فایده
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
نمک صورتی برای دندان مفید است؟ + نحوه استفاده و 6 فایده
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن