معرفی 6 داروی گیاهی موثر در درمان کرونا

دارو های گیاهی مفید برای کرونا

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/6/28
معرفی 6 داروی گیاهی موثر در درمان کرونا
مشاهده لیست عناوین :
  • داروهای گیاهی موثر در درمان کرونا

ویروس کووید 19 با بی رحمی جهان را درمی نوردد و تا کنون هیچ درمان قطعی برای بیماران مبتلا به این ویروس کشف نشده است. پزشکان و متخصصان در سراسر جهان از پروتکل های درمانی پی در پی متغیری برای کنترل بیماری استفاده کرده و هر روز شاهد مرگ جان های بسیاری هستیم.  در این میان نقش طب سنتی بسیار پررنگ بوده و در میان گیاهان طبی، می توان داروهای گیاهی موثر در درمان کرونا را به شکلی قابل توجه برای کاهش عوارض و خارج کردن بیماری از فاز کشنده و وحشی، مورد استفاده قرار داد.

در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این گروه از داروها بیشتر بدانیم.

داروهای گیاهی موثر در درمان کرونا

در اینجا به معرفی 6 داروی گیاهی موثر در درمان کرونا می پردازیم.

بالنگ

دمنوش بالنگ به تقویت سیستم ایمنی کمک زیادی کرده و در دوران ابتلا به بیماری کرونا، بدن را به مراتب در این میدان مبارزه، قوی تر می سازد. مخلوط ساختن بالنگ با گلاب و همین طور خیساندن آن، باعث خواهد شد که اثربخشی به مراتب بیشتری داشته و همین طور شما می توانید تخم بالنگ را با زعفران و عسل نیز مخلوط سازید. در صورت استفاده از عسل طبیعی، فواید بیشتری از این مخلوط به دست آورده و سیستم ایمنی بدن شما نیز بهتر تقویت می شود.

شیرین بیان

شیرین بیان همیشه برای درمان بیماری های سیستم تنفسی مورد استفاده قرار می گرفته است و در این دوره نیز می توان از این ریشه برای درمان بیماری کرونا، کمک گرفت. شیرین بیان به کاهش عوارض تنفسی کمک کرده و باعث می شود که ریسک درگیری ریه های بیمار مبتلا به ویروس کووید 19 به مراتب کاهش یابد.

اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس دارای ترکیبات قوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بوده و به باز کردن برونش ها و همین طور جلوگیری و درمان بیماری های تنفسی کمک می کند. از آن جایی که ویروس کرونا به صورت مستقیم سیستم تنفسی افراد را تحت حمله قرار می دهد، استفاده از دمنوش ها یا عصاره های گیاهی موثر در تقویت سیستم تنفسی، فوق العاده تاثیرگذار خواهد بود.

بابونه

استفاده از دمنوش بابونه برای ارتقای سیستم ایمنی و رفع اضطراب ناشی از ابتلا به بیماری که خود کاهنده قوای دفاعی بدن است، موثر واقع می شود. مصرف سه بار در روز از دمنوش بابونه مجاز بوده و با این دوز مصرف این جوشانده گیاهی، می توانید ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن، ریسک های عفونت تنفسی را به حداقل برسانید.

نکته: استفاده از دمنوش بابونه برای افراد مبتلا به آسم، ممنوع است.

زنجبیل

طبع گرم زنجبیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش زمینه آمادگی برای ابتلا به بیماری های ویروسی، عالی است. زنجبیل در نابودی ویروس های خانواده کرونا، کاملا موثر بوده و عادت به استفاده از دمنوش زنجبیل یا استفاده از این ادویه در آشپزی، ماست و ...؛ کمک می کند تا بدن شما در مواجهه با ویروس، بهترین عکس العمل خود را نشان دهد.

آویشن

آویشن از جمله گیاهانی است که در کاهش آسیب های ریوی و درگیری سیستم تنفسی عالی عمل کرده و می توان آن را به عنوان یک گیاه دارویی موثر در درمان کرونا به کار گرفت. در صورتی که از دمنوش آویشن یا عصاره آن در طول دوره پاندمی کرونا به صورت مکرر استفاده کنید، ریه های شما تقویت شده و در برابر ورود احتمالی ویروس نیز کمتر آسیب پذیر خواهند بود. همین طور آویشن در درمان بیماری های تنفسی دیگر چون برونشیت، آسم و آنفولانزا بسیار موثر است.

به جز این موارد داروهای گیاهی موثر در درمان کرونا شامل زوفا، مریم گلی، هلیله سیاه، نعناع، چای سبز و ... می شوند.

به طور کلی دو گروه از گیاهان دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و همین طور تقویت کننده سیستم تنفسی، در پیشگیری از ابتلا و درمان بیماری کرونا، موثر هستند.

نکته: علی رغم تاثیرگذاری این داروهای گیاهی در پیشگیری و درمان کرونا، توصیه می شود که در صورت ابتلا به این بیماری، حتما به پزشک مراجعه داشته و از دنبال کردن درمان های خودسرانه، خودداری نمایید.

سخن پایانی

دیجی عطار، بزرگترین و اولین فروشگاه اینترنتی گیاهان دارویی، عرضه کننده بهترین و اصیل ترین گیاهان دارویی در سراسر کشور بوده و می توانید گیاهان دارویی موثر در درمان کرونا را از این طریق به راحتی خریداری کرده و در کمترین زمان، درب منزل تحویل بگیرید.

گل-اسطوخودوس
گل اسطوخودوس
41,50041,500تومان
اضافه
پودر-ریشه-شیرین-بیان
پودر ریشه شیرین بیان
30,00030,000تومان
اضافه
پودر-زنجبیل
پودر زنجبیل
42,00042,000تومان
اضافه
پودر-آویشن
پودر آویشن
45,00045,000تومان
اضافه
روغن-بابونه-60-سی-سی
روغن بابونه - 60 سی سی
70,00070,000تومان
اضافه
عصاره-شیرین-بیان
عصاره شیرین بیان
34,00034,000تومان
اضافه
ریشه-شیرین-بیان
ریشه شیرین بیان
37,50037,500تومان
اضافه
زنجبیل-قلم
زنجبیل قلم
40,00040,000تومان
اضافه
گل-بابونه-گاوی
گل بابونه گاوی
40,00040,000تومان
اضافه
بابونه-شیرازی
بابونه شیرازی
69,00069,000تومان
اضافه
آویشن-شیرازی-دمنوشی
آویشن شیرازی دمنوشی
80,00080,000تومان
اضافه
آویشن-باغی
آویشن باغی
28,00028,000تومان
اضافه
گل-اسطوخودوس
گل اسطوخودوس
41,50041,500تومان
اضافه
پودر-ریشه-شیرین-بیان
پودر ریشه شیرین بیان
30,00030,000تومان
اضافه
معرفی 6 داروی گیاهی موثر در درمان کرونا
آویشن برای شما دوست عزیز خوب نیست
معرفی 6 داروی گیاهی موثر در درمان کرونا
آویشن و ۱۰ خواص اعجاب انگیز آن + نسخه و طریقه مصرف
معرفی 6 داروی گیاهی موثر در درمان کرونا
زنجبیل: ۲۳ خواص عالی آن برای سلامتی و لاغری + نسخه و دستور مصرف
معرفی 6 داروی گیاهی موثر در درمان کرونا
قرص عسل یا ژل رویال : خرید، طریق مصرف + معایب و مزایا
معرفی 6 داروی گیاهی موثر در درمان کرونا
خواص اکالیپتوس و مشتقات آن در بارداری