بهترین دمنوش برای زنان+ جایگزین چای و قهوه

بهترین دمنوش برای زنان+ جایگزین چای و قهوه

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/5/3
بهترین دمنوش برای زنان+ جایگزین چای و قهوه

چای‌ها در ظاهر، ساده‌ترین بخش رژیم غذایی هستند اما در اصل، قوی‌ترین بخش آن محسوب می‌شوند. شاید عجیب به نظر برسد اما نوشیدن یک فنجان دمنوش گاهی اوقات می‌تواند سردرد شما را بهتر کند، پوستتان را شفاف‌تر کند یا دردهای عضلانی را کاهش دهد و هورمون‌های بدن را تنظیم کند. چای و قهوه دو نوشیدنی رایج بانوان ایرانی هستند اما شاید بهترین دمنوش ها برای صبح و یا هر زمانی به حساب نیایند. منظور از بهترین دمنوش باب میل بانوان، دمنوشی است که به راحتی آماده شود و برای سلامتی بانوان مفید باشد. اگر چه چای و قهوه خواص دارویی زیادی دارند اما به دلیل داشتن کافئین گاهی برای بانوان مضر هستند. به جای نوشیدنی‌های کافئین‌دار می‌توان از دمنوش‌های گیاهی متنوع استفاده کرد که فواید بیشتری هم دارند.

دمنوش‌های گیاهی مفید برای زنان

بحث دمنوش‌های گیاهی از چای سنتی جدا است. این دمنوش‌ها از گیاهان باارزش و بعضی میوه‌های خوش طعم به همراه طعم‌دهنده‌های طبیعی مانند عسل تهیه می‌شوند. دمنوش‌های گیاهی معمولا سرشار از ویتامین و حال خوب هستند. اغلب این نوشیدنی‌ها آرامش اعصاب را به همراه دارند و کمک می‌کنند حال بهتری داشته باشید. البته برای مصرف بعضی دمنوش‌های گیاهی محدودیت‌هایی هم وجود دارد.

چای برگ تمشک قرمز

این چای سرشار از آنتی اکسیدان و تانن است. یکی از خواص این دمنوش برای بانوان، کاهش دردهای قاعدگی است. چای برگ تمشک قرمز به آرام کردن عضلات رحم کمک کرده و دردها را کاهش می‌دهد. چای برگ تمشک قرمز را می‌توان بهترین دمنوش برای زنان دانست، چرا که برای کاهش حالت تهوع صبحگاهی در دوران بارداری، تسهیل زایمان و افزایش شیر مادر هم مفید است. این چای در ترکیب با چای رازیانه موثرتر عمل می‌کند.

چای گل شور

چای گل شور بهترین دمنوش برای زنان است زیرا استرس و اضطراب روزانه را کاهش می‌دهد. این چای برای بهبود شرایط خواب هم مفید است. بنابراین چای گل شور برای بانوانی که از بی‌خوابی یا بدخوابی رنج می‌برند به شدت مفید است. با توجه به اینکه استرس و اضطراب موجب اختلال در تعادل هورمونی می‌شوند، مصرف چای گل شور موجب تعادل هورمونی سالم و هورمون استرس هم می‌شود. گل شور دارای آنتی اکسیدان بوده و از این جهت هم برای بدن مفید است. گل شور برای افزایش تمرکز  هم عالی است و با کاهش استرس موجب بهبود عملکرد ذهن هم می‌شود.

چای ریشه شیرین بیان - دیجی عطار

دمنوش ریشه شیرین بیان

این چای را هم می‌توان بهترین دمنوش برای زنان دانست. چرا که هم مفید است و هم به راحتی تهیه می‌شود. چای ریشه شیرین بیان برای حمایت از غده فوق کلیوی مفید است و به بدن کمک می‌کند در برابر استرس مقاوم باشد. اگر چه میزان استروژن چای ریشه شیرین بیان کم است اما این چای برای کاشه علائم یائسگی هم مفید است. چای ریشه شیرین بیان می‌توان سطح تستوسترون بدن زنان را کاهش دهد و برای کاهش التهاب روده و سلامت گوارش هم توصیه می‌شود. این چای یک نوشیدنی مناسب برای افرادی که از سوزش سر دل و رفلاکس معده رنج می‌برند.

چای زنجبیل

چای زنجبیل را شاید بتوان بهترین دمنوش برای زنان دانست که در کاهش دردهای قاعدگی سنگین عالی عمل می‌کند. نوشیدن دمنوش زنجبیل موجب کاهش دردهای قاعدگی و ناراحتی‌های ناشی از آن می‌شود. این دمنوش برای کاهش حالت تهوع و استفراغ بارداری هم توصیه می‌شود. نوشیدن چای زنجبیل در ابتدای روز موجب تعادل هورمونی شده و آبرسانی به بدن را به همراه خواهد داشت. این ادویه خوش طعم در هر خانه‌ای یافت می‌شود و قیمت مناسبی دارد. زنجبیل دارای فلاونوئیدها و ترکیبات فیتواستروژن است که برای تعادل هورمونی بسیار موثر هستند.

بلغور-نعنا-خشک-عمده
بلغور نعنا خشک - عمده
82,500ناموجود
اضافه
بابونه
بابونه
45,00045,000تومان
اضافه
بابونه-شیرازی
بابونه شیرازی
69,00069,000تومان
اضافه
گل-بابونه-گاوی
گل بابونه گاوی
40,00040,000تومان
اضافه
چای-سبز
چای سبز
36,00036,000تومان
اضافه
برگ-شبدر
برگ شبدر
0ناموجود
اضافه
شبدر-گل
شبدر - گل
0ناموجود
اضافه
تخم-شبدر
تخم شبدر
60,00060,000تومان
اضافه
برگ-شبدر-ترش
برگ شبدر ترش
0ناموجود
اضافه
ریشه-شبدر-ترش
ریشه شبدر ترش
0ناموجود
اضافه
شربت-سکنجبین-عنابی-نیاک
شربت سکنجبین عنابی نیاک
70,000ناموجود
اضافه
برگ-نعنا-خشک
برگ نعنا خشک
38,00038,000تومان
اضافه
نعنا-فلفلی-سوسنبر
نعنا فلفلی - سوسنبر
52,00052,000تومان
اضافه
روغن-بابونه-60-سی-سی
روغن بابونه - 60 سی سی
70,00070,000تومان
اضافه
بلغور-نعنا-خشک
بلغور نعنا خشک
58,00058,000تومان
اضافه
عرق-نعنا-سنگین-تک-گل-900-سی-سی
عرق نعنا سنگین تک گل - 900 سی سی
65,00065,000تومان
اضافه
عرق-بابونه-تک-گل-900-سی-سی
عرق بابونه تک گل - 900 سی سی
48,00048,000تومان
اضافه
چای-سبز-عمده
چای سبز - عمده
88,000ناموجود
اضافه
بابونه-شیرازی-عمده
بابونه شیرازی - عمده
418,000ناموجود
اضافه
نعنا-فلفلی-عمده
نعنا فلفلی - عمده
137,500ناموجود
اضافه
بلغور-نعنا-خشک-عمده
بلغور نعنا خشک - عمده
82,500ناموجود
اضافه
بابونه
بابونه
45,00045,000تومان
اضافه

چای بادرنجبویه

اگر به دنبال بهترین دمنوش برای زنان هستید که شما را از گرفتگی عضلانی و بی‌خوابی نجات دهد و استرس و اضطراب شما را کاهش دهد، می‌توانید چای بادرنجبویه را امتحان کنید. این گیاه به شدت آرام‌بخش است و نوشیدن عرق بادرنجبویه یا دمنوش بادرنجبویه موجب تنظیم دوره‌های قاعدگی شده و تسکین دردهای این دوران می‌شود. این چای برای تقویت خلق و خو مفید است و نوشیدن آن در شب موجب احساس آرامش در خواب و بهبود شرایط خواب می‌شود. نوشیدن این چای یک راهکار عالی برای حذف چای سیاه از زندگی روزمره است.

دمنوش نعناع برای زنان -دیجی عطار

چای نعناع

نعنا یکی از سبزی‌های معطر و خوش عطر و بو است. شما می‌توانید نعناع را به اندازه چند برگ در چای معمولی هم اضافه کنید اما اگر به دنبال بهره‌مندی از خواص آن هستید، می‌توانید چای نعناع خالص را امتحان کنید. این چای دارای اثر ضد آندوژن است. آندوژن یک هورمون در بدن زنان است که در بدن بانوان به اندازه کمی تولید می‌شود. در صورتی که تولید هورمون آندوژن در بدن زیاد باشد، بانوان با مشکلاتی نظیر رشد موی زائد زیاد، کوچک شدن سینه‌ها و پریود نامنظم رو به رو می‌شوند. چای نعناع قدرت قابل توجهی در تنظیم دوران قاعدگی، کاهش موهای زائد و از بین بردن آکنه‌های صورت دارد.

چای شبدر قرمز

چای شبدر قرمز را هم می‌توان بهترین دمنوش برای زنان دانست. علاوه بر خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که چای شبدر قرمز دارد، تنظیم تعادل هورمونی هم یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. این چای سرشار از ایزوفلاون است که ساختاری شبیه به استروژن دارد. به همین دلیل نوشیدن چای شبدر قرمز برای کاهش علائم ناشی از استروژن کم در بدن مفید است. این چای همچنین برای کاهش علائم یائسگی مانند تعریق شبانه بسیار موثر است. چای شبدر قرمز موجب تراکم استخوان شده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. این چای برای حفظ سلامت استخوان در دوران یائسگی به شدت مفید است.

چای بابونه

بابونه هم یکی از گیاهان دارویی است که به راحتی در کشور ما یافت می‌شود. این گیاه زیبا با گل‌های سفیدش در بسیاری از نقاط کشور رشد می‌کنید. تهیه این گیاه به حدی راحت است که حتی خودتان هم می‌توانید در فصل بهار آن را از دشت‌ها و کوه‌های طبیعت بچینید. چای بابونه آرام‌بخش است و برای بهبود کیفیت خواب هم توصیه می‌شود. نوشیدن چای بابونه برای هضم بهتر غذا مفید است و برای افرادی که مبتلا به سوء هاضمه و نفخ هستند تجویز می‌شود. چای بابونه عوارض خاصی ندارد. نوشیدن این چای برای بیشتر مردم بی‌ضرر است.

چای هیبیسکوس

چای هیبیسکوس، یکی دیگر از بهترین دمنوش‌ها برای بانوان است. شاید نام این چای را تا کنون نشنیده باشید اما باید بدانید که چای هیبیسکوس برای مدیریت قند خون، کاهش قند خون، مدیریت سطح کلسترول و کاهش وزن مفید است.این چای سرشار از ترکیباتی به نام ‌آنتوسیانین است که برای حفظ آرامش رگ‌های خونی کاربرد دارند. مصرف منظم این چای، سلامت قلب و عروق را به همراه خواهد داشت. چرا که این چای با کاهش کلسترول خون و فشار خون از بروز سکته‌های قلبی جلوگیری می‌کند. چای هیبیسکوس می‌تواند جذب چربی و کربوهیدرات را در بدن مهار کرده و از ذخیره چربی در بدن جلوگیری کند. به همین دلیل، این چای در کاهش وزن و مدیریت دیابت هم بسیار کاربردی و مفید است.

چای سبز - دیجی عطار

چای سبز

چای سبز یکی از بهترین دمنوش‌ها برای مصرف روزانه است که زنان باید به طور مداوم بنوشند. این چای دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد. بنابراین نوشیدن چای سبز برای بیرون کردن باکتری‌ها و سموم بدن عالی است. چای سبز عملکرد مغز را بهتر کرده و متابولیسم بدنتان را چند برابر می‌کند. این چای ساده برای بهبود انرژی و افزایش تمرکز هم تجویز می‌شود. چای سبز برای کاهش وزن بانوان هم تجویز می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را در بانوان کاهش می‌دهد. این چای انواع مختلفی دارد. چای ماچا محبوب‌ترین نوع چای سبز و بهترین دمنوش مخصوص بانوان است که خواص بی‌نظیری دارد. جالب است بدانید از بین انواع چای سبز برای خرید دمنوش‌های گیاهی، چای ماچا همیشه معروف بوده است.

یک پیشنهاد عالی برای بانوان

اگر از نوشیدن چای و قهوه خسته شده‌اید یا استفاده از این دمنوش‌های عوارضی مانند بی‌خوابی و تپش قلب را به همراه داشته است، پیشنهاد می‌کنیم از نوشیدنی‌های جایگزین استفاده کنید. اگر چه همه ما به نوشیدن چای و قهوه عادت کرده‌ایم و آن‌ها را جزء جدایی‌ناپذیر زندگی خود می‌دانیم، اما دمنوش‌های گیاهی جایگزین خوبی برای چای هستند. دمنوش‌های معروفی مانند دمنوش چای نعناع، دمنوش بابونه، دمنوش زنجبیل و دمنوش ریشه شیرین‌بیان از موارد جایگزین چای و قهوه هستند. چای برگ تمشک قرمز به حدی مفید و پرخاصیت است که از آن به عنوان چای بارداری یاد می‌شود. نوشیدن این چای برای بانوان باردار و شیرده پیشنهاد می‌شود. دمنوش بابونه از بی‌ضررترین دمنوش‌ها برای بانوان است. بهترین دمنوش برای زنان از ترکیبات مختلفی تهیه می‌شود. شما می‌توانید خرید انواع گیاهان دارویی و انواع روغن‌ها را از سایت دیجی عطار انجام دهید. همچنین برای اطمینان از خرید خود می‌توانید خریدتان را از طریق شماره تلفن 02137515 هم نهایی کنید.

زنجبیل-قلم-هندی-عمده
زنجبیل قلم هندی - عمده
0ناموجود
اضافه
زنجبیل-قلم
زنجبیل قلم
44,00044,000تومان
اضافه
ریشه-شیرین-بیان
ریشه شیرین بیان
43,50043,500تومان
اضافه
عصاره-شیرین-بیان
عصاره شیرین بیان
42,00042,000تومان
اضافه
برگ-شیرین-بیان
شیرین بیان - برگ
0ناموجود
اضافه
پودر-زنجبیل
پودر زنجبیل
46,00046,000تومان
اضافه
پودر-ریشه-شیرین-بیان
پودر ریشه شیرین بیان
43,00043,000تومان
اضافه
برگ-شیرین-بیان-عمده
شیرین بیان - برگ - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
زنجبیل-قلم-چینی-عمده
زنجبیل قلم چینی - عمده
159,500ناموجود
اضافه
پودر-زنجبیل-عمده
پودر زنجبیل - عمده
132,000ناموجود
اضافه
زنجبیل-قلم-هندی-عمده
زنجبیل قلم هندی - عمده
0ناموجود
اضافه
زنجبیل-قلم
زنجبیل قلم
44,00044,000تومان
اضافه
سوالات یا پیشنهادات
بهترین دمنوش برای زنان+ جایگزین چای و قهوه
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
بهترین دمنوش برای زنان+ جایگزین چای و قهوه
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
بهترین دمنوش برای زنان+ جایگزین چای و قهوه
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
بهترین دمنوش برای زنان+ جایگزین چای و قهوه
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
بهترین دمنوش برای زنان+ جایگزین چای و قهوه
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن