معرفی گیاهان دارویی پرخاصیت

معرفی گیاهان دارویی پرخاصیت

  • ایکونتیم تولید محتوای دیجی عطار
  • ایکون1403/3/31
معرفی گیاهان دارویی پرخاصیت

گیاهان دارویی مختلفی که در طبیعت به صورت خودرو می‌رویند یا در گلخانه ها پرورش داده می‌شوند، برای درمان بیماری‌های مختلفی کاربرد دارد. از اسهال گرفته تا سرطان و آسم همگی می‌توانند با مصرف گیاها دارویی مناسب درمان شوند. اسامی گیاهان دارویی با تصویر به شما کمک می‌کند با خواص و ظاهر هر گیاه دارویی آشنا شوید. اگر به طبیعت‌گردی می‌روید یا به کوهنوردی علاقه دارید، می‌توانید گیاهان دارویی که می‌بینید، بچینید و به صورت طبیعی و کاملا رایگان از خواص آن‌ها بهره‌مند شوید. بنابراین آشنایی با ظاهر و قیافه گیاهان دارویی هم اهمیت زیادی دارد. در این مطلب، قصد داریم معروف‌ترین گیاهان دارویی را معرفی کنیم که در ایران هم رشد می‌کنند. سپس، خواص دارویی آن‌ها را هم به صورت خلاصه معرفی کنیم.

معروف ترین گیاهان دارویی

کوهوش سیاه

یکی از گیاهانی که حتما باید در بین اسامی گیاهان دارویی با تصویر قرار بگیرید، کوهوش سیاه است. این گیاه برای درمان دردهای عضلانی کاربرد دارد. کوهوش سیاه همچنین برای رفع علائم یائسگی و قاعدگی هم کاربرد دارد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا هم از مهم‌ترین و البته مورعلاقه‌ترین گیاهان دارویی است که باید در اسامی گیاهان دارویی با تصویر معرفی شود. این گیاه دارویی برای زیبایی صورت و از بین بردن جای جوش و آکنه کاربرد دارد. آلوئه ورا برای درمان جای سوختگی، جای زخم و بیماری‌های پوستی هم استفاده می‌شود.

کوهوش سیاه - عطاری آنلاین دیجی عطار

گل گاو زبان

گل گاو زبان از اسامی گیاهان دارویی با تصویر است که از دوران قدیم در بین ایران کاربرد زیادی داشته است. این گیاه برای درمان گرفتگی عضلات، اسهال، آسم، برونشیت، فشار خون، تصفیه کلیه، بیش فعالی گوارشی و آرامش اعصاب استفاده می‌شود.

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار با نام علمی کالاندولا شناخته می‌شود. نام این گیاه دارویی در بین از پمادهای سوختگی و محصولات زیبایی به چشم می‌خورد. حتما شما هم این گیاه دارویی را می‌شناسید، چرا که کالاندولا را از همان دوران بچگی برای برطرف کردن سوختگی پای کودک استفاده می‌کردید. این دارو برای درمان جای زخم و سوختگی بزرگسالان هم موثر است.

خواص زرد چوبه - فروشگاه اینترنتی دیجی عطار

زردچوبه

از اسامی گیاهان دارویی با تصویر می‌توان به زردچوبه هم اشاره کرد. این ادویه خوش رنگ و در دسترس با خاصیت آنتی اکسیدانی خود برای درمان عفونت‌های مختلف استفاده می‌شود. برای ضدعفونی کردن زخم‌ها در گذشته از این ادویه استفاده می‌شد. زردچوبه برای تنظیم قاعدگی و بهبود عملکرد کبد هم مفید است.

اکالیپتوس

برگ‌های درخت اکالیپتوس برای کاهش تب موثر هستند. اکالیپتوس برای درمان سرماخوردگی و سرفه هم استفاده می‌شود.

پودر-آلوئه-ورا
پودر آلوئه ورا
450,000450,000تومان
اضافه
اکالیپتوس-برگ
برگ اکالیپتوس
10,50010,500تومان
اضافه
صبر-زرد
آلوئه ورا - صبر زرد
95,00095,000تومان
اضافه
پودر-زردچوبه
پودر زردچوبه
55,00055,000تومان
اضافه
کپسول-نرم-غیر-خوراکی-اکالیپتوس-باریج
کپسول نرم غیر خوراکی اکالیپتوس باریج
294,000ناموجود
اضافه
قطره-غیر-خوراکی-بخور-اکالیپتوس-باریج
قطره غیر خوراکی بخور اکالیپتوس باریج
12,500ناموجود
اضافه
گل-گاوزبان
گل گاوزبان
140,000140,000تومان
اضافه
گل-همیشه-بهار
گل همیشه بهار
34,00034,000تومان
اضافه
برگ-اکالیپتوس
برگ اکالیپتوس
7,0007,000تومان
اضافه
کرم-آلوئه-ورا
کرم آلوئه ورا
75,00075,000تومان
اضافه
پودر-ژله-آلوئه-ورا
پودر ژله آلوئه ورا
92,50092,500تومان
اضافه
پودر-ژل-آلوئه-ورا
پودر ژل آلوئه ورا
115,000115,000تومان
اضافه
پودر-زردچوبه-عمده
پودر زردچوبه - عمده
66,000ناموجود
اضافه
گل-گاوزبان-عمده
گل گاوزبان - عمده
880,000ناموجود
اضافه
گل-همیشه-بهار-عمده
گل همیشه بهار - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
پودر-آلوئه-ورا
پودر آلوئه ورا
450,000450,000تومان
اضافه
اکالیپتوس-برگ
برگ اکالیپتوس
10,50010,500تومان
اضافه

بیدمشک

بیدمشک برای کمک به لاغری، درمان بی‌خوابی، بهبود علائم دیابت، درمان کم خونی، سلامت پوست، بهبود جای جوش صورت، تقویت‌کننده قلب و عروق و تقویت اعصاب استفاده می‌شود. طبع این گیاه داروییف سرد و مرطوب است.

چای سبز

چای سبز هم از گیاهان دارویی است که نباید از اسامی گیاهان دارویی با تصویر جا انداخته شود. این گیاه دارویی که اغلب به صورت دمنوش استفاده می‌شود و یکی از گیاهان دارویی رایج در ایران است، برای کاهش وزن کاربرد زیادی دارد. حمام کردن با چای سبز دم کرده موجب تقویت موها می‌شود. چای سبز دارای آنتی اکسیدان‌های زیادی است و به سلامت ریه کمک می‌کند.

ریشه شیرین بیان

شیرین بیان از گیاهان دارویی بومی آسیا و اروپا است. ریشه شیرین بیان ضد التهاب است و برای درمان دردهای قاعدگی استفاده می‌شود. این گیاه دارویی برای درمان آکنه، تسکین درد معده و افزایش تعداد اسپرم در مردان موثر است.

ریشه شیرین بیان - دیجی عطار

پنجه مریم

پنجه مریم از جمله گیاهان دارویی است که از همان دوران قدیم برای تسهیل زایمان سخت استفاده می‌شده است. پنجه مریم برای سلامتی، درمان بواسیر و برطرف کردن مشکلات آزاردهنده‌ای چون زگیل و میخچه و ورم پا خواص فوق العاده ای دارد. پنجه مریم همچنین برای تنظیم قاعدگی و درمان نازایی هم کاربرد دارد.

زعفران

زعفران از اسامی گیاهان دارویی با تصویر است که می‌تواند علائم سرماخوردگی شما را کاهش دهد، اضطراب شما را کنترل کند و شما را از افسردگی نجات دهد. مصرف دم کرده زعفران، خواب خوب و پرآرامشی برای شما به ارمغان می‌آورد. زعفران از گیاهان دارویی قاعده آور محسوب می‌شود.

رازیانه

رازیانه هم از گیاهان دارویی است که خوای زیادی برای آن برشمرده می‌شود. این گیاه زمستانی که با نام بادیان هم شناخته می‌شود برای درمان دردهای قاعدگی، سلامت استخوان‌ها، کاهش وزن، پیشگیری از سرطان، کاهش علائم اختلالات تنفسی، تغذیه چشم، بهبود عملکرد مغز و تقویت اسپرم و افزایش قدرت باروری مردان موثر است.

رازیانه - عطاری آنلاین دیجی عطار

ریشه قاصدک

ریشه قاصدک، طبع سرد و خشکی دارد. این گیاه دارویی برای درمان اگزما، درمان دیابت، نارسایی قلبی، بیماری‌های کبدی و تنظیم فشار خون استفاده می‌شود. این گیاه موجب کاهش قدرت باروری مردان و زنان می‌شود. ریشه قاصدک می‌تواند در چربی‌سوزی هم استفاده شود و ضد التهاب است.

کتیرا

کتیرا از جمله گیاهان دارویی رایج در ایران است که بیشتر از همه جای دنیا در کشور ما رشد می‌کند. مقاومت این گیاه به حدی است که حتی در خاک‌های شور هم رشد پیدا می‌کند. کتیرا برای کاهش عوارض شیمی درمانی معجزه می‌کند. کتیرا برای کاهش درد قفسه سینه، تقویت مغز استخوان، تقویت سیستم ایمنی، رفع خستگی، کاهش استرس و فشار خون خواص زیادی دارد.

بابونه

همه ما فکر می‌کنیم بابونه یک گیاه دارویی است که برای درمان علائم سرماخوردگی استفاده می‌شود. اما باید بدانید که خواص بابونه چیزی فراتر از سرماخوردگی است. این گیاه برای تسکین التهاب‌های داخل و خارج بدن کاربرد دارد. از بابونه برای افزایش آرامش و کنترل استرس هم استفاده می‌شود. بابونه در نرمی پوست، درمان التهاب لثه، کاهش التهاب پروستات، درمان مشکلات گوارشی و سوزش معده هم موثر است.

نبات-شاخه-ای-زعفرانی
نبات شاخه ای زعفرانی
110,000110,000تومان
اضافه
بابونه
بابونه
45,00045,000تومان
اضافه
بابونه-شیرازی
بابونه شیرازی
69,00069,000تومان
اضافه
گل-بابونه-گاوی
گل بابونه گاوی
40,00040,000تومان
اضافه
بیدمشک
بیدمشک
45,00045,000تومان
اضافه
پنجه-مریم
پنجه مریم
62,50062,500تومان
اضافه
چای-سبز
چای سبز
36,00036,000تومان
اضافه
ژل-مو-کتیرا-باریج
ژل مو کتیرا باریج
19,700ناموجود
اضافه
رازیانه
رازیانه
0ناموجود
اضافه
دانه-رازیانه
دانه رازیانه
33,00033,000تومان
اضافه
زعفران-قائنات-سوپر-نگین
زعفران قائنات سوپر نگین
640,000640,000تومان
اضافه
ریشه-قاصدک
ریشه قاصدک
50,00050,000تومان
اضافه
کتیرا-صدفی
کتیرا صدفی
260,000260,000تومان
اضافه
روغن-بابونه-60-سی-سی
روغن بابونه - 60 سی سی
70,00070,000تومان
اضافه
عرق-بیدمشک-تک-گل-900-سی-سی
عرق بیدمشک تک گل - 900 سی سی
72,00072,000تومان
اضافه
عرق-رازیانه-تک-گل-900-سی-سی
عرق رازیانه تک گل - 900 سی سی
54,00054,000تومان
اضافه
عرق-بابونه-تک-گل-900-سی-سی
عرق بابونه تک گل - 900 سی سی
48,00048,000تومان
اضافه
زعفران-قائنات-سوپر-نگین-عمده
زعفران قائنات سوپر نگین - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
دانه-رازیانه-عمده
دانه رازیانه - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
چای-سبز-عمده
چای سبز - عمده
88,000ناموجود
اضافه
پنجه-مریم-عمده
پنجه مریم - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
نبات-شاخه-ای-زعفرانی
نبات شاخه ای زعفرانی
110,000110,000تومان
اضافه
بابونه
بابونه
45,00045,000تومان
اضافه

کرچک 

روغن کرچک یکی از روغن‌های طبیعی مرطوب‌کننده است که خواص دارویی فراوانی برای پوست به ارمغان می‌آورد. دانه‌های کرچک به پاکسازی روده قبل از عمل زایمان کمک می‌کنند. این دانه حاوی ترکیباتی است که در درمان آکنه، رشد مو، کاهش چین و چروک صورت و افزایش گردش خون موثر هستند. در مورد کاربرد پوست دانه کرچک باید بگوییم که پوست این دانه به شدت سمی است و قبل از روغن‌گیری از دانه‌های کرچک باید جدا شود.

بادرنجبویه

بادرنجبویه که با نام علمی ملیسا هم شناخته می‌شود از اسامی گیاهان دارویی با تصویر است که در بهبود علائم قاعدگی تاثیر زیادی دارد. بادرنجبویه برای سلامت ریه، پوست، خواب، کبد و معده موثر است. این گیاه دارویی باعث تولید صفرای بیشتر در بدن شده و سنگینی معده را کاهش می‌دهد. بادرنجبویه طبع گرم و خشکی دارد و دردهای قاعدگی و علائم یائسگی را برطرف می‌کند. جالب است بدانید که این گیاه به شدت ضد التهاب و ضد درد است و برای درمان دردهای شدید میگرنی پیشنهاد می‌شود.

خار مریم

خار مریم از اسامی گیاهان دارویی با تصویر، بیشتر در مناطق معتدل و گرمسیر رشد می‌کند. مصرف خار مریم برای درمان کبد چرب عالی است. اگر دچار مسمومیت شده‌اید یا سیروز کبدی دارید، دمنوش خار مریم را امتحان کنید. خار مریم برای درمان هپاتیت و آسیب‌های مختلفی که به دلیل مسمویت پدید می‌آیند هم مناسب است.

بادرنجبویه - دیجی عطار

آویشن

آویشن از گروه گیاهان دارویی نعنایی است. این گیاه بیشت در مناطق معتدل ایران رشد می‌کند. آویشن به شکل روغن یا عصاره استفاده می‌شود یا اینکه می‌توانید دمنوش آن را تهیه کنید. آویشن در سرماخوردگی و آنفولانزا برای درمان مشکلات تنفسی فوق‌العاده است. این گیاه پرخاصیت همچنین برای درمان انواع عفونت‌ها و مشکلات گوارشی کاربرد دارد.

رزماری

رزماری نه تنها در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف کاربرد دارد، بلکه در آشپزی هم به شدت موردعلاقه آشپزها قرار گرفته است. رزماری یک ادویه معطر است که برای درمان مشکلات رایج گوارشی و تقویت حافظه استفاده می‌شود. یکی از خواص فوق‌العاده این گیاه، بهبود عملکرد مغز و آرامش اعصاب است که به دلیل آنتی اکسیدان بودن آن است.

پونه کوهی

پونه کوهی ممکن است طعم تلخ و گرمی داشته باشد اما برای درمان نفخ شکم به شدت توصیه می‌شود. این گیاه دارویی از داروهای مفید برای درمان درد معده و مشکلات گوارشی است. پونه کوهی دارای خاصیت ضد اسپاسم است و به بهبود گرفتگی معده کمک می‌کند. پونه کوهی برای کاهش درد عضلات و بهبود علائم سرماخوردگی هم مفید است. از روغن این گیاه دارویی برای درمان جای جوش و چین و چروک پوست صورت استفاده می‌شود.

اسطوخودوس

اسطوخودوس برای دستگاه گوارش، فواید زیادی دارد. این گیاه با گل‌های زیبای بنفشش دردهای معده را تسکین می‌دهد و نفخ شکم را برطرف می‌کند. اسطوخودوس برای بهبود علائم رفلاکس معده و بهبود یبوست هم عالی است. اگر دمنوش این گیاه از اسامی گیاهان دارویی با تصویر را تهیه کرده و نوش جان کنید، می‌بینید که مشکلات گوارشی شما تا چه حد بهبود می‌یابند.

یک پیشنهاد عالی

اگر قصد دارید از گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم به چند نکته کوتاه توجه کنید. اول اینکه بهتر است بدانید اسامی گیاهان دارویی با تصویر برای بهبود علائم یک بیماری و یا بهبود طولانی مدت بیماری موثر هستند. اگر به دنبال درمان قطعی بیماری خود هستید، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و روش‌های گیاهی را به عنوان یک راهکار کمکی در نظر بگیرید. قبل از مصرف گیاهان دارویی حتما به اندازه و نحوه مصرف آن‌ها توجه کنید. این طرز فکر که تنها داروهای شیمایی عوارض دارند و گیاهان دارویی را هر طور که بخواهید می‌توانید مصرف کنید، کامل اشتباه است. با خرید انواع گیاهان دارویی، خرید انواع روغن‌ها و انواع دمنوش‌ها می‌توانید از خواص دارویی بی‌نظیر آن‌ها بهره‌مند شوید. شما عزیزان می‌توانید از طریق شماره تلفن 02137515 با کارشناسان دیجی عطار تماس گرفته و گیاه دارویی موردنظر خود را تهیه کنید.

بادرنجبویه-ملیس
بادرنجبویه - ملیس
48,00048,000تومان
اضافه
گل-اسطوخودوس
گل اسطوخودوس
43,50043,500تومان
اضافه
آویشن-باغی
آویشن باغی
33,00033,000تومان
اضافه
گل-آویشن
گل آویشن
60,00060,000تومان
اضافه
آویشن-شیرازی-دمنوشی
آویشن شیرازی دمنوشی
80,00080,000تومان
اضافه
بادرنجبویه-مشهدی
بادرنجبویه مشهدی
0ناموجود
اضافه
پونه-کوهی
پونه کوهی
30,00030,000تومان
اضافه
اسانس-پونه-کوهی
اسانس پونه کوهی
0ناموجود
اضافه
خارمریم
خارمریم
15,00015,000تومان
اضافه
برگ-رزماری
برگ رزماری
40,00040,000تومان
اضافه
روغن-رزماری-60-سی-سی
روغن رزماری - 60 سی سی
60,000ناموجود
اضافه
قرص-اطریفل-اسطوخودوسی-نیاک-
قرص اطریفل اسطوخودوسی نیاک
80,000ناموجود
اضافه
دانه-کرچک
دانه کرچک - بیدانجیل
28,00028,000تومان
اضافه
دانه-خارمریم
دانه خارمریم
37,00037,000تومان
اضافه
روغن-کرچک-خوراکی-ویهان
روغن کرچک خوراکی ویهان
15,00015,000تومان
اضافه
پودر-آویشن
پودر آویشن
45,00045,000تومان
اضافه
عرق-خارمریم-تک-گل-900-سی-سی
عرق خارمریم تک گل - 900 سی سی
48,00048,000تومان
اضافه
پونه-کوهی-عمده
پونه کوهی - عمده
بدون تخفیف ناموجود
اضافه
گل-اسطوخودوس-عمده
گل اسطوخودوس - عمده
374,000ناموجود
اضافه
بادرنجبویه-ملیس
بادرنجبویه - ملیس
48,00048,000تومان
اضافه
گل-اسطوخودوس
گل اسطوخودوس
43,50043,500تومان
اضافه
سوالات یا پیشنهادات
معرفی گیاهان دارویی پرخاصیت
خواص و مضرات آویشن برای پوست + نسخه و طریقه استفاده برای پوست
معرفی گیاهان دارویی پرخاصیت
بهار نارنج چیست؟ خواص، مضرات و موارد مصرف + نسخه | دیجی عطار
معرفی گیاهان دارویی پرخاصیت
طریقه درمان جوش و آکنه با استفاده از آویشن چگونه است؟
معرفی گیاهان دارویی پرخاصیت
خواص بابونه آلمانی چیست؟ + نسخه و دستور مصرف
معرفی گیاهان دارویی پرخاصیت
دارچین: ۲۰خواص دارچین، مضرات، نسخه و نحوه مصرف آن