نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟

نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/3/2
نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟

نمک آبی به دلیل جذابیت و داشتن ترکیبات معدنی مغذی توانسته به یکی از بهترین نمک‌های جهان تبدیل شود. معدن نمک آبی در ایران است یعنی این نوع نمک  فقط در کشور ایران استخراج می‌شود. نمک آبی شهرت جهانی پیدا کرده و به دلیل خواص به شمار خود می‌تواند برای مصرف روزانه افراد گزینه بسیار خوبی باشد. اگر با روش تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی آشنایی داشته باشید، می‌توانید این نمک پرفایده را برای مصرف روزانه انتخاب کنید و از خواص آن بهره مند شوید. اما اینکه نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟ بحثی است که در این مقاله قصد داریم به طور کامل به آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا شما را با نحوه مصرف نمک آبی آشنا کنیم.

نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟

نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟ این سوال بسیاری از افرادی است که نمک آبی را به عنوان یکی از بهترین نمک‌های موجود در بازار می‌شناسند. اجازه دهید تا قبل از توضیح در مورد نحوه مصرف نمک آبی، کمی در مورد آن توضیح دهیم. نمک آبی یکی از نمک‌های پرفایده و مغذی موجود در بازار است. این نمک به دلیل داشتن ترکیبات مغذی می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک نمک با درصد سدیم کمتر و ید طبیعی هستند، گزینه بسیار خوبی باشد. دلیل رنگ آبی این نمک ترکیبات معدنی خاص به کار رفته در آن است.

نمک آبی فقط در معادن داخلی کشور ایران یعنی گرمسار و سمنان بدست می‌آید و جزء نمک‌های کاملا ایرانی هستند. با این حال با توجه به رنگ زیبا و خواص بی شمار این نمک، شهرت جهانی نیز پیدا کرده است. در صورت نیاز به خرید نمک آبی اصل، می‌توانید به مراکز فروش انواع داروهای گیاهی مراجعه کنید و این نمک پرفایده را خریداری کنید.

نمک آبی از نظر ظاهری به دو صورت گرانول و پودر در بازار موجود است. البته برخی از سنگ‌های نمک آبی نیز بدون پودر و پردازش در بازار موجود هستند که می‌توان آن‌ها را خریداری کرد و مورد استفاده قرار داد. بنابراین، نحوه مصرف نمک آبی به دو صورت مصرف خوراکی و مصرف غیر خوراکی تقسیم بندی می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

نحوه مصرف خوراکی نمک آبی

یکی از روش‌های مصرف نمک آبی برای بهره مندی از خواص آن این است که این نمک را به صورت روزانه مورد استفاده قرار دهید. نمک خوراکی آبی جزء نمک‌های پرفایده‌ای است که مصرف آن نه تنها برای سلامت عمومی بدن ضرری ندارد، بلکه می‌تواند فواید بسیار زیادی را نیز به همراه داشته باشد. البته نباید این موضوع باعث شود تا در مصرف آن زیاده روی کنید. برای مصرف خوراکی نمک آبی چندین نکته وجود دارند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

نمک آبی را چطور مصرف کنیم؟ - دیجی عطار

 عدم حرارت دادن به نمک آبی

یکی از نکات مهمی که باید در مورد نحوه مصرف نمک آبی به آن توجه کنید، عدم حرارت دادن به آن است. نمک‌های آبی از جمله نمک‌های مغذی موجود در بازار هستند که مقداری ید طبیعی دارند. ید در اثر حرارت دادن از بین می‌رود. پس تا اینجا می‌توان متوجه شد که مصرف نمک آبی در طبخ غذا و زمانی که غذا حرارت زیادی دارد، توصیه نمی‌شود.

 اضافه کردن نمک آبی در مرحله آخر

مورد دیگری که حتما باید در هنگام مصرف نمک آبی به آن توجه داشته باشید، این است که این نمک را در مرحله آخر اضافه کنید. به طور مثال اگر یک خورشت یا برنج پخته‌اید، می‌توانید مقداری نمک را در مرحله آخر به آن اضافه کرده و سپس میل کنید. با این کار هم ید داخل نمک حفظ می‌شود هم ظاهر غذای شما با نمک آبی که جنبه تزئینی دارد، حفظ خواهد شد.

 اضافه کردن نمک گرانول

مصرف نمک خوراکی آبی باید به گونه‌ای باشد که به راحتی این نمک در غذا حل نشود. گرانول یکی از انواع نمک‌های خوراکی موجود در بازار است که دارای سایز بزرگ‌تری بوده و دیرتر در غذا حل می‌شود. در واقع گرانول از بهم چسبیدن چند قطعه نمک تشکیل می‌شود. به همین خاطر در صورت نیاز به مصرف خوراکی نمک آبی بهتر است که گرانول آن را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

نحوه مصرف سنگ نمک آبی به صورت غیر خوراکی

به عقیده برخی از افراد کریستال نمک آبی می‌تواند انرژی‌های منفی را از بدن دور کند و باعث جذب انرژی مثبت شود. شاید برای شما جالب باشد اگر بگوییم که این نمک می‌تواند به صورت غیر خوراکی و تزئینی نیز مورد استفاده قرار گیرد. نحوه مصرف سنگ نمک آبی به صورت غیر خوراکی بدین گونه است که می‌توانید سنگ نمک آبی را از طریق مراکز معتبر تهیه کنید. سپس آن را در کنار تخت خواب و جاهای دیگر منزل قرار دهید.

اینکه نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟ لزوما بدین معنی نیست که باید این نمک به صورت خوراکی مصرف شود. بلکه قرار دادن سنگ نمک در بخش‌های مختلف منزل باعث می‌شود تا بتوانید از خواص این سنگ بهره مند شده و از آن استفاده کنید. بهتر است که این سنگ‌ها در اطراف اشعه گوشی، لپ تاپ و همچنین مودم ADSL قرار داده شود تا جذب انرژی‌های منفی از سوی نمک آبی به بهترین شکل ممکن انجام شود.

نمک-آبی-عمده
نمک آبی - عمده
0ناموجود
اضافه
گرانول-نمک-صورتی
گرانول نمک صورتی
22,00022,000تومان
اضافه
پودر-نمک-صورتی
پودر نمک صورتی
24,00024,000تومان
اضافه
سنگ-نمک-صورتی
سنگ نمک صورتی
75,00075,000تومان
اضافه
گرانول-نمک-صورتی-عمده
گرانول نمک صورتی - عمده
35,000ناموجود
اضافه
پودر-نمک-صورتی-عمده
پودر نمک صورتی - عمده
35,000ناموجود
اضافه
نمک-آبی
نمک آبی
0ناموجود
اضافه
نمک-آبی-عمده
نمک آبی - عمده
0ناموجود
اضافه
گرانول-نمک-صورتی
گرانول نمک صورتی
22,00022,000تومان
اضافه

میزان مصرف مجاز نمک آبی در طول روز

موضوعی که باید همواره به آن دقت کنید این است که مصرف نمک آبی در طول روز باید محدود شود. وقتی می‌خواهید از نمک به عنوان یک ماده خوراکی استفاده کنید که فواید زیادی نیز برای بدن شما داشته باشد، باید به دنبال نمک‌های کم عارضه باشید. واقعیت دارد که نمک آبی دارای یک سری ویتامین‌ها و املاح مفید است، اما باید بدانید که مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند مضر نیز باشد.

به طور کلی بسیاری از ترکیبات غذایی که در طول روز مصرف می‌کنیم دارای مقداری سدیم هستند. این یعنی اینکه شاید نیازی به مصرف نمک برای تامین سدیم نباشد. از طرفی میزان سدیم موجود در نمک آبی نسبت به سایر نمک‌ها بیشتر است. می‌توانید مقداری نمک آبی را در طول روز به غذای خودتان اضافه کنید، اما به مقدار کم. به طور مثال، یک قاشق چایخوری از این نمک کافیست و حتی افراد دارای فشار خون بالا باید مقدار کمتری از آن را مصرف کنند. در صورت نیاز به دریافت دقیق میزان مصرف مجاز نمک آبی بهتر است که با کارشناسان و متخصصین طب سنتی در ارتباط باشید.

نحوه مصرف نمک آبی در غذا - دیجی عطار

ممنوعیت مصرف نمک آبی

تا به اینجای مقاله به سوال شما در مورد اینکه نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟ پاسخ دادیم. این نمک زیبا و خوش طعم می‌تواند برای مصرف روزانه انتخاب خوبی باشد، ولی همه افراد با شرایط خاص نمی‌توانند از این نوع نمک استفاده کنند. نمک آبی برای چیست و ممنوعیت مصرف نمک آبی از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است که در ادامه مقاله قصد داریم به آن‌ها اشاره کنیم.

  •  افراد دارای فشار خون بالا باید از نمک استفاده نکنند یا اینکه مقدار کمی نمک را مورد استفاده قرار دهند.
  • افرادی که دارای بیماری‌های کبدی و کلیوی هستند با احتیاط بیشتری از این نمک استفاده کنند.
  •  افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی فقط با مشورت پزشک و در صورت موجود بودن نمک در رژیم غذایی خود مجاز به مصرف این نوع نمک هستند.

آیا می‌توان نمک آبی را جایگزین نمک‌های تصفیه شده کرد؟

پاسخ هم منفی است هم مثبت. به طور کلی، مصرف گرانول سنگ نمک خوراکی تصفیه شده می‌تواند برای برخی از افراد مفید و برخی دیگر مضر باشد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که فشار خون بالایی دارید، باید با احتیاط بیشتری از نمک استفاده کنید. حال فرقی نمی‌کند که نمک آبی را انتخاب کرده باشید یا نمک سفید و نمک صورتی را. در هر صورت هر یک از این نمک‌ها دارای ترکیبات خاصی مانند سدیم کلراید هستند و مصرف بیش از حد آن‌ها برای بدن مضر است.

گرانول نمک آبی در غذا - عطاری آنلاین دیجی عطار

نمک تصفیه شده نمکی است که املاح اضافه آن از بین رفته‌اند و در کنار این املاح یک سری ویتامین‌های مفید نیز از نمک تصفیه شده کاسته شده‌اند. بدیهی است که نمک تصفیه شده دارای ید نیست، ولی نمک آبی مقداری ید نیز دارد. بهتر است که نمک‌های تصفیه شده و نمک‌های آبی به صورت بجا و به اندازه مورد استفاده قرار گیرند. به طور مثال نمک تصفیه شده می‌تواند برای طبخ غذا استفاده شود، ولی نمک آبی برای استفاده روی غذا. در این صورت هم ید مورد نیاز بدن شما تامین می‌شود و هم می‌توانید از مصرف فلزات سنگین مانند جیوه و روی که در نمک‌های تصفیه نشده مانند نمک آبی و نمک صورتی وجود دارند خودداری کنید.

نمک آبی اصل را از کجا بخریم؟

هر یک از انواع نمک رنگی می‌توانند خواص بسیار زیادی برای بدن داشته باشند. دلیل این موضوع هم ترکیبات معدنی به کار رفته در این نمک‌ها است که هر کدام فواید نمک‌های آبی را چندین برابر افزایش می‌دهند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با اینکه نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟ آشنا نماییم. در صورتی که علاقه مند به مصرف نمک‌های آبی هستید و می‌خواهید از خواص آن‌ها بهره مند شوید کافیست که یک مقدار نمک آبی اصل را از فروشگاه‌های معتبر مانند عطاری آنلاین دیجی عطار سفارش دهید. سایت دیجی عطار امکان خرید انواع سنگ نمک خوراکی را با بهترین کیفیت برای شما فراهم کرده است. علاوه بر نمک می‌توانید انواع گیاهان دارویی را از طریق این سایت سفارش داده و برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند، مورد استفاده قرار دهید. در صورت نیاز به مشاهده انواع روغن‌های گیاهی موجود در این سایت کافیست که به دسته بندی مورد نظر مراجعه کنید.

نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
نمک آبی را چگونه مصرف کنیم؟
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن