توجه: تمامی سفارشات ثبت شده بعد از تاریخ 1402/12/15 در تاریخ 1403/01/05 ارسال خواهد شد.

بهترین داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد

مناسبترین داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/8/3
بهترین داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد
مشاهده لیست عناوین :
  • گیاهان دارویی مفید و کمک کننده به ترک اعتیاد

امروزه اعتیاد یک معضل اجتماعی و به نوعی فرهنگی است که افراد زیادی را به کام خود کشیده است و ابعاد مختلف شخصی، اجتماعی، شغلی و فرهنگی فرد را تحت تاثیر قرار داده و درمان و ترک آن نیاز به یک روش اصولی و برنامه ریزی علمی و تخصصی دارد.

اخیراً در شبکه های ماهواره ای و کانال های مجازی تبلیغات گسترده ای برای داروهای گیاهی ترک اعتیاد انجام می شود و گفته می شود که این داروها با ترکیب عصاره ی چند گیاه باعث ترک اعتیاد قطعی می شود.
با توجه به اینکه مهم ترین و قوی ترین مواد مخدر و اعتیادآور (تریاک، هروئین، کوکائین و ...) منشأ گیاهی دارند و در اکثر آنها مورفین وجود دارد، مهمولاً داروهای ترک اعتیاد شیمیایی هستند و به دلیل استفاده خودسرانی و غیرعلمی، اکثراً نه تنها منجر به ترک اعتیاد نمی شوند بلکه خود داروها باعث ایجاد وابستگی شدید می شوند.
این داروها به دلیل ایجاد مقاومت شدید، باعث ایجاد اعتیاد شدید شده و معمولاً ترک آنها نیاز به زمان زیاد است و از خود ماده مخدر دشوارتر است.
اینگونه تبلیغات هیچگونه جنبه ی علمی نداشته و اکثر این داروها تقلبی و ساختگی می باشند.
در حال حاضر هیچگونه دارو یا گیاهی وجود ندارد که بتواند به سرعت و بدون عوارض باعث ترک و درمان اعتیاد شود.
معمولاً داروهایی که در کانال های ماهواره ای و شبکه های مجازی به عنوان داروی گیاهی ترک اعتیاد معرفی می شوند، خود حاوی مقداری مواد مخدر هستند که بصورت کنترل نشده و غیر علمی و با تجویز افراد غیر متخصص وارد بدن می شوند و عوارض زیادی را به فرد معتاد وارد می کنند.
اکثر این داروها که تحت عنوان داروهای ترک اعتیاد و داروهایی برای سم زدایی مواد معرفی می شوند، پس از اتمام دوره مصرف، فرد بیمار با خود دارو وابستگی پیدا کرده و اعتیاد او نیز عود می کند. یعنی نه تنها اعتیاد وی به مواد مخدر درمان نشده، بلکه به خود داروی به اصطلاح گیاهی ترک اعتیاد نیز وابسته می شود.

گیاهان دارویی مفید و کمک کننده به ترک اعتیاد

اسپند

هارمین و آلکالوئید موجود در عصاره اسفند از انتاگونیست‌های سروتونین محسوب میشوند که محرک سیستم اعصاب مرکزی و مهار کننده آنزیم منوآمین اکسیداز است. این ویژگی‌ها کمک شایانی به تسکین درد و بی‌تابی‌های فرد معتاد می‌کند.

تاتوره سیاه

تاتوره سیاه خاصیت ضد درد و مسکن دارد و تسکین دهنده خوبی برای درد‌های ناشی از ترک مواد مخدر است.

زنجبیل

زنجبیل از گیاهان دارویی انرژی‌زا است و می‌تواند به تسکین درد‌های عضلانی ناشی از ترک اعتیاد و بهبود حالت تهوع ناشی از آن کمک زیادی کند.

ریوند چینی

گیاه دارویی ریوند چینی، سستی و خماری را در افراد معتاد کاهش می‌دهد و نشاط آور است. همچین به کاهش مشکلات گوارشی، یبوست و بهبود تهوع کمک می‌کند.

دم کرده زرشک و بید

این دم کرده، حاوی مواد افیونی است و نوشیدن آن موجب خون رسانی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. بربرین موجود در گیاه زرشک اثرات آنتی کلینرژیک، ضد تشنجی و ضد اسپاسم دارد. این گیاه در دوز‌های کم و به صورت خوراکی دارای خواص ضد اضطرابی است. همچنین پوست درخت بید که یک آسپرین طبیعی و گیاهی است و نوعی مسکن درد گیاهی محسوب می‌شود.

بادرنجبویه

گیاه دارویی بادرنجبویه دارای خواص ضد درد، ضد اضطراب، آرام بخش، ضد تشنج و خواب آور است و عوارض ناشی از ترک مواد مخدر را کاهش می‌دهد.

زنیان

زنیان دارای خاصیت ضد اسپاسم است و همانند داروی متادون بر کاهش علائم سندروم ترک اعتیاد موثر است.

جوی دو سر

این گیاه مقوی اعصاب و آرام بخش است و در طب سنتی برای بی خوابی و اضطراب به کار می‌رود.

اسطوخودوس

اسطوخودوس دارای اثرات ضد اسپاسمی، آرام بخشی، ضد افسردگی، خواب آوری و ضد تشنجی است. از خواص اسطوخودوس برای آرامش و کاهش علائم ناشی از ترک اعتیاد در معتادان میتوان استفاده کرد. مصرف دمنوش اسطوخودوس همراه با سنبل الطیب برای آرام بخشی ناشی از ترک اعتیاد مفید است.

علف چای

این گیاه مسکن اعصاب و آرام بخش است و دارای اثرات ضد تشنج و ضد درد است و مصرف آن میتواند مفید واقع شود.

خرفه

خرفه گیاهی است علفی و گوشتی که دارای خواص آنتی اسپاسمودیک و شل کننده عضلانی است و با کمترین عارضه جانبی میتواند به معتادان در کاهش علائم ترک اعتیاد کمک کند.

جدوار

گیاه جدوار دارای ویژگی ضد تشنج است و دارای طیف وسیعی از فعالیت‌های ضد استرسی در مقابل فاکتور‌های استرس‌زای مختلف است. داروی حب جدوار یک مسکن گیاهی قوی است که برای تسکین درد‌های استخوانی، درد‌های مفصلی و ماهیچه‌ای مفید است و به کاهش علائم ترک اعتیاد و بازسازی بدن بعد از ترک، کمک شایانی می‌کند.

گل ساعتی

از شایعترین عوارض ترک اعتیاد، بدخلقی و عصبی بودن است. همچنین مشکل در خوابیدن، بیقراری زانو‌ها و پا‌ها تا جایی که شاید نتوانند تا چند روز یک خواب خوب داشته باشند. برای درمان این حالت دمنوش گل ساعتی مفید خواهد بود.
شما میتوانید دمنوش این گیاهان را تهیه کرده با کمی عسل مصرف کنید، اما لازم است همانند سایر گیاهان دارویی از زیاده‌روی در مصرف آن‌ها خودداری و همواره زیر نظر پزشک متخصص مصرف کنید.

سخن پایانی

با توجه به معایب و مزایای استفاده از داروی گیاهی ترک اعتیاد توصیه ما به شما این است که از مصرف هر داروی گیاهی به‌صورت ناآگاهانه و بدون تجویز پزشک متخصص خودداری کنید، زیرا به دلیل وجود ناخالصی‌های زیاد در این داروها، ممکن است علاوه بر وابستگی به ماده‌ای که به آن اعتیاد دارید به ماده جدیدی نیز وابستگی پیدا کنید و فرایند ترک برایتان دشوارتر شود.


بادرنجبویه-مشهدی
بادرنجبویه مشهدی
0ناموجود
اضافه
عرق-زنیان-تک-گل-900-سی-سی
عرق زنیان تک گل - 900 سی سی
37,000ناموجود
اضافه
عرق-بیدمشک-تک-گل-900-سی-سی
عرق بیدمشک تک گل - 900 سی سی
50,00050,000تومان
اضافه
اسپند-رنگی
اسپند رنگی
18,00018,000تومان
اضافه
تخم-تاتوره-
تخم تاتوره
34,50034,500تومان
اضافه
اسپند-قپه
اسپند قپه
13,00013,000تومان
اضافه
پودر-زنجبیل
پودر زنجبیل
33,00033,000تومان
اضافه
زنیان
زنیان
30,00030,000تومان
اضافه
زنجبیل-قلم
زنجبیل قلم
33,00033,000تومان
اضافه
زرشک-کوهی
زرشک کوهی
165,000165,000تومان
اضافه
زرشک-پفکی
زرشک پفکی
57,50057,500تومان
اضافه
ریوند-چینی
ریوند چینی
37,50037,500تومان
اضافه
بیدمشک
بیدمشک
45,00045,000تومان
اضافه
پوست-بید
پوست بید
15,50015,500تومان
اضافه
بید-برگ
برگ بید
30,00030,000تومان
اضافه
بادرنجبویه-مشهدی
بادرنجبویه مشهدی
0ناموجود
اضافه
عرق-زنیان-تک-گل-900-سی-سی
عرق زنیان تک گل - 900 سی سی
37,000ناموجود
اضافه
بهترین داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
بهترین داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
بهترین داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
بهترین داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
بهترین داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن