بهترین گیاه دارویی برای پروستات

گیاه دارویی مناسب پروستات

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1400/7/27
بهترین گیاه دارویی برای پروستات
مشاهده لیست عناوین :
  • پروستات چیست؟
  • کار پروستات چیست؟
  • گیاهان دارویی مناسب درمان اختلال پروستات

پروستات چیست؟

پروستات یک غده به اندازه گردوست و به عنوان عضو خیلی خیلی مهمی از دستگاه تناسلی آقایان است که اگر نباشد بقای نسلی هم وجود ندارد؛ برای تولید منی در کیسه بیضه و دفع ادرار مردان ضرروری ست. جای آن در زیر مثانه و بالای راست روده هست. مجرای ادارار از مرکز غده پروستات عبور می کند و تا آلت ادامه دارد.

کار پروستات چیست؟

یکی از کارهای مهم پروستات جداسازی مایعات مغذی برای تغذیه اسپرم و حفاظت از اسپرم است. پروستات منی را از کیسه بیضه به سوی مجرای ادرار روانه می کند. به عبارت ساده تر، نقش مهمی در انزال (بیرون ریخته شدن مایع منی) و بچه دار شدن دارد. پروستات با انقباض خود حالت چسبندگی ژله مانندی (قلیایی) را در مایع منی ایجاد می کند.
همچنین، زمانی که عضلات پروستات منقبض می شوند، ادرار با سرعت پایین تری دفع می شود. اگر پروستات کارش را درست انجام ندهد، دستگاه تناسلی به عفونت یا سنگ مثانه یا مشکلات دیگر دچار خواهد شد. خود کلمه ی پروستات یک بیماری نیست بلکه عضو مهمی از دستگاه تناسلی آقایان است. در زبان عامیانه، منظور از پروستات بیماری آن است.
هر چند روند بزرگ شدن پروستات وابسته به سن بوده و به نوعی اجتناب ناپذیر است اما تشخیص و درمان سرطان پروستات در ابتدای ابتلا بسیار آسان است. با کمک یک آزمایش خون ساده و اندازه‌گیری آنتی ژن خاص پروستات PSA، می‌توان بیماری سرطان پروستات را در همان مراحل نخست شناسایی کرد.

پزشکان و متخصصان متوجه شده‌اند برخی مواد غذایی می‌توانند خطر ابتلا به بزرگی پروستات یا سرطان پروستات را کاهش دهند.
شاید آخرین راه برای درمان سرطان پروستات عمل جراحی باشد. اما درمان پروستات با گیاهان دارویی در طب سنتی می‌تواند راه‌حل خوبی باشد. استفاده از گیاهان دارویی برای درمان سرطان پروستات از قدیم وجود داشته است و پزشکان قدیم راه‌ها و داروهای گیاهی خاصی را برای بیماری‌های پروستات پیش‌بینی کرده‌اند.

کنار مصرف مواد غذایی مناسب برای پیشگیری از ابتلاء، چنانچه بیماری حاد شود، می‌توان از گیاهان دارویی مفید برای درمان اختلالات پروستات (به ویژه تورم) بهره جست.

گیاهان دارویی مناسب درمان اختلال پروستات

۱ـ گزنه (انجره): گیاهی گرم و خشک که عمدتاً از پیکر رویشی آن(ساقه، برگ‌ و ریشه) برای درمان استفاده می‌شود. به منظور درمان تورم و التهاب پروستات می‌توان روزی سه نوبت در هر نوبت یک قاشق مرباخوری از پیکر رویشی خشک و خرد شده گزنه را در یک فنجان آب جوش دم کرده، پس از 15 دقیقه میل نمود. هم‌چنین دم کرده ریشه گزنه نیز در درمان تورم پروستات بسیار مفید است.

۲_تخم کتان:
تخم کتان حاوی مقادیر زیادی از امگا 3 است که برای کاهش ابتلا به سرطان پروستات بسیار مناسب است. شما می‌توانید از روغن کتان برای مصرف استفاده کنید. اگر قصد دارید از پودر کتان استفاده کنید هم می‌توانید آن را به لبنیاتی مانند ماست اضافه کنید و سپس مصرف کنید.

۳_دم اسبی:
اگر دچار التهاب پروستات هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از گیاه دم‌اسب استفاده کنید. همچنین برای درمان مشکلاتی که در هنگام ادرار دارید بسیار مناسب است. پزشکان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که روزانه به مقدار 2 گرم از گیاه دم‌اسب را استفاده کنید؛ ولی باید تحت نظر متخصص طب سنتی این مقدار مصرف تعیین شود تا دچار عارضه‌های ثانویه نشوید.

۴_شبدرقرمز:
یکی از راه‌های درمان پروستات با گیاهان دارویی استفاده از شبدر قرمز است. برای جلوگیری از سرطان پروستات و رفع تورم آن شما می‌توانید روزانه به مقداری که متخصص طب سنتی تعیین می‌کند؛ دم‌نوش گل شبدر قرمز را میل بفرمایید.

۵_زردچوبه:
زردچوبه‌ نوعی گیاه است که با آسیاب کردن ریشه‌های آن تبدیل به‌نوعی ادویه می‌شود. زردرنگ بودن این ماده سبب تندتر بودن مزه آن می‌شود.
زردچوبه می‌تواند مانع از بروز سرطان پروستات شود، رشد سرطان پروستات موجود را کاهش داده و حتی سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

۶_چای سبز: این گیاه به لحاظ دارا بودن ماده‌ کوئرسیتین که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می‌باشد، در درمان تورم پروستات مفید است. هم‌چنین به دلیل خاصیت ضد باکتریایی این ماده، از چای سبز در درمان التهاب پروستات نیز استفاده فراوانی می‌شود. جهت مصرف می‌توان روزانه سه نوبت، هر نوبت یک قاشق مرباخوری از چای سبز را در یک لیوان آب جوش دم کرده، پس از 15 دقیقه میل نمود.

۷_شیرین بیان: گیاهی است با طبیعت گرم و خشک که ریشه و ریزوم‌ها، اندام دارویی آن محسوب می‌شوند. اگر چه کاربرد اصلی این گیاه، درمان اختلالات مربوط به سیستم گوارش نظیر زخم معده، زخم روده، زخم اثنی عشر و ورم معده و روده می‌باشد، اما در درمان تورم پروستات نیز مفید است. مصرف روزانه سه نوبت دم کرده پودر ریشه شیرین بیان، هر نوبت یک قاشق چای‌خوری در یک لیوان آب جوش و پس از 15 دقیقه میل نمودن، جهت درمان بسیار مؤثر می‌باشد.درصورت موجود نبودن پودر می‌توان از جوشانده ریشه‌های خرد شده استفاده نمود.

۸_سرکه سیب:
سرکه سیب هم از گزینه‌های مفید درمان خانگی پروستات است. سرکه سیب خام تصفیه‌نشده دارای خواص قابض‌کنندگی است و به جمع و کوچک شدن غده پروستات متورم کمک می­کند. همچنین باعث کاهش وزن می­شود و از عوارض بعدی بزرگی پروستات از جمله عفونت دستگاه ادراری جلوگیری می­‌کند. برای درمان گیاهی بزرگی خوش خیم پروستات با استفاده از سرکه سیب 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام تصفیه‌نشده را با 1 قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و حداقل 2 بار در روز بخورید. همچنین می­‌توانید یک فنجان سرکه سیب را به یک وان آب سرد اضافه کنید و 10 دقیقه در آب بنشینید.

۹_سویا:
سویا به حفظ سلامت پروستات و جلوگیری از بزرگ شدن آن کمک می­ کند. اضافه کردن این گیاه به رژیم غذایی نقش می‌تواند مؤثری در درمان خانگی مشکلات پروستات دارد.
درباره سویا و اثربخشی آن بر بیماری‌های مثل سرطان سینه یا پروستات گفته‌های ضد و نقیضی وجود دارد. (دکتر ساینا به‌زودی مقاله جامعی در این باره منتشر می‌کند)
اما تاثیر سویا بر بهبودی سرطان پروستات در  تحقیقی تایید شده است.در مطالعه‌ای قدیمی‌تر اثربخشی مثبت سویا بر بزرگ شدن پروستات نیز تایید شده است.

۱۰_زنجبیل:
برخی از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل مانع پیشرفت سلول‌های سرطانی پروستات می‌شود.


چای-سبز
چای سبز
33,00033,000تومان
اضافه
پودر-ریشه-شیرین-بیان
پودر ریشه شیرین بیان
30,00030,000تومان
اضافه
پودر-زنجبیل
پودر زنجبیل
42,00042,000تومان
اضافه
ریشه-گزنه
ریشه گزنه
27,00027,000تومان
اضافه
برگ-گزنه
برگ گزنه
10,00010,000تومان
اضافه
تخم-کتان
تخم کتان
40,00040,000تومان
اضافه
عصاره-شیرین-بیان
عصاره شیرین بیان
34,00034,000تومان
اضافه
تخم-شبدر
تخم شبدر
50,00050,000تومان
اضافه
زنجبیل-قلم
زنجبیل قلم
40,00040,000تومان
اضافه
پودر-زردچوبه
پودر زردچوبه
110,000110,000تومان
اضافه
دم-اسب
دم اسب
14,00014,000تومان
اضافه
چای-سبز
چای سبز
33,00033,000تومان
اضافه
پودر-ریشه-شیرین-بیان
پودر ریشه شیرین بیان
30,00030,000تومان
اضافه
بهترین گیاه دارویی برای پروستات
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
بهترین گیاه دارویی برای پروستات
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
بهترین گیاه دارویی برای پروستات
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
بهترین گیاه دارویی برای پروستات
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
بهترین گیاه دارویی برای پروستات
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن