افزایش تمرکز با گیاهان دارویی

افزایش تمرکز با گیاهان دارویی

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/3/8
افزایش تمرکز با گیاهان دارویی

همه ما فکر می‌کنیم گیاهان دارویی تنها در زمان سرماخوردگی و حساسیت‌های فصلی به کار می‌آیند. در این میان، هیچ کس در مورد افزایش تمرکز با گیاهان دارویی صحبت نمی‌کند. استرس‌های امروزی و مشغله‌های کاری ذهن را فرسوده می‌کنند. از این رو اغلب مردم به دنبال راهکارهای طبیعی برای بهبود عملکرد ذهن هستند. داشتن یک رژیم غذایی سالم، ورزش روزانه، حفظ وزن سالم و استفاده از مکمل‌های گیاهی مهم‌ترین ارکان حفظ تمرکز هستند. اگر دوست دارید افکار بیهوده را از ذهنتان دور کنید و با تمرکز بیشتر روی امور زندگی برنامه‌ریزی کنید، پیشنهاد می‌کنیم از گیاهان دارویی مناسب برای افزایش تمرکز استفاده کنید.

معرفی چند گیاه برای افزایش تمرکز

گیاهان دارویی مختلف، خواص زیادی دارند اما همه آن‌ها برای بهبود عملکرد ذهن و افزایش تمرکز مناسب نیستند. بعضی از گیاهان دارویی برای درمان سنگ کلیه و بعضی از گیاهان دارویی برای تقویت حافظه مناسب هستند. در اینجا به معرفی چند گیاه برای افزایش تمرکز می‌پردازیم. شما می‌توانید از بین گیاهان دارویی زیر، مواردی که در دسترس هستند و با داروها یا مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید در تناقض نیستند را تهیه کنید.

زردچوبه

حال که قرار است به موضوع افزایش تمرکز با گیاهان دارویی بپردازیم، بهتر است از گیاهان دارویی در دسترس شروع کنیم. زردچوبه یک گیاه دارویی و ادویه همه کاره است. در زمان سرماخوردگی یا برای ضدعفونی کردن زخم‌ها می‌توان از زردچوبه استفاده کرد. اما چرا زردچوبه برای حافظه و افزایش تمرکز مفید است؟ زردچوبه می‌تواند عملکرد شناختی کلی مغز را بهبود دهد. زردچوبه، گردش خون مغز را تقویت کرده و به حافظه کمک می‌کند. حتما می‌دانید که ورزش می‌تواند استرس را کم کند و از این طریق به بهبود عملکرد حافظه کمک کند. زردچوبه به عنوان یک ادویه در دسترس، توانایی‌های شما را برای ورزش ارتقا می‌دهد و با افزایش جریان خون، اکسیژن‌رسانی به عضلات را بهبود می‌دهد.

افزایش تمرکز با زردچوبه - فروشگاه آنلاین دیجی عطار

چای سبز

برای افزایش تمرکز با گیاهان دارویی، می‌توانید از چای سبز هم استفاده کنید. چای سبز سرشار از انواع آنتی اکسیدان است. حتما از خواص چای سبز  برای لاغری شنیدید. بهتر است بدانید نوشیدن چای سبز باعث بهبود عملکرد قلب می‌شود و هوشیاری شما را چند برابر می‌کند. ترکیبات چای سبز باعث کاهش استرس می‌شوند. چای سبز را می‌توان به عنوان یک جایگزین برای نوشیدنی‌های گازدار و مضر انتخاب کرد. این چای خوش طعم و در دسترس به شدت برای کاهش تنش‌های روزانه مفید است و قدرت حافظه شما را افزایش می‌دهد. البته توصیه می‌کنیم در مصرف چای سبز زیاده‌روی نکنید. مصرف بیش از حد این چای ممکن است باعث افت فشار یا موارد مشابه شود. برای مثال می‌توانید از چای ماچا هم استفاده کنید.

چای ماچا

چای ماچا و چای سبز، هر دو از این گیاه تهیه می‌شوند. اما جالب است بدانید که چای ماچا یک شکل غلیظ شده چای سبز است. ین چای هم سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کنند. چای ماچا ترکیباتی دارد که موجب بهبود حافظه و تمرکز می‌شوند. این چای با طعم عالی‌اش، خلق و خوی فرد را تقویت می‌کند و برای کاهش استرس معجزه می‌کند.

افزایش تمرکز با چای ماچا - عطاری آنلاین

جینسینگ

جینسینگ را می‌توان سومین گیاه دارویی دانست که هم به عنوان یک مکمل گیاهی افزایش‌دهنده انرژی شناخته می‌شود و هم برای حافظه مفید است. این گیاه پرخاصیت حاوی ترکیبات مفیدی مانند سیوجیانوزیدها، سنوزیدها و الوتروسیدها است. جینسینگ می‌تواند هوشیاری ذهنی را تقویت کند و یه عنوان یک داروی ضد خستگی استفاده شود. مطالعات انسانی انجام یافته در این زمینه نشان داده‌اند بزرگسالانی که این گیاه دارویی را به اندازه 1 الی 2 گرم در روز مصرف کنند، با اثرات مفیدی بر تمرکز و خلق و خوی خود مواجه می‌شوند. برای افزایش تمرکز با گیاهان دارویی به کمک جینسینگ باید به تداخلات دارویی با داروهای دیابتی و افسردگی توجه کنید. مصرف این گیاه دارویی ممکن است عوارضی چون بی‌خوابی و اسهال به همراه داشته باشد.

برگ-جینکو-عمده
برگ جینکو - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
جینسینگ-سفید
جینسینگ سفید
160,000160,000تومان
اضافه
چای-سبز
چای سبز
36,00036,000تومان
اضافه
پودر-زردچوبه
پودر زردچوبه
55,00055,000تومان
اضافه
برگ-جینکو
برگ جینکو
55,00055,000تومان
اضافه
زردچوبه-قلم
زردچوبه قلم
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
جینسینگ-قرمز
جینسینگ قرمز
160,000160,000تومان
اضافه
پودر-زردچوبه-عمده
پودر زردچوبه - عمده
66,000ناموجود
اضافه
دانه-جینکو-عمده
دانه جینکو - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
چای-سبز-عمده
چای سبز - عمده
88,000ناموجود
اضافه
برگ-جینکو-عمده
برگ جینکو - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
جینسینگ-سفید
جینسینگ سفید
160,000160,000تومان
اضافه

مریم گلی

در مورد افزایش تمرکز با گیاهان دارویی می‌توان به مریم گلی هم اشاره کرد. وجود ترکیباتی مانند لوتئولین، کورستین، آپیژنین و رزمارینیک اسید در مریم گلی، خواص دارویی زیادی ایجاد کرده است. در مورد تاثیر مریم گلی بر افزایش تمرکز با گیاهان دارویی، یک مطالعه روی 36 فرد بزرگسال انجام شد. در این مطالعه افراد حدود 50 میکرولیتر معجون مریم گلی مصرف کردند. نتایج، بسیار شگفت‌انگیز بودند. تمام افرادی که این دمنوش را مصرف کرده بودند در یک دوره 4 ساعته افزایش هوشیاری و کاهش خستگی ذهن را تجربه کردند. آنزیم استیل کولین که مریم گلی از آن تغذیه می‌کند، نقش مهمی در تقویت عملکرد مغز دارد.

افزایش تمرکز با مریم گلی - دیجی عطار

گوارانا

گوارانا یکی از گیاهان دارویی است که اثرات محرکی بر مغز پدید می‌آورد. تاثیرات محرک این گیاه دارویی بر مغز به حدی است که حتی در تولید نوشیدنی‌های انرژی‌زا هم استفاده می‌شود. گوارانا سرشار از تانن‌ها، کافئین و ساپونین‌ها است. این ترکیبات موجب بهبود هوشیاری و ارتقا سطح حافظه می‌شوند. اما شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که آیا گیاهان دارویی عوارض دارند؟ بعضی گزارشات در مورد مصرف زیاد گوارانا نشان‌ داده‌اند که استفاده بیش از اندازه این گیاه موجب افزایش ضربان قلب می‌شود. یک مطالعه محدود روی 10 ورزشکار انجام شد و نتایج، حاکی از آن بودند که گوارانا می‌تواند عملکرد ورزشی و شناختی را به اندازه قابل توجهی بهبود دهد.

رزماری

رزماری هم یکی از گیاهان دارویی محبوب است که به دلیل ویژگی‌های فوق‌العاده‌اش در طب سنتی مورد توجه قرار گرفته است. برای افزایش تمرکز با گیاهان دارویی به کمک رزماری، باید بدانید که تنها استنشاق رزماری می‌تواند عملکرد شناختی شما را چند برابر کند. چرا که بوییدن عطر و اسانس رزماری باعث می‌شود ترکیباتی مانند ترپن‌ها وارد بدن شوند. این ترکیبات به جریان خون وارد شده و به طور مستقیم بر مغز تاثیر می‌گذارند. یک مطالعه محدود در مورد تاثیر رزماری بر عملکرد مغز انجام شد. در این پژوهش، 8 فرد بزرگسال مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد 250 میلی لیتر دمنوش رزماری مصرف کردند و نتایج نشان داد که عملکرد شناختی کامپیوتری این افراد بهبود یافته است.

گیاه بومی ماکا

ماکا یگ گیاه نسبتا ناشناس است که پتانسیل افزایش انرژی زیادی دارد. ماکا یکی از گیاهان بومی مناطق پرو است. مصرف این گیاه دارویی به صورت یک مکمل دارویی منجر به کاهش اضطراب و افزایش عملکرد ورزشی می‌شود. یک مطالعه دیگر روی 50 مرد مبتلا به اختلال نعوظ انجام شد. در این مطالعه پزشکی، هر 50 مرد به مدت 12 هفته، روزانه 24 گرم عصاره خشک ماکا مصرف کردند. نتایج نشان داد که در نهایت تمام این افراد عملکرد فیزیکی و اجتماعی بهتری داشتند. مصرف ماکا برای بهبود خلق و خو هم مفید است.

تولسی یا ریحان مقدس

ریحان مقدس به عنوان یک گیاه موثر بر تقویت حافظه شناخته می‌شود. تولسی یا ریحان مقدس می‌تواند ذهن را آرام کند و هر گونه استرس و اضطراب را از شما دور کند. این گیاه، یک تسکین دهنده طبیعی استرس است. اگر به دنبال یک دمنوش موثر هستید که به شما آرامش دهد و قبل از امتحان تمرکزتان را افزایش دهد، یک فنجان دمنوش تولسی را امتحان کنید. به طور خلاصه و مفید باید بگوییم ریحان مقدس برای رفع پریشانی عاطفی و بهبود عملکرد فیزیولوژیکی مغز موثر است.

افزایش تمرکز با ریحان مقدس - عطاری آنلاین دیجی عطار

گوتو کلا

گوتوکلا هم برای افزایش تمرکز با گیاهان دارویی تقریبا ناشناخته است. بسیاری از ما شاید حتی نام این گیاه را نشنیده باشیم. گوتو کلا بیشتر از هزاران سال است که در آسیا به عنوان یک گیاه دارویی موثر و یک غذا مصرف می‌شود. این گیاه دارویی می‌تواند عملکرد مغز را تقویت کند و استرس و اضطراب را تسکین دهد. شاید برایتان جالب باشد اما یک باور قدیمی وجود دارد که می‌گوید هر گیاهی شبیه یک قسمت بدن باشد برای سلامتی آن عضور استفاده می‌شود. جالب است بدانید که گوتو کلا برگ‌هایی گرد مانند شبیه به مغز دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد در طب سنتی بر این عقیده‌اند که گوتو کلا برای افزایش تمرکز و بهبود حافظه و عمکرد شناختی مفید است. البته خواص این گیاه به چنین مواردی محدود نمی‌شود. اگر در زمان استرس دچار ترک‌های پوستی می‌شوید، گوتو کلا برای شما مفید خواهد بود. توصیه ما این است که در زمان‌های پراسترس، یک فنجان گوتو کلا بنوشید.

یک پیشنهاد جذاب برای افزایش تمرکز با گیاهان دارویی

اگر قصد دارید قدرت ذهن و حافظه‌تان را افزایش دهید، می‌توانید از چند پیشنهاد عالی استقبال کنید! برای مثال می‌توانید چند قطره روغن رزماری را به روغنی که هر روز در پخت و پز استفاده می‌کنید اضافه کنید. یک گیاه اکسیژن‌ساز مانند بامبو یا سرخس را در نزدیکی میز کار خود قرار دهید. در آشپزی از ادویه‌های پرکاربرد مانند فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و زنجبیل که عملکرد ذهن را بهبود می‌دهند و گردش خون را بیشتر می‌کنند، استفاده کنید. برای افزایش تمرکز با گیاهان دارویی، می‌توانید از راهکارهایی چون خرید انواع گیاهان دارویی، خرید انواع دمنوش و انواع روغن کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق شماره تماس 02137515 با کارشناسان دیجی عطار در این باره مشورت کنید.

مریم-گلی-عمده
مریم گلی - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
برگ-رزماری
برگ رزماری
40,00040,000تومان
اضافه
روغن-رزماری-60-سی-سی
روغن رزماری - 60 سی سی
60,000ناموجود
اضافه
مریم-گلی
مریم گلی
15,00015,000تومان
اضافه
گل-مریم-گلی
گل مریم گلی
20,00020,000تومان
اضافه
-ریحان-خشک
ریحان خشک
45,00045,000تومان
اضافه
تخم-ریحان
تخم ریحان
104,000104,000تومان
اضافه
لوسیون-موضعی-رزماری-باریج-عمده
لوسیون موضعی رزماری باریج - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
برگ-رزماری-عمده
برگ رزماری - عمده
104,500ناموجود
اضافه
مریم-گلی-عمده
مریم گلی - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
برگ-رزماری
برگ رزماری
40,00040,000تومان
اضافه
سوالات یا پیشنهادات
افزایش تمرکز با گیاهان دارویی
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
افزایش تمرکز با گیاهان دارویی
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
افزایش تمرکز با گیاهان دارویی
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
افزایش تمرکز با گیاهان دارویی
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
افزایش تمرکز با گیاهان دارویی
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن